Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IB Berg VGS, hvordan er det der?

Anbefalte innlegg

Hei,

har tenkt til å begynne på IB på Berg VGS. (OSLO)

Jeg vet at søknaden skulle bli sendt inn innen 1 mars, men er det for sent å søke nå? PLus, hva er gjennomsnittskarakteren for å komme inn?

Og vet noen hvordan man betaler, altså, om man må betale hele summen med en gang eller om det er delbetaling.

Har hørt at det er en bra skole å gå på, om man er interessert i å gjøre det bra. Men hva syntes dere som går/har gått der?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pengene går til IB sitt hovedkvarter, og er administrative og eksamenskostnader. Undervisningen koster ingenting.

okay, men vet du om man må betale med en gang søknaden er innviglet, eller kan man betale delbetaling? for eksempel 2000 en måned, og 3000 en annen?

Er bøker dyre?

Lenke til kommentar

Her er litt av det jeg vet, du må ha relativt gode karakterer for å komme inn. IB gjelder for 2 og 3 klasse videregående. Du har 6 fag begge årene + andre småting (du slipper gym). Pensumet er mer krevende enn norsk allmenn. Du vil få mange internasjonale klassekamerater. Det kreves mye mer egenlesing enn norsk allmenn. Det er avsluttende eksamen i 3de som går gjennom hele pensumet i 2 og 3de. Dvs at du bruker samme bok begge årene.

IB er en veldig annerkjent studie i utlandet.

Lenke til kommentar

Her er litt av det jeg vet, du må ha relativt gode karakterer for å komme inn. IB gjelder for 2 og 3 klasse videregående. Du har 6 fag begge årene + andre småting (du slipper gym). Pensumet er mer krevende enn norsk allmenn. Du vil få mange internasjonale klassekamerater. Det kreves mye mer egenlesing enn norsk allmenn. Det er avsluttende eksamen i 3de som går gjennom hele pensumet i 2 og 3de. Dvs at du bruker samme bok begge årene.

IB er en veldig annerkjent studie i utlandet.

Takk, ja jeg visste det meste av det su sa. Forhåpentligvis har jeg gode nok karakterer for å komme inn. Jeg tror man har en bedre sjanse for å komme inn på en studie om man må betale en viss sum, siden penger er alltid viktigere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...