Plinge93 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hei! På skolen har de en del 4-5 år gamle iMacer. De er på 17" med 1 GB ram og rundt 2Ghz prosessor (tror jeg). Disse selger de for 1500-2000 kroner. Er det verdt denne prisen? Har da tenkt å bruke det til en del photoshopping og liknende. Takk for svar! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Har den Intel-prosessor (dvs. etter januar 2006, tror jeg) høres det greit ut. Det er jo ikke en kjapp maskin, men putt i noen GB ram og det skal alltids gå rundt på et vis -- du vet jo formodentlig at du ikke får noen supermaskin til den prisen. Har den PPC-prosessor ville jeg vært mer skeptisk. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Jeg skal sjekke hvilken prosessor den har på skolen imorgen... Tror den kan være eldre en 2006, men er ikke sikker! Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Den hadde PowerPC-prosessor... Er den da verdt det? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det blir ganske individuelt. Jeg mener det er for mye å betale for noe som ellers skal kastes. Ikke er de portable, og du vil ha begrensninger i hvilken programvare du kan kjøre. Den vil også være ganske treg til oppgaver som Photoshop, sammenlignet med nyere Mac-er. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Er egentlig ganske enig der... Skal se hvor mye jeg får presset prisen ned. Har testet et par av de med photoshop og illustrator, og det er ikke så veldig imponerende, selv om det hadde vært gøy å bli kjent med OS-X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå