IceBlitz Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det har ikke slått meg en tanke at min Catalyst 3560 PoE switch kunne tatt kvelden før nå. For Cisco ryker jo aldri??!!!! Men etter nå i lang tid har forsøkt flere ganger å komme inn på routeren og bare feiler begynner jeg virkelig å lure. Jeg vil inn på den for å konfigurere den men får det ikke til. Dette har jeg prøvd: Putty og serial: Stilt inn på serial, COM1, 9600 speed, data bits 8, stop bits 1, parity none og alle flow control mulighetene. Kommer ikke inn!!! Jeg har også prøvd det grafiske brukergrensesnittet ved å taste inn standard ip som er 10.10.10.1 (hvis jeg husker rett???) i nettleser. Telnet vet jeg ikke hvordan jeg bruker. Det funket fint før både med console og serial samt ip adresse i nettleser. Nå funker ingenting, ikke etter restart og selv ikke etter reset!! Alt av lys er som det skal på lan portene, switchfunksjonen i seg selv fungerer fint. Men ingenting mer. Her sitter jeg med en switch som koster det hvite ut av øyet men som ikke har mer funksjonalitet enn en chinaswitch fra biltema Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 3560 har ingen standard IP. Du kan forsøke å lese cdp-pakker dersom du ikke har sperret for dette, men hvis du har satt noe VLAN der i det hele tatt så hjelper det lite. Dersom switchen booter opp normalt (ingen lys-kode) så ville jeg forsøkt å resette switchen. Kommer du ikke inn via terminalen, ville jeg håpet på at "no express-setup" ikke er satt, så du bare kan holde mode-knappen inne i 10 sekunder. Har du orginal cisco serial-kabel? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Hei Er switchen ny ? Hvis den er brukt kan baud rate være satt til annet enn 9600 bps. Har du sjekket i device manager\enhetsbehandling at COM1 er porten som blir brukt ? Fungerer oppsettet på annet utstyr enn 3560 ? Jeg opplevde en gang problemer med en feil Seriell til USB driver installert på Windows 7 som "gjorde" et eller annet med routeren. Løsningen på problemet var å prøve annet enn 9600 bps i putty på en annen maskin selv om ruteren ikke var konfigurert for annet enn 9600. På den måten kom jeg inn etter en del rebbots og uforståelige tegn. Jeg har satt opp mange 3560 bokser og har aldri opplevd problemer med dem, men du kan jo ha fått et defekt produkt. Lenke til kommentar
VictorOsborn Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Det har ikke slått meg en tanke at min Catalyst 3560 PoE switch kunne tatt kvelden før nå. For Cisco ryker jo aldri??!!!! Men etter nå i lang tid har forsøkt flere ganger å komme inn på routeren og bare feiler begynner jeg virkelig å lure. Jeg vil inn på den for å konfigurere den men får det ikke til. Dette har jeg prøvd: Putty og serial: Stilt inn på serial, COM1, 9600 speed, data bits 8, stop bits 1, parity none og alle flow control mulighetene. Kommer ikke inn!!! Jeg har også prøvd det grafiske brukergrensesnittet ved å taste inn standard ip som er 10.10.10.1 (hvis jeg husker rett???) i nettleser. Telnet vet jeg ikke hvordan jeg bruker. Det funket fint før både med console og serial samt ip adresse i nettleser. Nå funker ingenting, ikke etter restart og selv ikke etter reset!! Alt av lys er som det skal på lan portene, switchfunksjonen i seg selv fungerer fint. Men ingenting mer. Her sitter jeg med en switch som koster det hvite ut av øyet men som ikke har mer funksjonalitet enn en chinaswitch fra biltema Den er jo faktisk lagd i kina. Enig med Knophix, du bør teste konsoll porten med forskjellige speeds. (Forutsatt du bruke riktig com port). Bruk de speed mulighetene terminalen har. Hvis kommer det abble gable opp som output på terminalen din etterhvert så vet du at speed missmatch og da er bare å fortsette. Hvordan har du resettet switchen? Som beskrevet i http://www.cisco.com/en/US/docs/switches/lan/catalyst3560/hardware/quick/guide/3560gsg_08.html#wp46478 ? "To reset the switch, press and hold the Mode button. The switch LEDs begin blinking after about 3 seconds. Continue holding down the Mode button. The LEDs stop blinking after 7 more seconds, and then the switch reboots. " Bare nevner at du mister configen i den prosedyren. Endret 23. august 2010 av VictorOsborn Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Det har ikke slått meg en tanke at min Catalyst 3560 PoE switch kunne tatt kvelden før nå. For Cisco ryker jo aldri??!!!! Men etter nå i lang tid har forsøkt flere ganger å komme inn på routeren og bare feiler begynner jeg virkelig å lure. Jeg vil inn på den for å konfigurere den men får det ikke til. Dette har jeg prøvd: Putty og serial: Stilt inn på serial, COM1, 9600 speed, data bits 8, stop bits 1, parity none og alle flow control mulighetene. Kommer ikke inn!!! Jeg har også prøvd det grafiske brukergrensesnittet ved å taste inn standard ip som er 10.10.10.1 (hvis jeg husker rett???) i nettleser. Telnet vet jeg ikke hvordan jeg bruker. Det funket fint før både med console og serial samt ip adresse i nettleser. Nå funker ingenting, ikke etter restart og selv ikke etter reset!! Alt av lys er som det skal på lan portene, switchfunksjonen i seg selv fungerer fint. Men ingenting mer. Her sitter jeg med en switch som koster det hvite ut av øyet men som ikke har mer funksjonalitet enn en chinaswitch fra biltema Den er jo faktisk lagd i kina. Enig med Knophix, du bør teste konsoll porten med forskjellige speeds. (Forutsatt du bruke riktig com port). Bruk de speed mulighetene terminalen har. Hvis kommer det abble gable opp som output på terminalen din etterhvert så vet du at speed missmatch og da er bare å fortsette. Hvordan har du resettet switchen? Som beskrevet i http://www.cisco.com/en/US/docs/switches/lan/catalyst3560/hardware/quick/guide/3560gsg_08.html#wp46478 ? "To reset the switch, press and hold the Mode button. The switch LEDs begin blinking after about 3 seconds. Continue holding down the Mode button. The LEDs stop blinking after 7 more seconds, and then the switch reboots. " Bare nevner at du mister configen i den prosedyren. Det er sånn jeg har resatt switchen ja. Den er vel et par år gammel, men brukt lite og funket når jeg fikk den med standard ip rett ut av esken. tror det var noe som 10.10.10.1 eller lignende. Hvilke speeds kan jeg prøve? husker ikke de fastsatte speedsene i hodet. har ikke gjort noe med "no express-setup" så det skal fungere å resette den med mode knappen Lese cdp-pakker. Hvordan gjør jeg det? Har du orginal cisco serial-kabel? Ja Har du sjekket i device manager\enhetsbehandling at COM1 er porten som blir brukt ? Ja og har kun en COM port. Kobler meg til med bærbar, samme bærbar som jeg tidligere har klart å koble til switchen via konsoll med. Fungerer oppsettet på annet utstyr enn 3560 ? Har ikke noe annet enn denne. Eller jo, har en enorm router som jeg ikke bruker og som er ny. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Her finner du mulige verdier http://www.cisco.com/en/US/tech/tk801/tk36/technologies_tech_note09186a0080094465.shtml Prøv med forskjellige klienter : Hyperterminal (innebygd i XP), terreaterm og putty. Lenke til kommentar
VictorOsborn Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Her finner du mulige verdier http://www.cisco.com/en/US/tech/tk801/tk36/technologies_tech_note09186a0080094465.shtml Prøv med forskjellige klienter : Hyperterminal (innebygd i XP), terreaterm og putty. Prøv putty som har ferdigsatte speeds, start på det minste og med en og en speedhastighet,trykk enter. En annen måte å finne info er å bruke cdp monitor for å få info av switchen. Det er også ett hendig verktøy hvis man jobber i større datarom og lurerer på hvor ene kabelen ender. http://www.tallsoft.com/cdpmonitor.htm installer det på pcen og koble deg til switchen. Der får du kanskje info om ip addressen til switchen. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Hjertelig takk for gode svar Men putty har vel ikke ferdige verdier? jeg må jo skrive de inn selv? Men ser dem nå uansett på den linken over så finner det sikkert ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå