Gå til innhold

Har kjøpt den perfekte kjolen, hvordan fjerne alarmen?

Anbefalte innlegg

Etter en lang jakt etter den perfekte kjolen til en spesiell anledning,

fant faktisk datteren min den i Fredrikstad. På ferie.

Vel hjemme, omlag 69 mil, er det på tide å sjekke finstasen før den store dagen.

Da oppdager vi at personalet i butikken ikke har fjernet tyverialarm-mekanismen.

Jeg trodde ikke det gikk an å få med seg den hjem jeg?

Uansett; Nå sitter den der. Midt på ryggstykket. Hva gjør vi nå da?

Hvordan kan vi fjerne den uten å ødelegge kjolen? Er det i det heletatt mulig?

Tenker å ringe butikken vi handlet i å spørre i morgen....men tar gjerne i mot alle

gode tips og råd jeg kan få.

Dette ble en real strek i regninga. :no:

Håper noen har den perfekte løsning for den perfekte kjolen.

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste du kan gjøre er å ta den tilbake til butikken der du kjøpte den så fjerner dem brikken for deg. Hvis du ikke har mulighet å dra til butikken pga. den kanskje er i en annen by, så kan du egentlig bare dra til den nærmeste kles butikken som har mulighet å fjerne den. Så lenge du har kvitteringen så skal det ikke være noen problemer :D

Lenke til kommentar

Det skal kunne gå an å fjerne den med en veldig sterk magnet. Jobber selv i klesbutikk innimellom og det har hendt at jeg har funnet igjen alarmer i prøverommene. :ermm:

Eller, som en over sa, prøv å ta den med til nærmeste klesbutikk? Så lenge du har kvitteringen burde det ikke være noe problem. :)

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke finner igjen kvitteringen, så å gå inn i en forretning vil vel bare bli flaut. :blush:

De må jo tro vi har stjålet den.

Jeg skal prøve med en sterk magnet først, takk for tipset!

Jeg skal ringe forretningen hvor vi kjøpte kjolen i morgen tidlig,

kanskje de har en tilsvarende butikk her i byen, selv om det ikke er å finne på nettet. Så kan de ta kontakt med de før vi kommer.

Kan enhver forretning med alarmer kunne fjerne andre alarmer da?

Er mekanismen lik for alle typer?

Og hvorfor gikk ikke alarmen av i døra? Da hadde vi ikke hatt problemet!

Jeg må ihvertfall finne på noe, jeg har ei jente som er veldig lei seg. Utrolig dumt dette!

Lenke til kommentar
Problemet er at jeg ikke finner igjen kvitteringen, så å gå inn i en forretning vil vel bare bli flaut.

Jeg tror også du har stjålet den.

Du har reist 69 mil for å kjøpe en perfekt kjole, og har verken kvittering på den, og tyverisikringen sitter på?

Vel, uansett kan du fjerne denne med en stor hagesaks. Den fører du mellom stoffet og chippen, og klipper forsiktig uten å ødelegge stoffet.

Du kan også hamre istykker plastikken og ta kverken på den fra innsiden.

Lenke til kommentar

NEI RAMIUS, jeg har ikke reist 69 mil for å kjøpe kjolen.

Datteren min fant den tilfeldig i Fredrikstad, når vi var på ferie der.

Du vet en slik typisk "Ida-kjole" fra Emil. Vi hadde vært på jakt etter en slik i hele sommer pga et helt spesielt arrangement hun skal være med på.

Så nei, jeg har ikke stjålet den. - Takk for tilliten!

Jeg tror heller ikke din metode er noe smart om det Nash skriver er rett. Da er det bedre jeg klipper forsiktig rundt og syr pent sammen igjen. Mulig jeg klarer å manne meg opp til å prøve den flaue varianten først, vi får se....Hva gjør man jo ikke for sine søte små.

Uansett;Jeg skal ringe forretningen vi kjøpte den i first thing in the morning, og håper sterkt og inderlig at de har en løsning som redder alt sammen.

Tusen takk til alle for tips!

Lenke til kommentar

Det finnes mange "how to do"-klipp på youtube om hvordan en fjerner forskjellige typer alarmer. Søk etter "remove alarm tag" eller noe lignende og se om du finner en video med samme type alarm du har på kjolen. Noen er så enkel at du bare bøyer litt på de.

Ellers så kjenner du eller datteren din sikkert noen som jobber i en klesbutikk som er villig til å hjelpe.

Lenke til kommentar

Takker for tilliten igjen jj89!

Jeg er nok både litt for gammel og litt for velplassert i systemet til å bry meg med å stjele en barnekjole til knappe 500.-

Men ytringen gjør jo at jeg nok foretrekker å finne frem symaskinen enn å gå de tunge skritt å ydmyke meg selv foran en butikk-ansatt.

Det kan jo være en som deg som står der.

Men jeg kan love at det er en butikkansatt som i morgen skal få høre hvor dumt jeg synes denne tabben er. Det skal jo ikke være mulig å få med den dingsen hjem.

Lenke til kommentar

For det første: Det er veldig lett å glemme å ta av alarmen, spesielt for en nyansatt, eller på travle dager. Det er heller ikke alltid alarmen går av idet man skal ut, og dermed blir verken kunde eller ansatt minnet på å ta av alarmen.

Det å gå i en annen butikk for å forsøke å ta av alarmen er absolutt ikke noe problem, men som butikkanstatt selv må jeg si at jeg hadde blitt en smule mistenksom hvis du begynte å hakke på den som hadde glemt å fjerne din alarm (til meg, som ikke kan eller vil gjøre noe med den aktuelle personen), for det er en ærlig forglemmelse.

Du må kanskje ta en liten runde i byen for å finne en butikk med tilsvarende alarmfjerner, men det er langt bedre enn å risikere kjolen på å ødelegge alarmen.

Lenke til kommentar

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og er derfor slettet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne punkt 1 i retningslinjene.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Du har helt rett Cricket!

Og jeg mente ikke at jeg skulle klage til en hvem som helst.

Men jeg håper at de i butikken vi kjøpte hos kan gi oss litt hjelp til å løse dette, siden det er deres forglemmelse.

Dette er forferdelig leit for oss.

Jeg er enig i at det er bare dumt å prøve å ødelegge den, det

kommer vi ikke til å prøve på.

Men en løsning må jeg finne, og det ganske fort.

Dessverre kjenner vi ingen som jobber i butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...