NastyNovice Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hei! Er mobilt internett n00b. Brukte mobilt internett i tyskland for et år sida, og kjøpte da en turbo 3G usb stick som leser sim-kortet for å få meg på nett. Denne er produsert av Huawei, og støttes i Ubuntu (linux). Har jeg forstått det riktig at alle tilbyderene i Norge får meg på nett ved at jeg putter et sim-kort i en tilsvarende dippedutt? Jeg lurer på om jeg kan bruke et sim-kort fra f.eks ICE i huawei sticken min. Da hadde jeg ikke trengt å stresse med om den usb-sticken eller modemet jeg får fra tilbyder, har en modul i linux-kjernen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 ICE bruker ikke 3G/HSDPA, så der må du eget utstyr fra ICE. Lenke til kommentar
NastyNovice Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 ICE bruker ikke 3G/HSDPA, så der må du eget utstyr fra ICE. Good to know! Noen som vet hvordan det ligger an med NetCom, Chess og Tele2? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Kan du ikke bare putte i et norsk simkort og prøve? Hvis det er binding på den, så vil det ikke fungere. Jeg tror man kan bruke en slik for å bruke det med andre operatører... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå