DannyAnt Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Formaterte PCn min for et par dager siden. Alt fungerer, men når jeg prøver å oppdatere skjermdriveren min, vil ikke PCn slå seg på igjen. Når Vista skal lastes blir skjermen bare svart. Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Er forresten en Acer Aspire 5720ZG det er snakk om, og grafikk-kortet er som nevnt nVidia GeForce 8400M GS 256 MB. 1 Lenke til kommentar
LawaBoy Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hvilket OS har du? Kjører du stakkers Vista kan det gi problemer, Vista er ikke særlig kompatibel med GeForce Skjermkort. Kjører du Windows 7, så kan det være så enkelt at GeForce har lagt ut en driver som ikke er programmert riktig. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Windows Vista har ingen problemer med å være kompatibel med Geforce kort, madamen har en Aspire 5920G med Geforce 8600M GS kort i, og den har virket helt flott i over 2 år. Selv hadde jeg en XPS med Geforce 8800M kort og Vista, heller ingen problemer i de 3 årene jeg hadde den laptopen. Når du prøver å oppdatere driveren, fjerner du den gamle driveren før du installerer den nye? Regner med at du kommer inn i Windows i Sikker modus? Lenke til kommentar
DannyAnt Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Jeg kjører Windows Vista 32-edition. Ja, jeg kommer inn igjen i sikkerhetsmodus. Da må jeg tilbakkestille driveren, og da starter den normalt. Driveren går tilbake til å da bli; Standard VGA Graphics Adapter Er det noen programmer i tillegg til driveren jeg må laste ned? Takk for svar... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Du lastet ned notebook driver fra Nvidia sine sider? Du kan også laste ned Driver sweeper fra Guru3D. Installer den, og kjør prgrammet. Merk av for Nvidia display driver og klikk Analyse. Når Driver Sweeper er ferdig med å lete etter driver, kilkker du Clean. Restart så PCen og installer Nvidia driver på nytt. Kan ikke love at dette vil virke, men det er verdt et forsøk. Eventuelt kan du prøve drivere fra Laptopvido2go som "modder" vanlig Nvidia drivere slik at de virker på alle Geforce kort, uansett om det er stasjonær eller bærbar. Last ned driver for Vista 32-bit, og pakk den ut. IKKE installer den enda. Last så ned den "modda" inf filen fra samme side og kopier den til mappen der Geforce driveren er, klikk Ja til å overskrive inf filen som er der. Nå kan du installere driveren. Endret 23. august 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
DannyAnt Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Prøvde begge alternativene dine, men ingen av de funket. Nå fikk jeg heller ikke "Roll back driver". Tips til hva jeg bør gjøre nå? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Vet ikke om dette kan hjelpe, men google device doctor. Det er ett program som finner ut hvilke driver du trenger og innstallerer de for deg. Lenke til kommentar
DannyAnt Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Vet ikke om dette kan hjelpe, men google device doctor. Det er ett program som finner ut hvilke driver du trenger og innstallerer de for deg. Jeg kan jo teste det, men tror ikke det er det at jeg ikke har riktig driver, men det at PCn klikker når jeg installerer den riktige driveren Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det er ihvertfall Freeware og verdt ett forsøk Lenke til kommentar
DannyAnt Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Prøvde å oppdatere de driverne som kom opp, og oppdaterte så skjermkortet til nyeste driver, men fungerte fortsatt ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå