Gå til innhold

Går det bra? rart?

Carlgutt

Gårre bra  

40 stemmer

1. 1. Gårre bra rart eller ikke?

• Rart.
      14
    • Ikke rart.
      26

Anbefalte innlegg

Hei jeg har lagt på meg den vanen at jeg sier "Hei, går det bra?", i steden for f.eks "hei hva skjer a?" når jeg møter folk. Noen venner av meg mener dette er rart å si og at jeg ikke kan bruke det. Personlig synes jeg det er mye bedre å starte en samtale med for du får liksom vite mer hvilket humør personen er. "hva skjer a?" blir liksom litt selv drepene siden du vet jo hva som skjer liksom og folk svarer nesten alltid "ikke noe, bare chillrn osv." Det er liksom ikke sånn at måten jeg spør går det bra på er sånn "Hei..går det bra med deg vennen min?" men heller litt mer sånn "hei gårrre bra eller?" vis dere skjønner? Uansett er dette rart å si? Tror kanskje det henger litt igjen med "You alright?" fra England. Tanker rundt dette? Burde jeg slutte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

amagad, er jeg den eneste som synes det er rart? Du skal nå få lov til å si hva du vil for min del, men har alltid syntes at slike spørsmål er veldig tomme og unødvendige. De fleste svarer "ja, går bra" uansett. "Skjer a?" er forsåvidt også dumt, men det må da bli plagsomt å bli spurt "går det bra?" hver gang man møter en person :p

Lenke til kommentar

Den dagen en god venn eller kjæreste starter en samtale med "Hei, hva skjera?" og forventer et svar, så kommer jeg til å si ifra. Noe så tomt og tåplig. Syns det høres utrolig fantasiløst ut.

Uansett, å tenke på hva man starter samtaler med er vel rart nok i seg selv. Er det ikke veldig opp til hver enkelt situasjon. Jeg foretrekker hvertfall "hvordan går det?" over "hva skjer?".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...