Gå til innhold

Ny PC til rundt 8000 kr.

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en ny PC til faren min for rundt 8000,-

Har sjekket litt rundt på komplett.no, og "bygget" meg frem til denne.

CM Storm Scout Midi Tower Sort Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, Rød LEDs

Chieftec Smart Series 550W PSU ATX 12V V2.3, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Vifte

MSI H55M-E33, H55, Socket-1156, DDR3 DDRIII, mATX, 1xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan, OC Genie, DrMOS

Intel Core™ i3 Dual Processor i3-530 Dual Core, 2.93Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w/fan

Gainward GeForce GT240 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus

Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black

USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,MMC,RS MMC,MMC Plus,SD,SDHC,miniSD,microSD,MS (Pro, Duo),M2,xD (bulk)

Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9 Unbuffered, CL9-9-9-24, 240pin, 1.5V

Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Logitech Classic Keyboard 200 USB

Logitech OEM Opt. B110 Optical USB Mouse USB

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon

BenQ 21,5" LED V2210 Eco 1920x1080, 5000000:1, 5ms, VGA/HDMI

Prisen havner på nesten 8000,- med frakt.

Ser dette bra ut, eller er det noen "flaskehalser" som burde unngått her? Trener en PC som holder noen år. Skal vel brukes til bildebehandling og spill stort sett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke helt hva faren din er villig til å gi, og akkurat hvor hardbarka spill han har tenkt på, men

Med tanke på at dette er til faren til er kanskje ikke CM Storm Scout det kabinettet han vil ha? Kanskje han heller vil sette pris på noe mer stilfull som det nye Fractal Design R3 Black

Er helt greit oppsett til dagligbruk, men til spill vet jeg ikke helt hvor mye det holder.

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke pcen til egentli?

Har du tenkt å spille? Da må du ha et annet skjermkort.

PC'en skal brukes til spill, strategispill av typen Total War-serien, warcraft 3/starcraft 2, FM-spillene og andre i samme sjanger

Lenke til kommentar

Ja, det var et bedre skjermkort :) Men du kan jo ikke spille dem største spille på ultra high på det kortet da. Da må du opp i et GT480 kort fra nvidia eller et HD5870 kort fra ati. men dem koster flesk også.

Det du fant det er helt greit, du kan nok spille dem beste å nyeste spille på middels :)

Men viss du har noen lapper esktra, anbefaler jeg deg å se på HD5770 eller GT460 korta :)

GT460 er det jkortet som gir mest bang of bucks (skriveleif).

Lenke til kommentar

Ja, det var et bedre skjermkort :) Men du kan jo ikke spille dem største spille på ultra high på det kortet da. Da må du opp i et GT480 kort fra nvidia eller et HD5870 kort fra ati. men dem koster flesk også.

Det du fant det er helt greit, du kan nok spille dem beste å nyeste spille på middels :)

Men viss du har noen lapper esktra, anbefaler jeg deg å se på HD5770 eller GT460 korta :)

GT460 er det jkortet som gir mest bang of bucks (skriveleif).

OK. Faren min er nok ikke ute etter å spille spill på mega ultra high, så lenge spillene ikke hakker og grafikken er OK, så er nok han fornøyd.. Takk for hjelpen! Ellers så det bra ut? med tanke på prosessor osv?

Lenke til kommentar

Heisann :D

Dette er nok det beste du kan få, med tanke på kravene dine.

*Komplett bygger

*Ink. Skjerm

*Rundt 8000kr

Jeg har ikke tid akkuratt nå til å velge bestemte deler, men det kan jeg gjøre senere i kveld.

EDIT: Værtfall bytt skjermkortet til XFX Radeon HD 5750 512MB :p

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...