Elwani Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Heisann igjen Denne gangen et ikke fullt så deprimerende innlegg.. ALtså greia er det at jeg rett og slett føler meg gal når jeg er aleine jeg går rundt og synger som om noen skulle hatt skikkelig balletak på meg (Altså synger stygt med vilje) og gjør om teksten på kjente sanger (Noala "Disturbia" kan jeg fort finne på å gjøre om til "Klamydia" ). Jeg blir veldig fort ensom, og da går det fort utover sanger og filmer Det mest tragiske er det at jeg sitter å diskuterer med meg selv, høyt.. Noen andre som gjør akkurat det samme som meg ? Eller er det bare jeg som er litt små gal ? Lenke til kommentar
Hightow3r Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 har en tendens til å gjøre det samme.... .dog i fylla (A). haha, synger å prater litt høyt aleine jeg og siter ikke å diskuterer med meg selv da x) menne, er sikkert bare det at man kjeder seg.. er sikkert mange som gjør det av og til Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg gjør også det. Kommenterer alt mulig som jeg gjør, synger falskt med vilje, snakker med meg selv på fremmede språk (ofte språk jeg egentlig ikke kan). Ser bare på det som en måte å dempe kjedsomheten på, på samme måte som mange synes det hjelper å skrike og slå på en pute hvis de er sinte. 1 Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 o_O Er dette her vanlig? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Har du en hobby eller er du lite med folk? Kan sikkert hjelpe deg og finne en hobby sånn at du har noe bruke tiden din på. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Har ingen hobby, men er someregel alltid rundt folk, og det værste jeg veit er å sitte aleine inne og være usosial, men nå er det ingen folk i nærheten og det gjør meg psykoooo Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 'Gal' er ikke en betegnelse som brukes på psykiske plager mer. I dag ville en heller bruke betegnelsen 'psykose'. En psykose kjennetegnes av en manglende evne til å skille fantasi og virkelighet, en så kalt realitetsbrist. Dette kan gi seg noe ulike utslag, men i hovedsak er det to måter psykosen viser seg på; enten at sanseapparatet influert og ikke fungerer som det skal ved at pasienten ser eller hører fenomener som ikke er der (hallusinose), eller ved at tenkeevnen er påvirket slik at en får tanker som er uforenelig med realitetene (tankeforstyrrelse). Det er alle grader av hallusinose og tankeforstyrrelse, og en rekke overgangs- og balndingstilstander. I det hele er det ikke mulig å si når normalitet slutter og psykose starter fordi alle mennesker har grader av slike opplevelser til tider. På denne bakgrunn er du ikke 'gal', men det virker som om du kjeder deg en del. Mvh Dag Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg vil si at dette er helt normalt. Er ikke enig i at dette nødvendigvis er et tegn på at man kjeder seg. Heller et tegn på aggresjon og mye adrenalin i kroppen. Hvis du en er relativt rolig person sånn til vanlig, for så å få et lite adrenalin-kick iblant, så er sjansen stor for at du begynner å snakke med deg selv og drøfte ulike emner som om du snakket med en annen i ditt eget hode. Å synge sanger uten relevans er også normalt. For å ta et eksempel, så hender det ofte at jeg spør meg selv om en ting og svarer. Jeg snakker spansk ganske godt, og det hender ofte at jeg setter ord og slikt i annen rekkefølge enn det som er korrekt om jeg er alene og vekke fra andre. "Que paracer de verdad si es el mejor jugador del mundo si torre de babel caballero es un grande coche." Helt normalt. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Jeg snakker flytende engelsk, så samtalene mine går ofte på Irsk eller Britisk haha Det som også er morsomt er at når jeg sitter å tenker på noe, så går tankene mine også ofte i engelsk, ikke norsk (Det skal sies at jeg er 100% nordmann ). Joda er vel forholdsvis en rolig person til vanlig, og skal jo innrømme at når jeg er aleine så får jeg noen ganger en "kilen" følelse i mage, og er somregel da jeg begynner å snakke med meg selv og sånn Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) jeg begynner også å noen ganger å snakke litt med meg selv sånn bare en setning eller ord kommer ut av seg selv nærmest. Og det er som oftes når jeg får sånn kile følelse i magen som du nevnte. Jeg kan ofte være veldig glad, eller forelsket når jeg begynner å snakke med meg selv. Det jeg sier henger så klart sammen med hva jeg tenker på så si vis jeg f.eks har vunnet en skrive konkurranse så begynner jeg å tenke på at om 50år i fremtiden vil jeg holde tale på nobels fredspris og da jeg vil jeg nevne denne konkurransen å hvor mye den betydde for meg osv. Da kan jeg plutslig si ut f.eks "ja jeg husker jo hvordan dette begynte.." høyt mens jeg fortsetter å tenke videre stille i hode mitt. Har ikke noe spesielt problem med det da egentlig. Lager også noen ganger en sånn liten pipe lyd vis jeg blir veldig glad eller gleder meg til noe sånn typisk "whii". Endret 21. august 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 jeg pleier å prate med meg selv på engelsk og av og til litt japansk, når jeg er alene. Sikkert bare hjernen sin måte å holde seg aktiv på, sosialt sett. Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg snakker flytende engelsk, så samtalene mine går ofte på Irsk eller Britisk haha Det som også er morsomt er at når jeg sitter å tenker på noe, så går tankene mine også ofte i engelsk, ikke norsk (Det skal sies at jeg er 100% nordmann ). Joda er vel forholdsvis en rolig person til vanlig, og skal jo innrømme at når jeg er aleine så får jeg noen ganger en "kilen" følelse i mage, og er somregel da jeg begynner å snakke med meg selv og sånn Samme her Lenke til kommentar
Knife Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Er det ikke en funksjon kroppen har for å hindre ensomhet? Sikker på at jeg så en repotasje på hvordan hjernen jobber med kroppen for å holde deg i livet i livstruende sittuasjoner. Og det er å snakke med seg selv og prøve å tro at det er flere enn deg som er der slik du ikke faller sammen.. 1 Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Er det ikke en funksjon kroppen har for å hindre ensomhet? Sikker på at jeg så en repotasje på hvordan hjernen jobber med kroppen for å holde deg i livet i livstruende sittuasjoner. Og det er å snakke med seg selv og prøve å tro at det er flere enn deg som er der slik du ikke faller sammen.. Interessant... og sikkert godt mulig Lenke til kommentar
Afasar Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Snakker dere høyt med dere selv, eller foregår disse samtalene inne i hodet? Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 (endret) I mitt tilfelle så snakker jeg høyt, og noen ganger så roper jeg faktisk Var en her oppe som sa at han ikke er spesiellt plaget med det - Ikke jeg heller.. Altså det skjer konstant, men det plager meg ikke En morsom historie: Jeg var og hentet en bil oppe i Alta, og skulle kjøre ned til Midt Telemark, ikke hadde jeg musikk, og mobilen var nesten tom for strøm, og jeg brukte 2 døgn på turen. Gud skal vite at jeg løste så mange verdens problemer med meg selv på turen nedover at jeg burde vunnet nobels freds pris, eller blitt president eller noe Endret 21. august 2010 av Elwani Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Høres egentlig bare positivt ut det der. Du må ha maksimert karismaen for lenge siden og bare flyr gjennom sosiale samtaler fordi du er trygg på deg selv. Du får vel snart forfremmelse til sjef med all den karismaen, men bare hvis du har nok logikk selvfølgelig! (nok sims prat) Lenke til kommentar
NHill Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Vel, alle mennesker snakker med seg selv. Forskjellen er gjerne at du gjør det høyt mer enn andre Har du prøvd meditasjon? Eller å sitte i stillhet en periode hver dag? Mange forteller at de da får mer kontroll over kropp og sinn. Gal er du ihvertfall ikke og det der har absolutt ingenting med psykose å gjøre Endret 23. august 2010 av NHill Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 hehe det er litt morsomt også Særlig når jeg lurer på ting, også diskuterer jeg det med meg selv og plutselig finner jeg svar 2 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ofte kan det stemme at dersom man tror man er gal så er man sannsynligvis ikke det. Akkurat den tanken har reddet meg fra panikk ganske mange ganger Vet av en som er ordentlig schizofren og han tror definitivt IKKE at han er gal. Han er den eneste som er normal mener han selv. Uansett om han tror at han har lært hjernecellene sine å fungere uten elektrisitet. Og at sinnet hans egentlig ligger fastlåst i en kiste som flyter rundt Venus.. Spesi type Men han mener virkelig at han ikke er gal eller noe. Hvor gammel er du og hvor bor du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå