DeTomaso Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Litt dårlig bilde men størrelse og form er som en liten amerikansk fotball... Den har skinn og jeg kunne ikke se at den hadde noen munn... Hektet seg til kroken ved fiske fra et svaberg i troms... Sjøpølse er nærliggende for meg å tenke, men jeg har ikke ved søk på nettet funnet en sjøpølse som ligner dette... Lenke til kommentar
GIsken Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Nå har jeg googlet rundt på sjøpølse og alskens vitenskapelige navn i snart en time. Jeg har sett på 10 google sider med bilder av sjøpølser, uten å treffe blink. Men jeg vil tro at dette er en sjøpølse.Jeg kan ikke være sikker da jeg ikke har funnet et bilde eller et artsnavn som passer til ditt bilde. Det finnes 35 ulike arter sjøpølse i Norge(ifølge wikipedia) og de varierer jo ganske mye i form og utsende, så sjangsen for at det faktisk er en sjøpølse og ikke en torsk eller sei er nok ganske stor^^. Er midt i et dobbeltskift (natt og dagvakt) her nå, så muligheten for at jeg har feilet hardt på googling er til stede. Men takk for at du har hjulpet meg med å slå ihjel en liten time;) Edit: Mener å huske at jeg har fått en slik på kroken når jeg var en liten drittunge. Endret 21. august 2010 av GIsken Lenke til kommentar
DeTomaso Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Takk for svar GIsken. Har Googlet litt jeg også, og det ser nok ut til at det er en oppblåst skapning slik som denne som jeg har fått på kroken :-) Lenke til kommentar
vill panda Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 For meg ser det ut til å være en eggkaspel fra brugde, den føder levende unger og i den tiden ungene er i mors liv så lever de inne i denne eggkaspelen. Ved fødselen følgen denne med ut sammen med ungene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå