picachu Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Heisann. Problem: har 4 hard-disker 1 CD-brenner og 1 DVD-brenner. Hvordan få alle til å fungere samtidig uten å forandre på diskene. Oppsettet er nå som følger : Hovedkort: Asus A7V333 1xwd180 på Raid 1+0 3xwd på IDE 1xCD-RW på IDE (Plextor 24x10x32) 1x DVD/RW på ingenting. (Sony DRU500AX) Ok, jeg vet at Sonyen kan brenne vanlige cd-er, men den klarer ikke brenne 90minutter plater. Derfor trenger jeg Plextoren også. Den brenner alt. Har jeg skjønt det riktig så kan man ikke sette cd/dvd på Raid-kontrolleren. Kan jeg sette 1 av de andre diskene på Raid-kontrolleren (f.eks WD120) og få utnyttet hele plassen på disken. Eller vil min WD180 bli redusert til en 120gb disk. Har ikke lyst å formatere eller gjøre andre inngrep. Kun som siste utvei iaf. Har 2 x WD 80 som nok kunne fungert effektivt på Raid, men da innebærer det formatering og timer med backup-brenning. Takker for forslag. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 jeg regner med at den Raid controleren vil fungere som et vanlig ATA kort også...bare ikke slå på raid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå