Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Spørsmål rundt Asfaltering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er noen år siden, men hørte snakk om 20 000 for 5 meter

5 kv/m mene du vel. Men så mye kan det vel ikke være?

Har hørt om både 100 og 200 pr kv/m, men..

Rekner med at han meiner totalpris for asfaltering av ein 5 meter lang oppkjørsel.

Pris på asfalteringa varierer mykje så det beste er å finne forhandlere i nærheita av der du bur å be om pristilbud. Det vil blandt anna være stor forskjell på om du må ha nokon til å gjere grunnarbeidet også eller om du gjer dette sjølv.

Ein anna ting som utgjer mykje på prisen er om du finner eit firma som skal legge asfalt i ditt område på samme tid. Jo fleire kunder som er med på å betale transportrekninga jo billigare blir det. Er nok ofte tida det tar å frakte maskiner og utstyr til din oppkjørsel som kostar, sjølve legginga av asfalt tar ikkje så lang tid.

Lenke til kommentar

20 000 for 5 m oppkjørsel? For bare selve asfalteringen, Jøss.. ja da er det uansett bare å glemme det. :ph34r:

Det er snakk om 20 ganger så mye som det.

Det må jo komme på nær en halv mill. det jeg ska ha gjort da. Nei det der kan neppe stemme tror jeg..

Jo, skal ha befaringer og få priser. Men synes alltid det er greit litt feedback fra andre som evt har erfaringer og. Takk for tipsene

Lenke til kommentar

100kvm? Det kan du fikse selv!

Skrap vekk topplaget med ugress og lignende (går ut i fra det er pukk/grus under), så bestiller du en bil med 0-16 som du legger jevnt utover og vibrerer godt med en platevibrator, deretter bestiller du en kranbil med asfalt, legger denne jevnt utover (med spade, grafse og asfaltskyver) i 3-5 cm tykkelse (jo mindre du roter rundt i asfalten jo finere blir det), så vibrerer du med en platevibrator (viktig å ha en med vanntank så ikke asfalten klabber seg under). Ferdig!

Kan være lurt å fa med seg noen til å hjelpe, en som grafser utover haugene kranbilen legger fra seg, en som finjusterer med skyver og en som vibrerer etterhvert. Asfalten bør ikke bli liggende for lenge før den vibreres.

Jeg har asfaltert områder opp til 300 kvm på denne måten, men jo større område jo vanskeligere er det å få det fint. Om det ikke lar seg gjøre å komme til med kranbil kan alltids asfalten trilles i trillebår, men dette er temmelig tungt, og krever et par ekstra personer som kan trille.

Utstyr smøres inn med diesel før du begynner, og vaskes med diesel når du er ferdig.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Ha ha ha.. Jo takk for forslaget, men det kommer aldri på tale :!:

Forresten er jeg gammel stør og utslitt, så jeg orker ikke ta på meg store jobber lenger. Må ha folk.

Dessuten vil jeg ha det ordentlig oog fint valset jamt når det først skal gjøres.

Lenke til kommentar

Skal du legge asfalt i oppkjørselen din så gjør dette for all del skikkelig når du først skal gjøre dette. Har sett så mange som bare hiver utover et tynt strål med 0-16, avretter og komprimerer og legger på asfalt.

Fungerer kjempebra og ser flott ut i starten men så begynner det å bli ujamnt, steiner presser seg opp og hele jobben må gjøres på nytt.

Bruk fagfolk som ser hvor dypt du må bytte ut masse, all dritmasse må vekk og bærelag må legges på.

200kr pr. kvadrat stemmer ganske bra.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jaja.. kan visst bare glemme å asfaltere.

Har snakket med de aktører som finnes i distriktet. En etter en avtalte jeg tid ( opptil to ganger hos noen) som de skulle

komme og ta befaring.

Satt klar og ventet på dem hver gang de skulle komme.

Ikke en eneste dukket opp, og har ikke hørt et pip fra noen av dem etterpå heller. :shrug:

Merkelig.. Det sier også andre når jeg forteller dem dette. Og dårlig gjort er det ikke det?

Men når de ikke kan holde ord og ikke engang si fra at de ikke kunne komme, vil jeg jo ikke ha noe med dem å gjøre.

Så da får jeg bare være uten asfalt. Ikke mer å gjøre med det :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...