Gå til innhold

Oppgraderbar bærbar pc?

duxi

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt å kjøpe bærbar pc til rundt 15000 og under. Er student og kommer ikke til ha råd til en ny før om ganske mange år, ønsker derfor ikke en bærbare pc som er utdatert etter et 1/2 år.

Skal bruke den til alt mulig: ms office, programmering (PHP/MYSQL), internet, spiller online spill som krever rask grafikk.

For at den bærbare pc'en skal holde følge med utviklingen bør den være oppgraderbar. Jeg får vel ikke tak i en laptop som er like oppgraderbar som desktop pc'ene. Men det hjelper med råd om hvilke merker som er mest vennlig å oppgradere, som lett lar seg åpne og kjøpe deler til og skifte på. IBM, Compaq, dell og slike "etablerte" pc merker er vel ganske sære og krevende?

Anbefalinger mottas med takk.

Duxi

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

På bærbart er alle meget spesielle. Det eneste som lar seg oppgradere er Ram og Harddisk.

Tenker du på ennet er det ikke mulig på bærbar.

Men.... Vist du appselutt vil. Kan du kjøpe en modell som er lik i en lang regge. Dette gjeller foreksempel Toshiba Tecra 8000 og 9000 seriene. Sidde er så like verandre at det skulle gå ann og bytte hovedkort etter noen år. til toppmodell kortet. Dette er meget dyrt. Får du må kjøpe kortet som en reservedel.

Jeg har i dag en Tecra 8100 og den er kommet i nye større nodeller en den jeg har (en PIII 500) men oppgradering er ikke lønnsomt. Jeg kan heller selle denne og kjøpe meg en ny Terca 9000. For kortet som jeg må bytte er hovedkorten som har en pris på 7-8000,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...