Xandathrii Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Heisann. her om dagen opplevde jeg noe ubehaglig da et virus, type Keylogger , hakket seg inn på min Battlenet.konto (Blizzards kontoer for online spill type Wow), og byttet Passordet mitt, slik at det var umulig å komme seg inn på brukerkontoen. Etter 1 time venting kom jeg igjennom til supporten i Frankrike, slik at det ordnet seg, men hele hendelsen satt et støkk i meg.. Er ikke pcen min godt nok beskyttet? Jeg kjører for tiden Norton Antivirus (med lisens), og PC Tools Spyware Doctor (også med lisens), og har koblet av Windows Brannmur (Win Vista). Da jeg slo på Windows brannmuren i stad, poppet Norton opp og advarte mot Windows Brannmur fordi Norton Antivirus var sikrere... Er den det? Er det noen flere steg jeg kan ta for å sikre maskinen yteligere? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Du er godt nok beskyttet,det er heller det å være litt mer påpasselig på hvilken linker du trykker på,typisk fra MSN,Facebook og mail.. Når det gjelder Blizzards så får jeg min 1 mail (fake) fra disse hver dag som prøver å stjele passordet mitt/få meg til å laste ned et virus/keylogger,til tross for at jeg ikke har noen konto der,og disse mailene ser ganske så ekte ut.. Et eksempel på en mail. Greetings An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded. As you may not be aware of, this conflicts with Blizzard's EULA under section 4 Paragraph B which can be found here: WoW -> Legal -> End User License Agreement and Section 8 of the Terms of Use found here: WoW -> Legal -> Terms of Use The investigation will be continued by Blizzard administration to determine the action to be taken against your account. If your account is found violating the EULA and Terms of Use, your account can, and will be suspended/closed/or terminated. In order to keep this from occurring, you should immediately verify that you are the original owner of the account. To verify your identity please visit the following webpage: htttps://us.battle.net/login/en/login.xml?ref=https%3A%2F%2Fus.battle.net%2Faccount%2Fmanagement%2Fwow%2Fdashboard.html%3Fregion%3DUS%26accountName%3DSILLYORC88&app=bam&rhtml=true Only Account Administration will be able to assist with account retrieval issues. Thank you for your time and attention to this matter, and your continued interest in World of Warcraft. Sincerely, Account Administration Blizzard Entertainment Tingen er at linken peker en helt annen plass en hva det ser ut som.. Endret 20. august 2010 av taz Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Å ha koblet ut brannmuren er nok ikke så lurt ... Norton antivirus er ikke brannmur. Nå er nok uansett ikke Vista sin innebygde brannmur av de beste. Jeg bruker Comodo. Brannmuren er litt komplisert, og det rådes til å bruke "Training Mode" de første ukene. Deretter kan du bruke "Safe Mode". Her kan du lese om en seriøs test av brannmurer. Endret 20. august 2010 av johome Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 @taz: Ja jeg ser jo nå at en del av de mailene som liksom er fra Blizzard ser utrolig ekte ut, og det kan ha vært mulig jeg har trykket på en. Ser nå at jeg får disse hver dag. Jeg ble "hacket" dagen etter jeg skrev denne posten også, og da til min store forskrekkelse ble kontoen brukt, og venner av meg så mine karaterer online i spillet. Jeg fikk stoppet det, men da var kontoen/karakterne mine allerede tøm for gull og items. Jeg har slått på win brannmur igjen, og skanner pcene daglig nå, i frykt for at det skal skje igjen. @Johome : Jeg skal se nærmere på andre brannmurer nå Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Annbefaler deg å følge denne guiden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå