rubez Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 I går røyk hele PCen, ganske gamle komponenter egentlig, så endelig har jeg en unnskyldning for å kjøpe nye deler. Nå er jeg ute etter ny PSU (modulær), CPU, HK, RAM og ett 5770 kort til Crossfire. Noen som har noen tips? Har satt opp flere lister, ville helst hatt i5 750/760 fra komplett, men ser at den ikke er inne, så jeg vil se på andre alternativ. Har ikke så mye erfaring med AMD, så kanskje noen kan gi noen tips? Regner med å bruke rundt 5-6k på disse 5 komponentene. PCen skal helst brukest til spilling, men jeg vil ha noe som har oppgraderingsmuligheter senere. Takker for tips på forhånd. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Core i7/i5 er på CPU fronten bedre enn AMD. Men etter spesifikasjonene å dømme, er AMD bedre når det kommer til CrossfireX oppsett. Når det gjelder Gaming, er det ikke den store forskjelen mellom AMD og Intel CPU. Strømforsyning Prosessor Hovedkort Ram Radeon HD 5770 Eksempel på Oppgradering (PS: Velg kun en av Prosessorene i listen) Her har du Intel socket 1156 - Core i5 oppsett Lenke til kommentar
rubez Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Core i7/i5 er på CPU fronten bedre enn AMD. Men etter spesifikasjonene å dømme, er AMD bedre når det kommer til CrossfireX oppsett. Når det gjelder Gaming, er det ikke den store forskjelen mellom AMD og Intel CPU. Strømforsyning Prosessor Hovedkort Ram Radeon HD 5770 Eksempel på Oppgradering (PS: Velg kun en av Prosessorene i listen) Her har du Intel socket 1156 - Core i5 oppsett Tusen takk for svar. Hvis du skulle valgt èn av prosessorene, hvilken ville du valgt? Lenke til kommentar
rubez Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Har satt opp et AMD oppsett som kanskje er aktuelt? Hvordan ser dette ut? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Oppsettet ser bra ut men du bør velge et nyere hovedkort basert på 890FX brikkesettet som f.eks Asus Crosshair IV som vil gi deg USB3 og SATA3. Endret 20. august 2010 av BAT Lenke til kommentar
rubez Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Okei. Hva med dette: AMD Oppsett2 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det ser veldig bra ut. Løp og kjøp Lenke til kommentar
rubez Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Det ser veldig bra ut. Løp og kjøp Kunne tenkt meg en CPU kjøler og, helst vannkjøling! Usikker på om jeg får plass til en vannvittig stor Noctua o.l. Har du noen tips? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hvilket kabinett har du? Jeg bruker en Noctua NH-U12Ppå min x6 1090T og den holder temperaturen godt nede. Du trenger ikke gå for en NH-D14 for å klare å kjøle en x6 tilfredstillende. Du har alltids en Corsair H50 og snart H70 du kan kjøpe som kjøler bra. Lenke til kommentar
rubez Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Hvilket kabinett har du? Jeg bruker en Noctua NH-U12Ppå min x6 1090T og den holder temperaturen godt nede. Du trenger ikke gå for en NH-D14 for å klare å kjøle en x6 tilfredstillende. Du har alltids en Corsair H50 og snart H70 du kan kjøpe som kjøler bra. Ja H50 er ganske aktuell. Har CM690 II Advanced Lenke til kommentar
BAT Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Da er ikke plass noe problem. Hvis enkel vannkjøling er tingen så kan du ihvertfall ikke gå feil med Corsair. Lenke til kommentar
rubez Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Ok:) Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå