Gå til innhold

Oppgradering av psu, cpu, gpu, ram og hk.

Anbefalte innlegg

I går røyk hele PCen, ganske gamle komponenter egentlig, så endelig har jeg en unnskyldning for å kjøpe nye deler.

Nå er jeg ute etter ny PSU (modulær), CPU, HK, RAM og ett 5770 kort til Crossfire. Noen som har noen tips? Har satt opp flere lister, ville helst hatt i5 750/760 fra komplett, men ser at den ikke er inne, så jeg vil se på andre alternativ. Har ikke så mye erfaring med AMD, så kanskje noen kan gi noen tips?

Regner med å bruke rundt 5-6k på disse 5 komponentene.

PCen skal helst brukest til spilling, men jeg vil ha noe som har oppgraderingsmuligheter senere. Takker for tips på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Core i7/i5 er på CPU fronten bedre enn AMD. Men etter spesifikasjonene å dømme, er AMD bedre når det kommer til CrossfireX oppsett. Når det gjelder Gaming, er det ikke den store forskjelen mellom AMD og Intel CPU.

Strømforsyning

Prosessor

Hovedkort

Ram

Radeon HD 5770

Eksempel på Oppgradering

(PS: Velg kun en av Prosessorene i listen)

Her har du Intel socket 1156 - Core i5 oppsett

Lenke til kommentar

Core i7/i5 er på CPU fronten bedre enn AMD. Men etter spesifikasjonene å dømme, er AMD bedre når det kommer til CrossfireX oppsett. Når det gjelder Gaming, er det ikke den store forskjelen mellom AMD og Intel CPU.

Strømforsyning

Prosessor

Hovedkort

Ram

Radeon HD 5770

Eksempel på Oppgradering

(PS: Velg kun en av Prosessorene i listen)

Her har du Intel socket 1156 - Core i5 oppsett

Tusen takk for svar. Hvis du skulle valgt èn av prosessorene, hvilken ville du valgt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...