berntb007 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Hei, jeg har hatt Adobe Photoshop 6.0 i en stund, og jeg vil lære meg å bruke det. Jeg vet at dette er et kraftig program. Jeg lurer på om det er lurt av meg å kjøpe boken "Photoshop 6 for Windows bible". Er dette en god bok, med skikkelige forklaringer og veiviserer. Eller er den for de som kan programmet? Takk på forhånd! :smile: Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Har ikkje lest den aktuelle boka. Men min generelle oppfatning av Bible-serien er at det er ganske dårlige saker. Dei prøvar å få med litt om alt, men alt er så overfladisk at det ikkje er spesielt vits å lese. Menmen dette er som sagt berre mitt inntrykk av dei bøkene eg har vore borte i. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har Photoshop 7 Bible liggende ved siden av meg, men er ikke noe særlig til mitt bruk. Kanskje for litt mer nybegynnere så er den bedre. Finn en litt lettere bok med fargeilustrasjoner, mye lettere og se resultatene da, og sammenligne med det du har fått til. Det er bare ca 30 sider med farge i den boka jeg har. Ellers er den grei. Lenke til kommentar
BetaCam Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Jeg foretrekker Photoshop 7.0 for Photographers foran "Bible". Regner med at boka er publisert for versjon 6 også. Anbefales. Lenke til kommentar
berntb007 Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 Er boka på engelsk? Hvor mye måtte du betale for boka? Er det gode forklaringer og veivisere? :smile: Lenke til kommentar
BetaCam Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Den er på engelsk. Pris, knappe 500 kroner. Svært gode veivisere. Som fotograf har jeg hatt stor nytte av boka, og behersker man engelsk sånn tålig bra er den ikke til å komme forbi. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Clas Ohloson har faktisk en bok om Photoshop 7.0. Følgende står det i teksten til boka: "Photoshop 7.0 & ImageReady 7.0 - med ABC for digitale bilder. Boken for alle som er interessert i bildehåndtering på datamaskinen. Omfattende, velstrukturert og profesjonell. På 176 sider behandles hele bildeområdet gjennom ca. 70 ulike øvelser. Dessuten finnes det et antall faktasider og to teorikapitler som tar opp alt man behøver å vite om filformat og annet for trykk og web. CD-plate medfølger med 120 øvelsesbilder og fullt fungerende (tidsbegrenset til 30 dager) demoprogram på engelsk." Søk på Photoshop, og du kommer rett til boka. Jeg lurer på om boka er på svensk. Jeg kjøpte for et par år siden for 6.0 og den var på svensk. Ikke all verden å skryte av, men den har gitt meg mange verdifulle opplysninger. Løkke Tell! Lenke til kommentar
_Johan_ Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 tror egentlig det du trenger er bare å leke deg litt i programmet, se og søk litt etter toturials etc... Jeg syns nå at jeg kan det som er "vitkig" for min del, altså, du kan vel ikke kunne alt om adobe ps. Men kan nå det jeg trenger å kunne, så ta nå bare å tenk "hva trenger jeg å kunne" -http://photoshop.foto.no/ Lenke til kommentar
krsyver Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Fant en side der det var masse bra. http://www.hah.net/p5/index.htm Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 har bible for photshop 6.0 på norsk. Er en grei bok til hjelp for å komme i gang med photshop. tror den kosta under 500,- Er på over 900sider så noe hjelp burde du finne der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå