Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer jo an på hva du definerer som populær, han startet jo å lage videoene etter å ha spilt det orginale gw i 6 år så på det tidspunktet så var det neppe så ekstremt mange som hadde interesse lengre av gw.

 

Du har jo også doombox men han fokuserer litt mere på tutorials men han som flere har hatt pause i noen måneder nå i vente av gw2

Lenke til kommentar

Kan noen oppklare noen småting for meg ang. GW2? Jeg er primært opptatt av competitive pvp aka Heroes Ascent, Tombs, GvG.

 

Er det blitt sånn at om man er en nekro så har man tilgang til absolutt alle nekroskills hele tiden, og at de du kan benytte kun avhenger av hvilket våpensett man har? Jeg antar at man kan ha med seg bue, sverd etc til enhver tid, så i praksis er en nekro bare en nekro? Er det ingen spesialisering man må foreta seg før man går inn i en kamp?

 

Hvis det er sånn blir det jo forsvinnende små muligheter for morsomme/geniale builds i pvp, variasjonen begrenses av hvor mange måter man kan velge ut hvilke klasser man vil ha med. Dette er jo ikke nødvendigvis negativt, men det vil jo garantert være mye mindre muligheter enn i GW1 der et en karakter eller et lag gjerne var bygd rundt en enkeltskill som dens hovedoppgave (eoe-bombe, IWAY etc). Det jeg likte best med HA i GW var at en stor del av det å være god gikk på å designe lag som kunne holde stand mot IWAY, spike, pressure, trappers i tillegg til å måtte klare seg mot balanced lag, kunne kjøre relic runs, holde halls. Dette elementet viskes jo helt bort, laget kan jo fungere HELT forskjellig avhengig av hva man møter. Det blir altså kanskje mer skill i at man må tilpasse seg, men det blir mindre skill i taktikk.

Lenke til kommentar

Du har totalt 10 skill tilgjengelig på hotbaren til en hver tid. 5 knyttet til våpnet (usikker på om du kan skifte dette in combat eller ikke) og 5 knyttet til din proffesion. De kraftigste sies å være i siste kategorien. Så jeg tror nok du kan regne med kreative builds denne runden også :)

 

Man kan skifte våpen in combat tydeligvis.

At level seven you can swap weapons on the fly and so switching from ranged to melee gave me a ton of attacks and maneuvers depending on the situation.
Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
I see some of you concentrate on the really important stuff.

 

Let me explain what an overflow server is and what it does. It is a technology we also use as our version of a queuing system. When a map or a world you want to log into is at capacity limit, the game will ask you if you want to play on an overflow server - so you can actually play while you are in a queue. Once space opens on your world, the game will ask you if you want to join your friends on your world. And you keep all the progress you made while you were playing on the overflow server.

 

Linky

No more Queues?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen oppklare noen småting for meg ang. GW2? Jeg er primært opptatt av competitive pvp aka Heroes Ascent, Tombs, GvG.

 

Er det blitt sånn at om man er en nekro så har man tilgang til absolutt alle nekroskills hele tiden, og at de du kan benytte kun avhenger av hvilket våpensett man har? Jeg antar at man kan ha med seg bue, sverd etc til enhver tid, så i praksis er en nekro bare en nekro? Er det ingen spesialisering man må foreta seg før man går inn i en kamp?

Du kan bare ha 2 våpen om du er in-combat (utenom engineers og elementalists) og de kan du bytte på med en liten cooldown.

 

Hvis det er sånn blir det jo forsvinnende små muligheter for morsomme/geniale builds i pvp, variasjonen begrenses av hvor mange måter man kan velge ut hvilke klasser man vil ha med. Dette er jo ikke nødvendigvis negativt, men det vil jo garantert være mye mindre muligheter enn i GW1 der et en karakter eller et lag gjerne var bygd rundt en enkeltskill som dens hovedoppgave (eoe-bombe, IWAY etc). Det jeg likte best med HA i GW var at en stor del av det å være god gikk på å designe lag som kunne holde stand mot IWAY, spike, pressure, trappers i tillegg til å måtte klare seg mot balanced lag, kunne kjøre relic runs, holde halls. Dette elementet viskes jo helt bort, laget kan jo fungere HELT forskjellig avhengig av hva man møter. Det blir altså kanskje mer skill i at man må tilpasse seg, men det blir mindre skill i taktikk.

Skillsystemet i GW ble for avansert og for vanskelig å balansere, så ArenaNet har gjort det enkelt. I muligheten ovenfor skills, blir mulighetene færre. Men enklere for andre å lære og et mer allsidig system som passer for flere spillere, enn å lære seg snart 1000 skills.

 

Dog man har traits systemet hvor du kan spesialisere skillsene dine ytterligere.

Strategien nå blir å jobbe mer sammen med lagspillerne dine hvor man har cross-profession combos og man straffes ganske hardt om man plasserer seg dårlig.

Siden det også er ingen dedikert healer, så vil spillere til slutt dø i GW2. De kan ikke gjøres uovervinnelig lenger ved healers og buffs. (udødlige healere kaller man ikke taktikk, det kaller man lame ;) )

Taktikken i GW var litt som hummer og kanari, helt random hva du møter på. Her får du ihvertfall en fighting chance uansett hva du møter.

 

Men ja, forskjellene på originale GW og GW2 er ganske store.

Lenke til kommentar
The zones are absolutely huge, and there are so many of them it will take hundreds of hours to fully explore everything. But before you ask, no… Tyria is not seamless like Azeroth. It’s far less instanced and “walled in” than something like SWTOR, but you’ll still have to “zone” between zones. The good news is that you won’t be doing this often at first, as the zones are absolutely huge.

 

Noooooes :cry:

Hadde virkelig håpet på en helt åpen verden uten instancering.

Lenke til kommentar

Skillsystemet i GW ble for avansert og for vanskelig å balansere, så ArenaNet har gjort det enkelt. I muligheten ovenfor skills, blir mulighetene færre. Men enklere for andre å lære og et mer allsidig system som passer for flere spillere, enn å lære seg snart 1000 skills.

 

Dog man har traits systemet hvor du kan spesialisere skillsene dine ytterligere.

Strategien nå blir å jobbe mer sammen med lagspillerne dine hvor man har cross-profession combos og man straffes ganske hardt om man plasserer seg dårlig.

Siden det også er ingen dedikert healer, så vil spillere til slutt dø i GW2. De kan ikke gjøres uovervinnelig lenger ved healers og buffs. (udødlige healere kaller man ikke taktikk, det kaller man lame ;) )

Taktikken i GW var litt som hummer og kanari, helt random hva du møter på. Her får du ihvertfall en fighting chance uansett hva du møter.

 

Men ja, forskjellene på originale GW og GW2 er ganske store.

Skillsystemet i GW1 var noe av det som gjorde PvP-delen unik og bra. Jeg vil våge å påstå at de kunne fått skillsystemet til å fungere bedre om de hadde lagt litt mer arbeid i det. (Og kanskje kuttet ned litt på antallet.) Healere var stort sett ikke udødelige (bortsett fra 55hp monker og et par andre builds i PvE som ikke fikk levd altfor lenge.) I PvP var det en av de vanskeligste rollene å spille. PvP-systemet i GW2 virker å ha veldig lite til felles med det første spillet. (Betyr ikke at det ikke vil være bra selvsagt, men det blir ikke det samme.)

Lenke til kommentar
The zones are absolutely huge, and there are so many of them it will take hundreds of hours to fully explore everything. But before you ask, no… Tyria is not seamless like Azeroth. It’s far less instanced and “walled in” than something like SWTOR, but you’ll still have to “zone” between zones. The good news is that you won’t be doing this often at first, as the zones are absolutely huge.

 

Noooooes :cry:

Hadde virkelig håpet på en helt åpen verden uten instancering.

 

Altså det han sier der kommer jo ut feil, det er en åpen persistent world men igjen personal storylines og dungeons vil være instanced.

Nå så er det da 4 "main zoner" som det da vil være loading mellom aka det samme som å dra fra kalimdor til northrend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...