Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hva som vil skje med mmorpg spill fremover om GW2 viser seg å ta helt av, noe det mest sannsynligvis vil.

 

Nå vet jeg ikke hvor mye innhold dette spillet har og hvordan det er med typisk endgame innhold som dungeons osv. Men om det har dette så vil nok mange starte å spørre enda mer om hvorfor dem skal gidde å betale for å spille...

Lenke til kommentar

Det eneste negative (som ALLE rpg spill bortsett fra WoW og Diablo 1.2.3 sliter med) er treigt og grøtette fighting system. Gw2 gjør det bedre enn mange, men det føles fortsatt utrolig seigt ut samtidig som at targeting systemet kunne vært bedre.

Det er bare i spill som Diablo og WoW at jeg har opplevd at ting faktisk skjer så fort man trykker. Det er det som irriterer meg mest ved de fleste Rpg spill.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Hvordan blir Pve i Gw2? Blir det noe av det i endgame? Har aldri likt å spille pvp uansett hvilket mmo det er snakk om, så for at jeg skal gidde å spille dette aktivt så må det være en OK pve del også mot slutten :)

 

Det er jo disse dragene da, de skal drepes. Så regner med at det er noe events osv. Men fra det jeg har hørt på diverse gaming show så er det ikke noe raid f.eks. Men satser på at det er noe for PvE er jo desidert det beste med MMO.

Lenke til kommentar

Hvordan blir Pve i Gw2? Blir det noe av det i endgame? Har aldri likt å spille pvp uansett hvilket mmo det er snakk om, så for at jeg skal gidde å spille dette aktivt så må det være en OK pve del også mot slutten :)

 

 

Var ett intervju med 2 stk fra ArenaNet igår om hva du kan forvente deg av endgame i GW2 og hvordan equipmentet fungerer. Virket ganske spennende utifra mitt synspunkt ihvertfall!

 

http://www.youtube.com/watch?v=Y-YBsK17j6I&feature=plcp

http://www.youtube.com/watch?v=yepsdUAJZ0I&feature=relmfu

 

Eneste youtubefilmen jeg fant fra intervjuet, gikk på twitch rundt 23.20.

Lenke til kommentar

Jeg spiller Engineer atm, har 5 skills på rifla + 5 skills på elixir gun + 5 på bomb kit + 5 på flamethrower + 4 på toolkit..

Når jeg spilte necro swappa jeg relativt ofte mellom de to våpensetta jeg hadde + brukte utility skills i ny og ne + shapeshifting. Så JayMK93, se over hvordan du spiller :)

Endret av sleggefett
Lenke til kommentar

Har du kommet til lvl 7? Da kan du swappe våpen og har da 10 våpen skills. Det pluss 5 på høyre siden ( husker ikke hva de kalles) er mer enn nokk. Personlig bruker ikke jeg mer enn 15 abilities/spells i noen mmo.

I WoW hadde jeg nesten 4 fulle bars mer abilities jeg brukte stadig (minst 7-8 ble brukt hvert minutt). I SwToR hadde jeg 3. Må si meg enig med JayMK93 at det er skuffende lite abilities, og jeg ble særdeles skuffa over hvor fort du låser opp og hvor få forskjellige set alternativer man har.

 

Det store problemet er at du stort sett har 2 forskjellige auto-attacks, 8 CD abilities, 1 heal og 3-4 utility/power abilities. Det finnes ingen prioritering, man bare bruker CD når de er klare og utility når det trengs. I WoW f.eks. så har man gjerne 3-5 abilities som alltid kan brukes men som har forskjellige fordeler i forskjellige situasjoner, eller man har mange abilities som alltid kan brukes men som må settes opp på en eller annen måte (f.eks Ice Lance er bare bra mot frosne targets).

 

Guild Wars systemet funker nok bra for PvP hvor prioritering kommer mer naturlig, men i PvE hvor man bare vil maksimere blir systemet dønn kjedelig siden det er utrolig lite variasjon. Og som sagt så hjelper det ikke hvor begrensa alternativene er. I utgangspunktet så virker våpensystemet genialt, men når du bare har en håndfull forskjellige alternativer så virker det bare veldig restriktivt, spesielt når de kommer i set hvor man kanskje liker 1-2 abilities mens resten er søppel.

 

Har kommet til lvl 17 på en warrior selv og det har vært bra med kamper som har vært "klikk 3-2, auto-attack i noen sekunder, død mob" etterfulgt av "4-f1, atuo-attack, død mob" også tilbake til første.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...