Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125

Utdyp vær så snill? Klarer aldri i verden å se for meg at det her blir for tynt, derfor jeg er nysgjerrig på hvorfor du sier så. :hmm:

 

Han gjør rett i å være litt skeptisk. "The holy trinity"-modellen er såpass velprøvd nå at man får en enkel jobb med å feks balansere bosskamper rundt det, mens i GW2 vil vi være avhengig av at grupper med fem av samme klasse skal klare å komme seg igjennom et dungeon uten at man ofrer variasjonen mellom klassene.

 

Fem thieves som skal komme seg igjennom det samme som grupper med fire thieves og en guardian, som gir en haug buffs som thieves ikke gir? Grunn til å være skeptisk. Nå kan man jo anta at de vanskeligere områdene krever variasjon i klassene, men da er vi farlig nær "The holy trinity" igjen.

 

Edit: Skal være sagt at heldigvis har de fleste buffs kort varighet, så om man roterer debuffs som en gjeng thieves så vil man ha en fullgod sjanse til å gjøre det like bra som en variert gruppe.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

De har vel aldri påstått at fem av en klasse skal være like bra som en balansert blanding av klasser? Noen klasser gjør noen roller bedre, men alle klasser kan fylle alle rollene.

At fem av en klasse ikke er like bra kan vi nok tåle, men det blir jo litt spennende å se hvor finjustert 'explorable dungeons' er. Skal man gjøre det mulig å spille med fem av en klasse eller kreve en balansert gruppe?

 

Krever man balanse går man vekk fra 'løftet' om å la folk spille med hverandre uavhengig av klasse, og hvis man ikke krever balansert gruppe så kan det hende at slike grupper bare ruller igjennom uten problemer.

 

Forhåpentligvis løses mye av dette igjennom traits, så et par for thief som gir buffs for eksempel. Thief generelt har debuffs som hovedfokus. Å kreve en 'respec' ser ikke jeg på som noe problem, selv om det kan være litt plagsomt hvis man må dra helt til byen for å gjøre dette.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Det kommer vel heller ikke raiddungeons?

 

Såvidt jeg har forstått blir PvE noe manglende iforhold til andre mmos, samtidig føles det som at de har lagt mer vekt på PvP enn f.eks. WoW, SWTOR, Rift etc. Tror dette blir bra, ihvertfall om folk endelig innser at ikke alt skal sammenlignes med andre mmos, da det er mye forskjellig. Combat spesielt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Det kommer vel heller ikke raiddungeons?

Vet ikke om jeg nødvendigvis kommer til å savne raids etter å ha spilt nok av de i wow, så akkurat den delen av PvE kan jeg klare meg uten.

 

Til gjengjeld bør explorable dungeons og 'elite events' være ganske vanskelige for å gi oss en utfordring!

Lenke til kommentar
Spillet er nok rettet mot casuals i høy grad, er jo der pengene kommer fra. Se på WoW etc.

 

Stemmer nok det ja, om casuals i MMO-sammenheng er de som ikke har tid til å spille 5-6+ timer om dagen / i strekk.

Lenke til kommentar

Spillet er nok rettet mot casuals i høy grad, er jo der pengene kommer fra.

Se på WoW etc.

 

Tja.. Etter å ha prøvd betaen så virket det svært utfordrende, og det jeg har sett av pvp og instances ifra videoer, så virker det og ganske så utfordrende. Det er kanskje ikke så mye fokus på gear, men virker som det er en god del mer fokus på spilleren's nivå.

Lenke til kommentar

Jeg har lest om personer som sliter med lav FPS til tross for at de har veldige gode specs. Håper ikke de kommer til å slite med dette ved lanseringen. Jeg vet at det er beta med det er ofte slik at de problemene som er i beta forblir - selv etter lansering.

Lenke til kommentar

Ang. holy trinity vil den jo fortsatt eksistere på et vis, bare at de fleste klassene kan bidra på flere måter. I stedet for at man har en dedikert healer, har flere klasser mulighet til å heale. Healingturrets for engineers eller water attunement for elementalists for eksempel. Man bør nok ha noen som healer litt til tider, spell nummer 6 vil ikke alltid være nok.

 

Og man har jo også armor classes, det er klart en heavy armor klasse vil kunne absorbere mere (fysisk) skade enn en light armor klasse.

 

Så nei, man ser vel ikke etter en tank og en healer på samme måte, men noen må til en viss grad ta på seg rollene. Forskjellen ligger vel mere i at flere kan oppfylle disse rollene, OG at det i større grad handler om å unngå å ta skade med dodging og posisjonering.

 

Edit : Det vil altså ikke være reine healere, men det er ikke det samme som at det ikke er klasser som kan heale. Samme med tanking.

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

For de som eventuelt ikke fikk det med seg(Symmetrical) så var spillet CPU-locked i betaen, altså det brukte så og si ikke skjermkortet ditt. Dette kommer til å bli fikset senere ifølge ANet.

 

Hvorfor? Høres mer ut som en dårlig unnskyldning på at noe er galt. Jeg har spilt hundrevis av beta-versjoner og aldri opplev noe lignende. Kanskje de gjorde det for å optimalisere CPU-ytelsen først.. Men syntes det virker rart.

Lenke til kommentar

Akkurat hvorfor veit jeg ikke, men jeg vil tro det har noe med at optimalisering blir vanligvis gjort helt i slutten av utviklingsperioden og det kom klart frem at det ikke var veldig godt optimalisert enda. Jeg kjenner flere som spilte og hadde veldig store problemer med lag nesten uansett hva de gjorde selvom de hadde gode maskiner, men jeg hadde så og si ingen(med unntak av dag 1 på grunn av server problemer). Jeg spilte WvW, PvP og PvE så og si uten noe som helst lag, og jeg har langt ifra den beste PCen på markedet. Jeg har tro på at ANet klarer å fikse disse tingene så fort som mulig, og definitivt før launch :)

Lenke til kommentar

Akkurat hvorfor veit jeg ikke, men jeg vil tro det har noe med at optimalisering blir vanligvis gjort helt i slutten av utviklingsperioden og det kom klart frem at det ikke var veldig godt optimalisert enda. Jeg kjenner flere som spilte og hadde veldig store problemer med lag nesten uansett hva de gjorde selvom de hadde gode maskiner, men jeg hadde så og si ingen(med unntak av dag 1 på grunn av server problemer). Jeg spilte WvW, PvP og PvE så og si uten noe som helst lag, og jeg har langt ifra den beste PCen på markedet. Jeg har tro på at ANet klarer å fikse disse tingene så fort som mulig, og definitivt før launch :)

 

Jeg håper det da dette spillet er nesten perfekt og ikke fortjener å slite med ytelsesproblemer som kan ødelegge spillopplevelsen for mange. =)

 

Gleder meg til lansering.

Lenke til kommentar

For de som eventuelt ikke fikk det med seg(Symmetrical) så var spillet CPU-locked i betaen, altså det brukte så og si ikke skjermkortet ditt. Dette kommer til å bli fikset senere ifølge ANet.

 

Hvorfor? Høres mer ut som en dårlig unnskyldning på at noe er galt. Jeg har spilt hundrevis av beta-versjoner og aldri opplev noe lignende. Kanskje de gjorde det for å optimalisere CPU-ytelsen først.. Men syntes det virker rart.

 

Hvorfor? Fordi optimalisert kode vanligvis er det stikk motsatte av ryddig, logisk og utvidbar kode. Å optimalisere noe man fortsatt holder på å utvikle på er idioti. Det tar tid, gjør selve utviklingen vanskeligere etter at koden er optimalisert, og er i mange tilfeller bortkastet arbeid (grunnleggende kan bli endret eller fjernet, og gjør optimaliseringen ubrukelig)

 

Det er nesten som å polere et arbeidsstykke mens man holder på å grovhogge det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
De har vel aldri påstått at fem av en klasse skal være like bra som en balansert blanding av klasser? Noen klasser gjør noen roller bedre, men alle klasser kan fylle alle rollene.

 

vist ikke jeg tar helt feil så er det ikke noen "roller" i dette spillet. Alle kan heale og ingen er laget for å være en tank som vi kjenner negrepet fra andre MMO

Lenke til kommentar

We’ll be conducting a stress test on Monday May 14 from 11 AM to 6:00 PM PDT (-7 GMT).

 

This special test event is open only to Pre-Purchase customers who have registered their accounts. With your help, we can conduct important tests and address some of the issues we identified during our first Beta Weekend Event. During this event, all you need to do is play normally with a new or existing character on your Beta account using the same game client. Please note that since this is a stress test of our servers, you may experience some in-game performance issues. If you’ve pre-purchased Guild Wars 2 and wish to participate in the stress test, we recommend that you register the account and download the game client.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...