Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125

Kan noen som spiller beta forklare om dynamiske hendelser og egen historie på karakteren virker i praksis.

På meg ser dette ut som wow 3.0 med fin grafikk.

Kommer sikkert til å kjøpe siden jeg liker mmos, men er skeptisk til salgstriksene da ingen mmo hitil har levert det de har lovet.

Dynamiske hendelser er enkelt forklart quests som startes av serveren (og kanskje av spillere, feks ved å starte en escort og/eller vinne eller tape en annen event) og som hvem som helst kan hoppe inn i og hjelpe til med. Fordelen er at verdenen føles mer levende, og at det gir deg en følelse av at du faktisk har gjort noe som setter spor, om enn kortvarig.

 

Se gjerne på det som en questchain som kan dyttes i en retning av serveren (fiendene) og en annen av spillerne. Det blir nok mye mer spennende enn questing, spesielt hvis de klarer å programmere inn kontrollmekanismene som skal skalere events etter hvor mange deltakere det er.

 

Personal story kjører litt i det samme gamle sporet som quests, der du havner i instanserte områder som er unik for deg. Dette blir nok mer som offline-rollespill, selv om du kan invitere andre til å bli med i dine quests.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok tusen takk.

Enda en greie med Dynamic Events er at de går ikke i lineare chains såvidt jeg har forstått, en hendelse kan føre til 2-3 andre hendelser, som igjen har sine egne branches og chains. Om ingen gjør noe i området på lenge, så vil det føre til at fienden(servern) tar over hele zonen.

Et eksempel som gjør at det føles mer levende, ifølge devs og det jeg har lest(har ikke fått spilt enda);

I WoW/SWTOR/etc så får du en quest av en fyr som sier at centaurene angriper'n og ødelegger farmen hans. Det du da gjør er å gå bort til et område hvor centaurene står statisk/beveger seg frem og tilbake statisk. Du dreper 10 av dem, og questen er ferdig. Men centaurene er der fortsatt, han står fortsatt bortgjemt og ingenting i verdenen har skjedd.

I GW2 vil disse centaurene faktisk angripe. Gården vil stå i brann, centaurene ødelegger avlinga etc. Å drepe centaurer, slukke branner etc vil alle jobbe mot målet med den spesifikke dynamic eventen. Om du/dere så klarer eventen, vil centaurene flykte, bonden og eventuelt andre friendly npc's vil komme løpende tilbake og eventen vil bevege seg videre til et annet område. Klarer du/dere ikke eventen, så vil centaurene ta over gården, bonden og andre må flykte og en ny event starter lenger bak.

Verden blir mer levende, det du gjør påvirker faktisk verdenen og lvling blir nok en hel del mer spennende.

 

Forøvrig har jeg nettopp sett noen videoer med Necro. Om jeg ikke oppdager noe annet blir det nok denne, langt ifra så mye pet-control og styr som jeg trodde. Ser awesome ut!

Men så klart, lenge til release og mye kan skje.

Lenke til kommentar

Ingen WoW dette nei...

 

https://www.youtube.com/watch?v=35BPhT-KI1E

 

• Dynamic Content – Gone are the days of looking for a symbol above an NPCs head to tell you exactly where to go just as everyone else has before you. Content in GW2 is generated by the Dynamic Event system that is completely persistent and changes how everyone in the world sees content based on your action or in-action.

• Active Combat – No more trading blows with a mob in whack-a-mole combat. Damage in the game is avoidable, if an enemy is lining up a big spell, you can dodge it and keep on fighting. Positioning relative to your enemy and your allies will be a key factor during combat, among other things.

• Underwater Combat – ArenaNet has built an entire underwater combat system, no more breath bar to manage, quick and fluid movement in water and entire weapon and skill sets to go along with it.

• The Holy Trinity – Dead. Gone. And good riddance. There are no defined class roles in GW2. It’s not fun to hope that one person logs in so that you can actually play a game. You can generally take any combination of professions that you wish into content and succeed in the same time-frame as any other as long as you communicate.

• Personal Story – At character creation you get to choose from a wide variety of biographical entries based on your race that will affect your personal story. ArenaNet aims to put the hero and identity back into the MMO genre rather than just a character sheet.

• WvWvW PvP – There’s 2 flavors of PvP, one is the Arena style combat that GW1 is currently known for, the competitive style. The second kind is World vs World vs World where 3 servers are pit against each other every 2 weeks to battle it out across 4 persistent maps filled with 2,000 people that involve capture points, resource gathering, castle sieging, etc.

• Level Scaling – You never have to worry about your friend being too high of a level for you to play with them, you can easily go play with them because your level is automatically scaled downwards to meet the content.

• Leveling Curve – There’s no exponential leveling curve in GW2, it’s linear and plateaus quickly. ANet aims to kill that “I have to grind so I can play the game” feeling you get in other MMOs.

•No Patch Downtime - When a new build/patch is released, the game will notify you in the chat log and give you 5 minutes to logout. Once you logout, you can simply run the launcher and it will download the new build and you can log back in. It may take a few minutes for the server to recognize the new build and update itself. No more 8 hour patch maintenance.

•No Waiting In Line To Play - If you happen to login and find your server is full, you’ll be placed into a queue, but you then join what is called an Overflow server where you’re able to play the game while waiting for your server to get a spot and all of your progress transfers over when a spot pops up.

• No Monthly Fee – It amazes me that not only is ArenaNet working to change how we view MMOs, but they’re still not including a monthly fee.

• Jumping – I nearly forgot, YES, you can jump. ArenaNet has built a fully realized 3D world for you to roam around in.

Lenke til kommentar

Hva vis du logger på og alle "events" er gjort i den sonen lvl rangen din er. Er det også quest og spawns ala wow eller må du vente til de tar over igjen.

 

Er hearts og personal storyline, som kan sees på som quests, selv om de er litt forskjellige (du har som oftest flere valg på hva du vil gjøre/hvordan du vil gjøre noe :) ). Disse heartene er også fine, da de "tilfeldigvis" ofte skjer inærheten av events, og events tar og hjelper på heart oppdragene også, så man får litt ekstra XP der.

Endret av TheRealL
Lenke til kommentar

Ingen WoW dette nei...

 

https://www.youtube....h?v=35BPhT-KI1E

 

• Dynamic Content – Gone are the days of looking for a symbol above an NPCs head to tell you exactly where to go just as everyone else has before you. Content in GW2 is generated by the Dynamic Event system that is completely persistent and changes how everyone in the world sees content based on your action or in-action.

• Active Combat – No more trading blows with a mob in whack-a-mole combat. Damage in the game is avoidable, if an enemy is lining up a big spell, you can dodge it and keep on fighting. Positioning relative to your enemy and your allies will be a key factor during combat, among other things.

• Underwater Combat – ArenaNet has built an entire underwater combat system, no more breath bar to manage, quick and fluid movement in water and entire weapon and skill sets to go along with it.

• The Holy Trinity – Dead. Gone. And good riddance. There are no defined class roles in GW2. It’s not fun to hope that one person logs in so that you can actually play a game. You can generally take any combination of professions that you wish into content and succeed in the same time-frame as any other as long as you communicate.

• Personal Story – At character creation you get to choose from a wide variety of biographical entries based on your race that will affect your personal story. ArenaNet aims to put the hero and identity back into the MMO genre rather than just a character sheet.

• WvWvW PvP – There’s 2 flavors of PvP, one is the Arena style combat that GW1 is currently known for, the competitive style. The second kind is World vs World vs World where 3 servers are pit against each other every 2 weeks to battle it out across 4 persistent maps filled with 2,000 people that involve capture points, resource gathering, castle sieging, etc.

• Level Scaling – You never have to worry about your friend being too high of a level for you to play with them, you can easily go play with them because your level is automatically scaled downwards to meet the content.

• Leveling Curve – There’s no exponential leveling curve in GW2, it’s linear and plateaus quickly. ANet aims to kill that “I have to grind so I can play the game” feeling you get in other MMOs.

•No Patch Downtime - When a new build/patch is released, the game will notify you in the chat log and give you 5 minutes to logout. Once you logout, you can simply run the launcher and it will download the new build and you can log back in. It may take a few minutes for the server to recognize the new build and update itself. No more 8 hour patch maintenance.

•No Waiting In Line To Play - If you happen to login and find your server is full, you’ll be placed into a queue, but you then join what is called an Overflow server where you’re able to play the game while waiting for your server to get a spot and all of your progress transfers over when a spot pops up.

• No Monthly Fee – It amazes me that not only is ArenaNet working to change how we view MMOs, but they’re still not including a monthly fee.

• Jumping – I nearly forgot, YES, you can jump. ArenaNet has built a fully realized 3D world for you to roam around in.

 

Hvorfor må alt være som Wow (som jeg gikk dritlei etter 30 timer mens Guild Wars 1 spilte jeg i 400 timer)? Dette er gratis så kan vel ikke forvente så mye mer.

Har betsilt Collectors Edition av Guild Wars 2, gleder meg utrolig til å spille dette i helga!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Er det noen troverdige sider på nett hvor jeg kan bestille og få key i mail?

Så at det var en del billigere på nett enn i butikk, men lite lyst til å først få key'en over helga og dermed miste beta'n.

Kjøpte på spaceworld sin nettbutikk i går, digital edition. Der kan man se keyen sin med en gang under downloads, inne på min side. Så er det bare og gå inpå beta siden og taste den inn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...