Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!

212 stemmer

1. 1. Server spiller du på?

• Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe.. Jeg fikk også "free weekend"-pass fra Gamer.no, og gledet meg også til å prøve dette spillet, men i går klarte jeg ikke helt å vente lengre (ble litt smågira sånn plutselig), så da kjøpte jeg spillet fra CDON til 299,- (klienten hadde jeg jo allerede lastet ned) ..

:)

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd GW2 hele helgen, helt utrolig at det har fått så bra reviews og solgt så mange spill. Sammenliknet med TSW er det jo elendig. Kommer aldri til å bli kjøp her jaffal. Grafikk, gameplay, combat, histore, valgmuligheter og ikke minst atmosfære når ikke opp.

Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd GW2 hele helgen, helt utrolig at det har fått så bra reviews og solgt så mange spill. Sammenliknet med TSW er det jo elendig. Kommer aldri til å bli kjøp her jaffal. Grafikk, gameplay, combat, histore, valgmuligheter og ikke minst atmosfære når ikke opp.

Du er vel den eneste som faktisk liker TSW og ikke klarer å se hvor dårlig spillbarhet det faktisk har. Er en grunn til at Funcom måtte si opp mange og at spillet knapt har en spillerbase lenger. GW2 har solgt flere millioner og er en stor suksess, mye grunnet et kampsystem som er knallartig og actionorientert samt et questsystem som er dynamisk hvor du slipper å løpe veldig mye.

TSW sliter med selv grunnleggende ting som animasjoner og GUI. Orker ikke en diskusjon på dette men TSW er vel blant de dårligste MMOene jeg har spilt. Vet du er en stor fan av det spillet men fatter ikke hvordan du kan være der.

Endret av Avean
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kanskje litt spesielt å si at GW2 sitt gameplay og combat ikke når opp til feks TSW, som etter min mening svikter stort på dette området. Hadde håpet på å bli hektet, noe jeg kanskje hadde blitt for x antall år siden, men jeg klarer visst ikke å sette meg inn i MMO's lengre. Synd men sant.

Er det forresten bare jeg som sliter litt med sikkerheten i GW2? Fikk en trail-nøkkel fra Gamer og allerede på onsdag begynte de første epostene å komme fra ArenaNet, hvor det da tydeligvis var folk som prøvde å logge inn på denne kontoen jeg hadde fått tildelt, men ikke fått brukt ennå. Så måtte jeg autentisere eposten min omtrent hver gang jeg logget inn, utrolig irriterende. I dag fikk jeg nok en epost fra ArenaNet som sier at en eller annen gjøk som sitter i Kina har prøvd å logge seg på min trial-konto og at jeg må bytte passord. Er det slik i spillet vanligvis eller er dette et problem med "free weekend"?

Lenke til kommentar

GW2 hadde solgt flere millioner uansett hvordan combat var, synes ikke den var noe actionbasert da. Autoattack (lol) og spam hver gang en skill er av CD. Ikke mange som først prøvde spillet så kjøpte det.

Animasjonene er nå ikke noe bedre her, grafikken derimot er mye dårligere.

Endret av GnilreG
Lenke til kommentar

Har spilt begge, hvis jeg skulle velge å spille en av dem igjen så ville det blitt GW2 uten tvil. TSW har sinnsyk skillssystem som jeg skulle ønske var i GW2 (ligner mye på GW1 system). men det er egentlig alt. Dungeons i TSW var akkurat det vi kjenner fra andre mmo som WoW etc, ingenting nytt, og man har på en måte ikke ordenlig MMO følelse i TSW. GW2 er litt bedre der.

TSW pvp er like mye skam som GW2 pvp, så begge er like langt ute å kjører. WvW til GW2 redder spillet litt men slike type pvp er ikke noe man kan spille hele tiden, går fort lei.

Ingen av dem har raids (usikker på tsw nå) og det trekker spillet gameplay value virkelig ned.

En ting som faktisk er bedre med TSW er at dem har healere, det er noe jeg skulle ønske var i GW2.

Lenke til kommentar

synes ikke den var noe actionbasert da. Autoattack (lol) og spam hver gang en skill er av CD.

En vanlig feil. Det går teknisk an å spille slik, selvfølgelig, men med å time skills og bruke de på riktig tid er de MYE mer effektive (og noen er bare effektive da... Og meget kraftige forsåvidt). Med god forståelse av kampsystemet, timing av skills, posisjonering og dodging er du vel ca... 5-20x mer effektiv i kamp.. Og det trengs på de siste sonene, for å si det slik. Level 80 mobs er mannevonde.

I start sonen har jeg vanligvis ingen problemer med å ta 5-10 mobs samtidig, mens lvl 80 sone så er 2-3 mobs en vanskelig kamp. Og de er tettere plassert der, også.

Uansett, poenget var.. Kampsystemet er mye bedre og mer action orientert enn det kan virke som på første øyekast. I begynnelsen er mobs så svake at det ikke har noe å si, men det rampes sakte oppover.

Storytime

Kan fortelle en historie fra rundt jul.. På den tiden var det små pakker plassert rundtom som spawnet grupper av ganske farlige fiender når de ble åpnet. Jeg hadde nettopp startet ny thief, og var lvl 10 i lvl 11 område. Rundt den tiden var det også mange som nettopp hadde fått spillet i julegave, og det var selvfølgelig mange nybegynnere ute og gikk.

Jeg fulgte med på to stk fra samme guild som åpnet en slik pakke. Warrior og Guardian, begge lvl 11. De to klassene er forsåvidt regnet som de mest hardføre, også. Pakken spawnet 6 plush griffins (melee mobs, mye skade), Følgte med på hvordan det gikk, og det gikk heller dårlig. Når de var på 10% hp og prøvde å løpe vekk, med alle griffins fremdeles i live, tenkte jeg at jeg kan nå prøve å hjelpe de litt.. Så hoppet inn med thief'en, som jeg var ganske ustødig på, og gjorde så godt jeg kunne. Jeg tok ned 5 av de helt alene, og de klarte tilsammen å ta den siste. Jeg var så vidt skadet etter kampen (caltrops kite pluss death blossom for de som lurte).

Dette er ikke for å si "ohoho, så god er jeg!" (okay, kanskje litt :grin2: ) men heller å illustrere forskjellen på en som er vant med combat systemet, og noen som ikke er. Jeg hadde ingen problemer med den gruppen, selv med lavere level og vanlig starter gear. Og thief er en av de mest suicidale klassene hvis spilt uforsiktig. Warrior og spesielt Guardian er mye mer tilgivende der.

Uansett, å si at GW2 kamp er CD spam er ganske misvisende. Ja, det fungerer.. på et vis .. men er ganske ineffektivt, og fungerer egentlig bare fpr de første 20-30 levelsa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

WvW til GW2 redder spillet litt men slike type pvp er ikke noe man kan spille hele tiden, går fort lei.

Det er da massevis av folk som hovedsakelig spiller WvW, spiller knapt nok annet selv og characters levles opp hovedsakelig i WvW.

Langt i fra den eneste heller som gjør det slik

Lenke til kommentar

det er et problem med røtne passord. Du får ikke de epostene hvis ikke gjøken har gjettet riktig brukernavn og passord, etter det jeg har forstått. Gjenbrukt en vanlig epost / passord kombinasjon?

Kan vel være rimelig sikker på at han ikke gjettet seg til dette passordet. Har kun brukt det på dette spillet og det inneholder både store og små bokstaver, tall og andre tegn. Dette er også eneste spillet jeg har opplevd slike ting på, selv etter årevis med MMOs. Det var egentlig merkelig mye hele helgen, så det var litt snodig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...