Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!


  

212 stemmer

  1. 1. Server spiller du på?

    • Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synst det eg har sett av dungeons så langt virker litt hjernedødt. Gøy at det er feller osv men ellers virker det som dps, dø, spring tilbake og dps. Kanskje dodge litt i ny og ne. Har bare sett 1 dungeon tho. Virker og som om det blir hoved fokus på pvp, og det er noe jeg ikke særlig fan av. Er og litt spent på micro transaksjonene også, får se om jeg gidder guild wars 2 om det blir heftig spill tørke.

Lenke til kommentar

Synst det eg har sett av dungeons så langt virker litt hjernedødt. Gøy at det er feller osv men ellers virker det som dps, dø, spring tilbake og dps. Kanskje dodge litt i ny og ne.

 

Enig med deg her slik, har sett endel klipp nå og det virker veldig dummet ned. Garantert for å nå så mange spillere som mulig, men det spørs å lenge dette vil være nok for dedikerte mmo spillere som er vandt til taktisk kamp. Det minner meg litt om når WoW gikk fra crowd controll og noe mer taktisk kamp til å zerge inn og bare bombardere alt...utrolig dummet ned men dem har heldigvis gått litt bort ifra det igjen i WoW etter hva jeg forstår (gitt meg for en god stund siden).

 

Men skal prøve dette på dag 1 uansett, men det virker litt tamt av det en har sett så langt.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har spillt WoW(kom nettop på at det heter Ranger i GW2>.<).

Lurer ikke på hva som skiller Thief og Ranger, men hva som gjør de to classene spesiell. For eksempel Elementalist kan bruke 4 forskjellige "attunements", fire/water/earth/husker ikke. Mesmer har illusions.

 

De aller fleste klassene kan bruke våpen som thief/ranger bruker og de har i tillegg skills som går med de våpenene, samtidig som thief/ranger våpeninventar er ikke så stort.

I WoW så brukes bows bare av hunter(stort sett) og er på en måte et unikt våpen til den klassen, men i GW2 så kan mange flere bruke bows så det blir liksom ikke eksklusivt for Ranger, hvis du skjønner hva jeg mener. Samme med rogue, de får daggers(med mindre det er magi på).

 

Jeg spillte hunter i WoW fordi jeg likte veldig godt bows/guns, det var eksklusivt til den klassen, men i GW2 er det så mange som kan bruke bows og har skills/abilities til det også.

Så hva gjør de to klassene spesielle, med unntak av pet og stealth?

Lenke til kommentar

Når det gjelder dungeons... Den som vises oftest er en lvl 30-35 dungeon.. Max level er vel 80 om jeg husker riktig? Så da blir vel den å regne som.. I wow terms .. RFD og SM Lib / GY? Kan man dømme raid content fra de instancene? Jeez, de kan jo to-mannes av spillere som vet hva de gjør..

 

Når det gjelder dungeons i GW2, så virker de ganske taktiske, og i et heseblesende tempo. Når det gjelder explorable versjonen vel å merke. Faktisk minner det meg litt om de mer avanserte kampene i WoW raiding (noen som husker Zul Gurub? :D ). Altså, kamper der alle må vite hva de gjør på, og må kunne reagere raskt og riktig. Ikke tank-n-spank healathrons. Virker som "don't stand in fire" prinsippet ... på speed. Blir interessant å se hvordan det er i spillet.

 

Og når det gjelder "løp-tilbake-og-rejoin-fighten" logikken så virket det som den funket svært dårlig i explorable mode'n.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har spillt WoW(kom nettop på at det heter Ranger i GW2>.<).

Lurer ikke på hva som skiller Thief og Ranger, men hva som gjør de to classene spesiell. For eksempel Elementalist kan bruke 4 forskjellige "attunements", fire/water/earth/husker ikke. Mesmer har illusions.

 

De aller fleste klassene kan bruke våpen som thief/ranger bruker og de har i tillegg skills som går med de våpenene, samtidig som thief/ranger våpeninventar er ikke så stort.

I WoW så brukes bows bare av hunter(stort sett) og er på en måte et unikt våpen til den klassen, men i GW2 så kan mange flere bruke bows så det blir liksom ikke eksklusivt for Ranger, hvis du skjønner hva jeg mener. Samme med rogue, de får daggers(med mindre det er magi på).

 

Jeg spillte hunter i WoW fordi jeg likte veldig godt bows/guns, det var eksklusivt til den klassen, men i GW2 er det så mange som kan bruke bows og har skills/abilities til det også.

Så hva gjør de to klassene spesielle, med unntak av pet og stealth?

 

Helt klart ikke et dumt spørsmål. Det er sant at også andre professions (classes) kan bruke de samme våpnene, men om du har det samme våpenet på to forskjellige professions vil de ha ulike skills. Nå har jeg ikke satt meg særlig inn i de ulike skillsene da jeg satser på å ikke kunne alt før jeg faktisk får spille, men heller oppleve det noe a la første gang man spiller et helt nytt mmo. Har derimot sett et par filmer av thief gameplay og der er mange av skillsene sentrert rundt høy damage, crits, poisons(tror jeg?) og ikke minst bevege seg hurtig rundt med skills du kan sammenligne med shadowstep og blink fra WoW.

 

For å oppsummere tror jeg alle de ulike professionene vil ha et tydelig og unikt tema, selv om de kanskje kan bruke de samme våpnene. Litt vanskelig å helt skjønne det da Guild Wars 2 ser ut til å være ganske så komplisert før vi får spilt selv.

Lenke til kommentar

Jeg er også litt usikker på startsoner, fint om noen har noe å komme med her. Alle rasene har en egen startsone, noe som sannsynligvis er nødvendig mtp. personlig historie og alt det der.

 

Det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før man er ute av startsonen, altså hvor lenge man må spille før man kan joine opp med andre raser. Har ikke sett noe særlig info om det.

Etter introduksjonen kommer du ganske kjapt til hovedbyen for rasen din (ca 10 til15min?). Der finner du "asura gates" til alle andre hovedbyer. Så du kan spille med vennene dine i low level.

Lenke til kommentar

Hehe, liker Game of Thrones referansen her. :)

https://buy.guildwars2.com/collectors-edition/

 

Disse sakene vi får med digital deluxe edition, er det verdt penga?

- Mistfire Wolf Elite Skill (skill (capt. obvious inc))

- Miniature Rytlock (mini-pet)

- Chalice of Glory (Hva er dette?)

- Tome of Influence (Hva er dette?)

- Golem Banker (Obv. en banker, men mener å huske at noen sa den varte bare i 5 dager, forsvinner den da?)

 

 

Kom også over denne tråden:

http://guildwars.incgamers.com/forums/showthread.php?502407-So-want-to-see-what-s-in-the-cash-shop

 

 

Her får du se hva som er i "cash shop", tråden ble opprettet 22. mars så tråden er ikke gammel(tenker da på enkelte poster om GW2 helt tilbake i 2007).

Blir dette en del av spillet? At du kan kjøpe deg slike blå diamanter for gull eller ekte valuta og så kjøpe diverse boosts ingame?

 

Syns det er helt greit med "cash shop", med unntak kjøp av boosts, men det jeg syns er feil er at en kan bruke ekte valuta for å kjøpe seg fordeler.

 

 

 

Hva syns dere om dette her? Boosts? Kjøpe fordeler med penger? Cash shop?

Lenke til kommentar

de har jo forklart når det kommer til xp boosten at mesteparten av xp`n vi får kommer fra eventene osv, minimalt fra mobs så det blir jo bare en liten ekstra bonus og ikke en enorm forskjell, crafting boosten er rng og jeg ser ikke hva som skulle være det store holoyet med den, karma boosten liker jeg ikke men igjen det vil ikke gi noen stor fordel i spillet uansett.

Loot bagen har jeg delte meninger om men igjen vi må få se loot table før en endelig mening om dem kommer, ser både positive og negative sider når det kommer til megaphone blast.

All in all så ser shoppen helt grei ut.

 

 

Jeg i hvertfall skal pre ordre standard versjonen siden ingenting fra deluxe eller collectors edition virker som det er verdt det for meg, vil jeg skille meg ut så skjer det via det jeg får fra halls of monuments pointsa mine :)

Lenke til kommentar

Akkurat det der med cash-shop items tror jeg alle bør ta med en klype salt før det er offisielt bekreftet. Ikke bare var cash-shoppen under strengere NDA enn resten av betaen, men så vidt jeg vet fikk bare spesielt utvalgte innad i betaen igjen tilgang til den for å komme med tilbakemeldinger, noe ArenaNet gav inntrykk av at de satte stor pris på og at alt i cash-shoppen, inkludert gems-til-gold og motsatt, fortsatt kunne endre seg betraktelig. Anbefaler de som er skeptiske til det planlagte microtransaction-systemet og de som har lyst til å lese hva ArenaNet faktisk har sagt om temaet, til å lese denne blogposten: http://www.arena.net/blog/mike-obrien-on-microtransactions-in-guild-wars-2

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...