Gå til innhold

Guild Wars 2 - tråden!

212 stemmer

1. 1. Server spiller du på?

• Aurora Glade
      9
    • Blacktide
      7
    • Desolation
      13
    • Far Shiverpeaks
      66
    • Fissure of Woe
      1
    • Gandara
      12
    • Gunnar's Hold
      18
    • Miller's Sound
      0
    • Piken Square
      24
    • Ring of Fire
      16
    • Ruins of Surmia
      2
    • Seafarer's Rest
      10
    • Underworld
      17
    • Vabbi
      4
    • Whiteside Ridge
      6
    • Annet.
      3
    • Spiller på US servers!
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer man seg opp av "brønnen" i Eternal Battlegrounds-puzzelen så kan man hoppe opp en steinrøys der for en 5 minutters stealth-boon, noe som gjør det litt enklere om det er mange fra andre servere på de siste delene. Hadde problemer med den i går da det var en masse franskmenn som campet toppen av brønnen, samt en del som ikke greide den mørke delen, men klarer meg relativt greit da jeg er level 80 og har en aoe-knockback ability om jeg skulle møte fiender midt i en av delene.

Lenke til kommentar

Alt av gear er så og si samme level som meg og har defensive runer/gems i armor.

Min main er Necro og av de 3 jeg har spillt er warrior mest squishy. Holder på å putte point i defense og tactics men sliter med at jeg føler a det liksom aldri blir nokk defence.

Min spillestil er AoE og her er det snakk om PvE.

Ok, for det første: De som mener warrior er utelukkende "burst class" eller "glass cannon" er helt på jordet. Warrior kan spilles på mange måter, og glasscannon greatsword er kanskje i pve (dungeons) den aller dårligste, siden det ikke er en dritt som dør til burst i dungeons :p

Warriors kan faktisk gjøre veldig bra aoe-skade med longbow. Nå er du bare level 20, så det er ikke så mye å snakke om spec-wise, men etter combustive shot, arcing arrow og fan of fire, er en hel gruppe mobs på din egen level sannsynligvis døde. Specce arms og gå condition damage fungerer veldig bra. Da kan du switche til f.eks sverd+warhorn, for mer condition damage (bleeds) og weakness for det du ikke kan kite, og swiftness, som er utrolig digg å ha når du quester :)

Lenke til kommentar

Kommer man seg opp av "brønnen" i Eternal Battlegrounds-puzzelen så kan man hoppe opp en steinrøys der for en 5 minutters stealth-boon, noe som gjør det litt enklere om det er mange fra andre servere på de siste delene. Hadde problemer med den i går da det var en masse franskmenn som campet toppen av brønnen, samt en del som ikke greide den mørke delen, men klarer meg relativt greit da jeg er level 80 og har en aoe-knockback ability om jeg skulle møte fiender midt i en av delene.

Jeg klarer meg også fint, og jeg er lvl 24 og har også AOE knock down.

Level har ikke så mye å si i WvW.

Kevlar:

Tenkte å satse på merciless hammer (30 - 0 - 30 - 10 - 0). Hammer og Longbow, Jeg kommer ikke til å fokusere på rein dmg build. Men dette er no ikke skrevet i stein enda :) Likter vertfall veldig godt hammer med masse CC. Problemet mitt er igjen CC break (hadde heller ikke plass til det i min necro build)

Sjeldent jeg finner grupper med mobs på mer enn 2-3 så må ofte pulle 2-3 da er det fint å tåle en støt eller 2 :)

Er så morro når de 5 mobs'an jeg har pullet har kommet i melee range. Først har de spist en combustive shot og så et det hammer time! legger inn en bull charge eller stomp for morro skyld. Er det et par ranged mob så er det bare å sparke de på plass med kick eller staggering blow :)

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Sliter litt med at min warrior føles for "squishy", spillte litt Guardian før jeg bestemte meg for å hoppe over til warrior. Jeg har charge, stomp og kick (usikker på nøyaktig navn da jeg er på jobb og ikke får leiket med builders) så jeg har mye "CC". Men når jeg først blir truffet tar jeg litt for mye skade for å være en heavy armor user. Er bare level 20, men jeg liker å være litt beafy.

Alt av gear er så og si samme level som meg og har defensive runer/gems i armor.

Min main er Necro og av de 3 jeg har spillt er warrior mest squishy. Holder på å putte point i defense og tactics men sliter med at jeg føler a det liksom aldri blir nokk defence.

Noen andre som sliter med dette eller er alle dere som spiller warrior opptatt av burst dmg og class cannon builds eller er det noe galt med meg?

Min spillestil er AoE og her er det snakk om PvE.

Kakemann? På level 20 kjørte jeg axe + sword, med alt i signets og crit. Tok regelmessig ned grupper av mobs 5 levels høyere enn meg. Hadde foresten 108% crit sjangs på lvl 20... Grunnet level skalering er det ikke fullt så dampveivals lenger, men tar fremdeles mobs 4-5 levels høyere enn meg uten problemet, og selv en centaur gruppe med 2 knockdown, 1 knockback og 1 veteran ett level høyere enn meg gikk ned på høykant.

Etter å ha "maxet" Arms for mitt level har jeg begynt å putte trait points i defense, av den enkle grunnen at litt ekstra skade har gjort relativt lite forskjell de siste 5-6 levelsa, men er vel på tide å begynne å bygge opp det igjen.

Er lvl 27 på warrioren atm, og kan ikke akkurat si at den har vært squishy so far :)

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

testa 2-3 min på fruen sin laptop den hat 630M kort. sysnt det var høg fps . noen ting var på low og noen tin på hakket høgre opp

Hvor mange fps er det snakk om? Høyt for meg vil være 60+ fps.

På laptopen aka MSI GT70 ONE så får jeg maks 42-50 fps maxa ut 1080p.

Men ligger rundt 60 fps med optimalisert på medium grafikk.

Gtx 670M eller 680M?

680m 4gb

Nice da :) Men 4gb til skjermkortet? Og hvor mye betalte du for den?

Er det noe vits med 4Gb på et skjermkort til laptop?

Kan vel hende at noen skal koble sin laptop til sin gigantiske pc skjerm men de fleste av oss gjør no ikke det.

Jepp, for spill som krever mye grafikk minne som skyrim med 4k teksturpakker og fremtidige spill som krever en del. og slepper tanken ned at jeg ikke har nok videominne til spill ;)

Lenke til kommentar

MSI GT70 ONE koster 21K. Herp.

21 000?!?!?

Yep. Snakk om å kaste penger ut av vinduet. Tenk den stasjonærriggen man kunne fått for 15k, og brukt resten av pengene på beanbags.

Man får jo faktisk en pc med i5 2500k og gtx 670 til 7600 kr på cdon. Dog kan man ikke overclocke (lurer da på hvorfor de velge 2500k?).

Skulle faktisk til å si at jeg kunne tenke meg en sånn pc jeg også :p Men 21 000 til det har jeg ikke.

21k er overkill og gaming laptops er mye dyrere enn å kjøpe stasjonær. Eneste gangen man kan forsvare g-laptop kjøp er hvis man faktisk er mye ut å reiser etc med den. Som du sier får man mer enn brukbare maskiner fra 7k og oppover. Man kan OC i5/i7 CPUene med 'k' bak ja.

Det jeg mente med at man ikke kunner overclokce var at de hadde valgt et hovedkort som ikke støttet det. Derfor jeg synes det var et merkelig valg.

Enig i det du sier. Ytelsen er vel heller ikke så ekstremt mye bedre enn f. eks en Asus G75 til 12K med GTX 670.

testa 2-3 min på fruen sin laptop den hat 630M kort. sysnt det var høg fps . noen ting var på low og noen tin på hakket høgre opp

Gtx 670M eller 680M?

680m 4gb

Kan vel hende at noen skal koble sin laptop til sin gigantiske pc skjerm men de fleste av oss gjør no ikke det.

Jepp, for spill som krever mye grafikk minne som skyrim med 4k teksturpakker og fremtidige spill som krever en del. og slepper tanken ned at jeg ikke har nok videominne til spill ;)

Så ikke posten din så sorry for dobbel post. :p

Men kunne du velge ut deler og slikt selv? Og hvor bestillte du fra?

EDIT: Ble ikke dobbelpost alikevel :)

Endret av HawkeyeFtw
Lenke til kommentar

Ehm, prøvde å logge på gw2 nå, men får beskjed om at jeg har feil passord selv om jeg vet jeg har riktig.. Og reset password er disablet. What to do? Merkelig opplegg..

Jeg fikk samme problemer og sendte en ticket på det. Trodde kontoen var hacket, siden jeg bare timer før hadde fått beskjed om at noen kinesere hadde gjort forsøk på å logge seg inn med mitt brukernavn/passord. Da fikk jeg også beskjed om at epost ikke var registrert når jeg forsøkte å nullstille via NCSoft master account. Noen timer senere virket det plutselig igjen, uten at jeg hadde fått noe svar på ticket enda.

For sikkerhets skyld brukte jeg noen timer i går på å endre passord hos alle nettsider jeg hadde i "safen" hos LastPass, inkludert Guild Wars 2. Totalt har jeg nå 120 unike passord der, med en snittlengde på over 17 tegn. Og jeg husker alle, da de følger samme regel. Enkelt å huske for meg, nær umulig for uvedkommende. Der det tilbys bruker jeg også to-faktor autentisering.

• Liker 1
Lenke til kommentar

MSI GT70 ONE koster 21K. Herp.

21 000?!?!?

Yep. Snakk om å kaste penger ut av vinduet. Tenk den stasjonærriggen man kunne fått for 15k, og brukt resten av pengene på beanbags.

Man får jo faktisk en pc med i5 2500k og gtx 670 til 7600 kr på cdon. Dog kan man ikke overclocke (lurer da på hvorfor de velge 2500k?).

Skulle faktisk til å si at jeg kunne tenke meg en sånn pc jeg også :p Men 21 000 til det har jeg ikke.

21k er overkill og gaming laptops er mye dyrere enn å kjøpe stasjonær. Eneste gangen man kan forsvare g-laptop kjøp er hvis man faktisk er mye ut å reiser etc med den. Som du sier får man mer enn brukbare maskiner fra 7k og oppover. Man kan OC i5/i7 CPUene med 'k' bak ja.

Det jeg mente med at man ikke kunner overclokce var at de hadde valgt et hovedkort som ikke støttet det. Derfor jeg synes det var et merkelig valg.

Enig i det du sier. Ytelsen er vel heller ikke så ekstremt mye bedre enn f. eks en Asus G75 til 12K med GTX 670.

Gtx 670M eller 680M?

680m 4gb

Så ikke posten din så sorry for dobbel post. :p

Men kunne du velge ut deler og slikt selv? Og hvor bestillte du fra?

EDIT: Ble ikke dobbelpost alikevel :)

Nope, er denne her.:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757368

Og er nå på utrulige 2% avslag! :O

Lenke til kommentar

Noen her som vet om en butikk i Oslo som fortsatt har spillet inne?:-)

De fleste elkjøp butikkene burde vel ha det inne? Vet den på Lørenskog har hvertfall.

Jeg kjøpte på Elkjøp Megastore Lørenskog for 349,-. De hadde mange igjen, men det er noen dager siden. Heia Drammen Lørenskog!

Lenke til kommentar

Har begynt å merke noen mulige svakheter med spillet. Allerede nå får jeg "same old, same old" følelsen ganske ofte.

Combat har endret seg ganske lite siden lvl 7, dynamic events er for det meste "kill all the stuffs". Yay I'm killing centaurs to stop the bridge! Yay I'm killing centaurs to drive them from our homeland! Yay I'm killing centaurs to save the garrison, Yay I'm fighting cent^Hbandits to save the cows! Yay I'm killing bandits because their Jason said something bad about our Mary!

Blir liksom veldig mye av det samme, føler jeg. Heart tingene er ganske varierte, og noen dynamic events er ganske kule, så potensialet er der. Er bare det at 99% er "kill more of $enemy_of_the_week".

Syns de burde ha lagt inn mer varierte events, og fått litt mer progresjon på karakteren. F.eks level begrense våpentyper (og / eller X første levels med bare main hand). Burde også reworket traits til å gjøre litt mer forskjell i hverdagen, og fungere bedre med leveling. Noen traits gir statisk bonus, som er helt over the top i lavt level, men blir svakere og svakere når man går opp. For eksempel så mister warrior'en min 7-8% crit for hvert level han går opp, og jeg må konstant fylle opp med precision gear for å holde det oppe.

In short: Større variasjon, mer character progression, og balansere professions bedre over level ranges.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...