cyclo Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Og der setter vi strek for tøvprat i denne tråden. Klokka er mye og jeg er _veldig_ trøtt så tråden blir ikke ryddet og eventuelle smekk blir ikke utdelt før i morgen. MEN, det skal ikke forekomme et pip av off topic, krangling, eller annet tull i denne tråden frem til da. Skjer det, så kommer de som står bak til å angre.... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Og der setter vi strek for tøvprat i denne tråden. Klokka er mye og jeg er _veldig_ trøtt så tråden blir ikke ryddet og eventuelle smekk blir ikke utdelt før i morgen. MEN, det skal ikke forekomme et pip av off topic, krangling, eller annet tull i denne tråden frem til da. Skjer det, så kommer de som står bak til å angre.... What he said. Ryddet tråden litt også.. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Ikke noe annet som kan ha trigget naboene da? fks utseende\klesstil ? armyboots med stål, hanekam, kjetting rundt magan og piercing i øyelokka eller no? Alle er jo forskjellig, men ekstrem oppførsel har jo en tendens til å irritere folk. Lenke til kommentar
artie Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hei, <snip> Hei, jeg leste gjennom hele innlegget ditt. Klagene fra borettslaget er følgende: - parkeringsplass benyttet som lagringsplass - klager på fest og bråk - klager på hygieneforhold (ekskrementer og søppel) Som du helt sikkert ble informert om da du valgte å kjøpe en leilighet i et borettslag er at du ikke har full rådighet over din eiendom. Borettslaget ved generalforsamlingen kan eksempelvis bestemme seg for å renovere, bygge friarealer og liknenede, og alle andelshaverne må da være med å bidra dersom forslaget går gjennom. På samme måten bestemmer generalforsamlingen vedtektene for borettslaget. Disse kan du be om å få utlevert og når noen klager kan du kreve å få vite hvilken vedtekt de mener du har brutt. Uten å foreta en dyp, juridisk analyse vil jeg si at det er naturlig at parkeringsplassene i et borettslag benyttes til parkering av kjøretøy. Tenk om alle skulle ha benyttet disse som en form for midlertidig oppsamlingsplass for søppel. Når det gjelder platene og hundebæsjen er jeg mer usikker. Dersom du har utført midlertidige husarbeider må du få lov til å lagre plater og lage litt estetisk sjenanse og om det ligger én uttørket hundebæsj på verandaen din er vel dette noe naboen må tåle. Men alt det jeg skriver ovenfor kan ha motsatt løsning. Dette avhenger av hva dere (borettslaget) har bestemt. Mitt råd til deg er å spørre disse folkene som kommer med klagene om hvilket grunnlag de har for påstandene sine. Dersom de kan vise til en vedtekt som sier at det du gjør er i strid med borettslagets regler må du forholde deg til dette. Jeg forstår at du føler deg forfulgt, og det virker jo som du har rett i at dette også er tilfellet. Dessverre hjelper ikke dette, dersom du faktisk gjør noe du ikke skal gjøre. I et tilfelle som dette har det heller ingen relevans at du har problemer. Ikke for å være kald, jeg føler med deg, men det betyr dessverre ingenting her. Lykke til! Forøvrig ville jeg bedt om skriftlige henvendelser fra styrelederen. Dersom de kommer med en rekke påstander på forskjellige grunnlag vil jo dette gi en sterk presumsjon på at de er ute etter å ta deg. Slik dokumentasjon kan være nyttig med tanke på mulige fremtidige konflikter. 1 Lenke til kommentar
staleand Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Ikke noe annet som kan ha trigget naboene da? fks utseende\klesstil ? armyboots med stål, hanekam, kjetting rundt magan og piercing i øyelokka eller no? Hehe, ser hvor du vil her! Men nei, skiller meg ikke ut spesielt når det kommer til utseende. Det går for det meste i veldig normale klær fra Tiger of Sweeden til Jack & Jones. Har nok hverken hanekam, armyboots, ketting rundt magen eller noen form for piercing/tattoering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå