hwsw.no Skrevet 20. august 2010 Rapporter Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Da har jeg laget første utkast til en tutorial om en 64 x 128 Graphic LCD. Dere som leser igjennom tutorialen, kan dere finne noen skrivefeil? eller er noe uklart? Jeg vil si at mine engelskkunnskaper ikke er av de aller beste. Hvis det er noen av dere som får bruk for tutorialen, så gjerne si ifra, skriv her, eller kontakt meg på siden min Bilder mangler, men jeg har ikke ett kamera jeg kan bruke. Endret 20. august 2010 av hwsw.no Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. august 2010 Rapporter Del Skrevet 20. august 2010 showed -> shown, se -> see kanskje? Ellers ser det greit ut. Lenke til kommentar
hwsw.no Skrevet 20. august 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Takk. Jeg har fikset dette nå. Endret 20. august 2010 av hwsw.no Lenke til kommentar
Zalo Ultra Skrevet 26. august 2010 Rapporter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Du bør kanskje nevne at den er kompatibel med ks0108-kontrolleren som er en langt mer utbredt kontroller for GLCD. Du kan jo ta en titt på biblioteket til denne karen å se om du får noen idéer: Universal ks0108 library Ellers ser jeg at du er inkonsekvent på om du deklarerer en variabel med unsigned char/uint8_t i parameterlisten til funksjonene. uint8_t er vel en typedef som ligger i avr-libc, biblioteket til gratiskompilatoren avr-gcc Jeg mener denne er annerledes definert i f.eks IAR, uten at det har noen betydning for tutorial'en. Endret 26. august 2010 av Zalo Ultra Lenke til kommentar
hwsw.no Skrevet 30. august 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. august 2010 Takk for tilbakemeldingen! Jeg har nevnt ks0108b og fikset variablene. Jeg skrev også at hvis uint8_t ikke allerede er definert, så er det bare å skrive "typedef unsigned char uint8_t;" Nå starter et nytt semester med mye skolearbeid, så det blir nok en stund til jeg får laget nye artikler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå