Gå til innhold

64 x 128 Graphic LCD - Tutorial


Anbefalte innlegg

Da har jeg laget første utkast til en tutorial om en 64 x 128 Graphic LCD.

 

Dere som leser igjennom tutorialen, kan dere finne noen skrivefeil? eller er noe uklart? Jeg vil si at mine engelskkunnskaper ikke er av de aller beste.

 

Hvis det er noen av dere som får bruk for tutorialen, så gjerne si ifra, skriv her, eller kontakt meg på siden min :)

 

Bilder mangler, men jeg har ikke ett kamera jeg kan bruke.

Endret av hwsw.no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør kanskje nevne at den er kompatibel med ks0108-kontrolleren som er en langt mer utbredt kontroller for GLCD.

 

Du kan jo ta en titt på biblioteket til denne karen å se om du får noen idéer: Universal ks0108 library

 

Ellers ser jeg at du er inkonsekvent på om du deklarerer en variabel med unsigned char/uint8_t i parameterlisten til funksjonene.

 

uint8_t er vel en typedef som ligger i avr-libc, biblioteket til gratiskompilatoren avr-gcc Jeg mener denne er annerledes definert i f.eks IAR, uten at det har noen betydning for tutorial'en.

Endret av Zalo Ultra
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen!

 

Jeg har nevnt ks0108b og fikset variablene. Jeg skrev også at hvis uint8_t ikke allerede er definert, så er det bare å skrive "typedef unsigned char uint8_t;"

 

Nå starter et nytt semester med mye skolearbeid, så det blir nok en stund til jeg får laget nye artikler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...