BadCat Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Det er meningsløs synsing så lenge du ikke jevnlig monterer i stor skal eller har noen konkrete eksempler på et vedvarende problem over tid som ikke lar seg løse pga mangler på designet og ikke produksjonsavvik. Du sa jo selv at du ikke benytter LGA og derfor ikke kan konstantere om det er noe som har hold i virkeligheten. Det er også sjanseløst å skrive produsenter uten å spesifisere. Er det da sokkelprodusent som feks foxconn, er det produsent av hovedkort, produsent av komplette PC-system? Så hvis det var feil på en enkelt sokkel-batch så skal du fraråde LGA i evig tid? Hvis en leveranse melk på butikken var sur så gjelder det all melk i uoverskuelig fremtid? Endret 19. september 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Foxconn, gigabyte, asus, og jeg lurer på om ikke også msi godkjente RMA på alle hovedkort med ødelagt sokkel fordi de hadde funnet feil i sine produksjonsserier. Dette ble også diskutert i det lange og det vide her på forumet, og masse mennesker som hadde samme problem (2 eller tre pinner som var bøyd, gjerne uten sammenheng og uten tegn til selvforskylt skade) Poenget mitt er at jeg synes PGA er langt mer utsatt for skade enn LGA når det kommer til montering, fordi pinnene på cpuene er ofte langt hardere og mer tålige enn fjærene i LGA systemer, i tillegg er det lettere å treffe rett neddi. Jeg har heller ikke sagt at jeg aldri har montert lga, jeg sa at jeg ikke benytter det i egne maskiner, jeg har derimot montert opp haugevis av maskiner med lga, hvorav to måtte RMA'es pga ødelagt sokkel fra fabrikk. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Dere gjør meg urolig for at CPU skal gå inn i sokelen uten noe krefter Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Cpu skal gå inn i sokkelen uten motstand. Så lenge den er korrekt "linet opp" så skal det bare være å senke den rett ned, og vekten av cpuen i seg selv er stort sett alltid nok til at den synker ned i spor, så kanskje man dytter litt ekstra på den slik at den går helt ned (om man har PGA-sokkel (med pinner i cpu)), før man senker hendelen ned og låser den fast. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Jeg har AM3 socket men på det forige hovedkortet som har AM2 så brøyt jeg op cpu vifta siden den satt så godt og da kan det hende jeg dro løs noen nåler eller at det ble skade i sokelen. men har bestilt AMD AM3 prossesor så hva syns dere skal jeg skru opp hovedkortet (og vere så uheldig og ødilegge det) eller la Hk være i kabinettet uten jeg tar og skrur løs hovedkortet? PS. lyst og se osen cpu ser ut nå? vell ehh sølte vann over den men vanlig plastmose er de statiske? Endret 19. september 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Du greier fortsatt ikke si om det er et produksjonsmessig problem eller et designsmessig problem. Hovedkortprodusenter bruker i stor grad samme sokkelprodusent så feil på en sokkel-batch kan berøre mange uten at det av den grunn er noe galt med LGA i seg selv. LGA som ikke er DOA eller offer for produksjonfeil er et fortreffelig produkt. På 90-tallet så var det en god del folk som ikke greide å se gullpilen i hjørnet på prosessoren og fikk hamret den på plass feil vei med bøyde pinner som resultat. Antar det var for vanskelig for enkelte å skjønne begrepet zero insertion force. Det er umulig å få prodkter helt idiotsikre og det vil alltid være en viss fabrikasjonsfeil. Hvis en produsent greier å levere ut skadet LGA så er det feil i kvalitetskontrollen og ikke i LGA. Jeg skjønner hva du mener, men jeg synes ikke det er noen grunn til å si at LGA er dårlig pga problemer med produksjon/kvalitetskontroll. For meg som har dyr prosessor så er det også en fordel å ha "det svakeste leddet" i hovedkortet for jegg kan bytte 3 hovedkort til prisen av én prosessor. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg bare synes PGA er langt mer behagelig å bruke, og det er nok vanesak mer enn noe annet, men jeg syns det er mange fler idioter som ødelegger LGA enn PGA. Derfor når mindre kyndige spør meg, så sier jeg PGA, så er det tryggere, for min egne personlige statistikk sier at sannsynligheten er høyere for at det går bra med PGA. Men som jeg sa tidligere, "Så lenge det ikke er BGA..." Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Så man skal gjøre sån som i førsten men ikke sån?. men den nåler er jo helt dritt man kan flytte på sokelen som på videoen så kan vel si et defekt HK? 224317.wmv Endret 19. september 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Jeg anbefaler, på det aller aller sterkeste, at du får noen som kan det her til å hjelpe deg. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Min far hadde et enkelt uttrykk for sånne som deg.. Sleggemekaniker. Alt du ikke skjønner, kan fikses med rå makt og litt vold. Makan til fikling, knoting og ubrukelig håntering av en cpu. Håper du kjenner noen som kan hjelpe deg med å sette dette sammen for deg så du ikke ødelegger mer. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Den videoen der fikk meg til å glise! Er den med eller uten lyd? Så den uten lyd, jeg. "Jammen, er den ikke nedi da? Den SKAL være nedi! *presse masse*" Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Du skal jo ikke presse den nedi, den skal falle i av seg selv om du gjør det riktig, så den videoen. Er helt enig med de andre her, om du ikke er vant til det så få noen til å hjelpe deg, eller kjøp en ferdigbygget maskin, det eneste du oppnår er å ødelegge alt sammen. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Tydelighvis noen som tror de kan noe, men egentelig ikke skjønner hvordan datakomponenter skal håndteres. Jeg så den videoen, og er det mulig? Skaff deg hjelp eller så ødelegger du bare det nye du har bestillt også. Kommer til å flire litt hvis du poster her om et par dager og lurer på hvorfor du har bøyd pinnene på den nye AM3 CPUen også. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Dette er jo godt nytt for produsentene, de får solgt mere utstyr når folk driver på slik Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Tydelighvis noen som tror de kan noe, men egentelig ikke skjønner hvordan datakomponenter skal håndteres. Jeg så den videoen, og er det mulig? Skaff deg hjelp eller så ødelegger du bare det nye du har bestillt også. Kommer til å flire litt hvis du poster her om et par dager og lurer på hvorfor du har bøyd pinnene på den nye AM3 CPUen også. Den CPU er am2 cpu og den er defek så klart jeg veit osen jeg setter in CPU men fikk litt lyst til og ha det lit moro med dere Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Tydelighvis noen som tror de kan noe, men egentelig ikke skjønner hvordan datakomponenter skal håndteres. Jeg så den videoen, og er det mulig? Skaff deg hjelp eller så ødelegger du bare det nye du har bestillt også. Kommer til å flire litt hvis du poster her om et par dager og lurer på hvorfor du har bøyd pinnene på den nye AM3 CPUen også. Den CPU er am2 cpu og den er defek så klart jeg veit osen jeg setter in CPU men fikk litt lyst til og ha det lit moro med dere Mulig du tuller med oss, men jeg tror fortsatt at du er inkompetent. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Dette er helt klart desidert trolling, fraråder alle om å ta denne personen seriøst. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 20. september 2010 Forfatter Del Skrevet 20. september 2010 Nei dette er ikke trolling, kanskje lit dumt sakt siden jeg hadde ikke noe som jeg skule svare tilbake. Men se lit godt på den videoen der viser jeg først osen man tar på prossesoren da viser jeg osen den skule falle på plass som du så? dereter begynte jeg og banke og presse for da viste jeg osen det ikke skule gjøres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg