BAT Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Da har jeg prøvd hjemmesidene til Packard-Bell pluss en masse google og jeg blir ikke så mye klokere desverre for deg. Det vi vet så langt er at: Pcen heter Packard-Bell iMedia M1120 Hovedkortet har en AM2+ sokkel Det har mest sannsynlig et RS740 brikkesett i fra AMD. Sokkelen på hovedkortet kommer i fra Foxconn men det trenger ikke bety at hovedkortet gjøre det samme. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Så hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
shabador Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Pcen heter Packard-Bell iMedia M1120 Dette høres feil ut. Så vidt jeg vet har ikke PB modeller som begynner på 1xxx. Hovedsakelig 2,3,4,5 og 6 i IMedia-serien. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 da har jeg kjøpt nytt kabinett og et MSI 770-C45 AM3 socket så mangler bare rammm og proccesor igjen men ehh osen setter jeg prossesoren i sokelen uten og bøye noen pinner? video prossesor bestiller jeg på mandag så skal starte op pc og se om det kommer noe bilde opp Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Cpuen skal monteres mens hovedkortet ligger på bordet. Cpuen og sokkelen er merket slik at det er umulig å montere denne feil hvis man bruker øya. Den skal bare legges oppå sokkelen og dette nedi av seg selv. Obs. Pass på at alt er jordet skikkelig før du begynner. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Cpuen skal monteres mens hovedkortet ligger på bordet. Cpuen og sokkelen er merket slik at det er umulig å montere denne feil hvis man bruker øya. Den skal bare legges oppå sokkelen og dette nedi av seg selv. Obs. Pass på at alt er jordet skikkelig før du begynner. ehh har montert hovedkortet kabiettet da jeg monterte hovedkortet tok jeg altid på stikontakta jordinga Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Det er enklere å montere cpu, cpukjøler og memory før du monterer hovedkortet i kassa. Da er det enklere å se hva du holder på med slik at du ikke bøyer pinner etc. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Prosessor og minne er nok enklere før montering av hovedkortet, men det kommer an på forholdene. Har man god klaring så spiller det liten eller ingen rolle. På flere hovedkort og/eller kjøleløsninger er det vanskelig eller umulig å montere hovedkortet etter kjøleren er montert. Det viktigste er godt arbeidslys og bruk av hodet før man utfører en handling. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Kabinettet er et Ace battle 4 med 500 wats strømforsyning som fulgte med Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Lukter fsx Godt jeg ikke er den eneste som kjente stanken. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Lukter fsx Du får tru hva du vil Og til dere andre som trur dette er trolling!, har dere lyst på et bilde som kan bevise hele saken ? Endret 19. september 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Det viktigste er godt arbeidslys og bruk av hodet før man utfører en handling. Amen til det. Men for de som ikke er så klare i hodet så anbefaler jeg altså å gjøre dette utenfor maskinen så man kan sikte litt om ønskelig. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Du skal aldri bruke makt når du bygger PC ... Da har du ikke hatt fornøyelsen av å montere/demontere kjøleren til en sokkel A-prosessor. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 PGA burde være utryddet! Heldigvis er det allerede godt på vei! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 PGA burde være utryddet! Heldigvis er det allerede godt på vei! For lga er så mye bedre Ang makt så er helt klart P3 og socket A sine kjølemekanismer noe som krevde massiv kraft, og jeg har flere ganger måttet legge hele vekten min på klipsene for å få driten løs. Samme gjelder forøvrig halvrustne sd-ram brikker. Men det er heldigvis fortid, og det er veldig lite som krever makt i en pc i dag, og jeg har nok aldri vært borti at jeg har måttet bruke makt for å sette inn en cpu. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) LGA er på mange måter bedre! For det første så kan du ha høyere tetthet på griden uten at det blir for store svakheter, og for det andre så er det lettere å beskytte pinsene som ligger i sokkelen til motsetning til dem som er på CPU. Endret 19. september 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Oja, vi ser jo det på den enorme oppgangen av ødelagt pinner som var i perioden når lga775 ble introdusert, for ikke å snakke om det usedvanlig høye antallet hovedkort med produksjonsfeil der flere pinner var bøyd fra fabrikk. Så lenge vi slipper BGA er det egentlig greit, men LGA vs PGA er en av hovedgrunnene til at jeg ikke har bygget noen s775 eller s1366 systemer til meg selv, eller anbefalt det til noen som har spurt om tips til pcer. Endret 19. september 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Hvorfor i alle dager skulle du la være å anbefale systemer med LGA? Kunne skjønne det hvis du som erfaren tekniker over tre år hadde montert 1000 systemer og en god prosentandel (>=5%) hadde feil i sokkelen. Det du driver med nå er meningsløs synsing. Hvis det er noe oppgang i feil så skyldes det isåfall at stadig flere ukyndige forsøker å sin egen PC og ikke svakheter i LGA. Du skaper et problem som ikke eksisterer i utgangspunktet. Det er med fabrikk henger heller ikke på grep. De bruker sokler fra en tredje part som er kvalitetskontrollert i utgangspunktet og som igjen er kontrollert etter at de er montert på hovedkortets PCB. Hva kan gå galt mellom kvalitetskontrollen og plasdekselet er montert? Det vil alltid være et visst antall feilproduksjoner, men det er nok heller diverse selvbyggere som ikke vil innrømme at de har gjort en tabbe og skylder på at det var feil i sokkelen som passerte dobbel kvalitetskontroll. I noen svært få tilfeller har prosessorens koblingsside blitt svidd LGA pga kortsluttning eller fjær som ikke når kontaktpunktet, men det er ekstremt sjelden og i de fleste tilfellene har det vært ved ekstrem LN2-overklokking med spenning 50-80% over spec. Endret 19. september 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Dette var feil som ble bekreftet av flere produsenter, så nei, det er ikke meningsløs synsing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg