fsx v1.1 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Jeg skule se på prossesoren også tok jeg den ut så tenkte jeg "Dette er vel ikke så god ide" så da sette jeg den på igjen men da bøyde de nålene seg hva gjør jeg nå? Endret 20. august 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 "de nålene" mange altså? jeg har klart å rette opp igjen slike med hell før, det er strengt tatt ikke så mye annet du kan gjøre enn å prøve å rette de opp, veldig forsiktig... Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Har bøyd mange:P Bare å ta en nål og bøy de på plass igjen og håpe på det beste Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 da er de bøyd på plass trur jeg men får prossesoren fortsat ikke på Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Nå vet ikke jeg hva salgs prosessor du har, men de aller fleste prosessorer har en "gulltrekant" i det ene hjørnet som skal matche med en "trekant" på sokkelen, se bilder: Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Når du tar inni maskinen pass på og regelmessig og utladde deg på vasken (i metall) eller gjordingen i stikkontakten. Og hold i hjørnene på elektronikken, unngå for all del og være nær kretser, viktige råd! ESS Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 ok men jeg får det fortsat ikke till Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg skule se på prossesoren også tok jeg den ut så tenkte jeg "Dette er vel ikke så god ide" så da sette jeg den på igjen men da bøyde de nålene seg hva gjør jeg nå? CPU'er med pinner under bruker som regel ZIF-sokler, der ZIF står for "Zero Insertion Force". Du skal altså ikke trenge å bruke krefter for å få plassert CPU'en nedi sokkelen, den skal nærmest falle nedi av seg selv. Men den må være snudd riktig vei, ellers er det noen pinner som ikke finner noe hull. Du må også huske å løfte opp den lille spaken på siden av sokkelen før du setter CPU'en nedi. Det går nok av å få CPU'en ut av sokkelen uten å gjøre det, men det er så godt som umulig å få satt den nedi igjen. Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det er bare og ha tålmodighet og være forsiktig, de pinnene kan ta litt tid før man får dem 100% rett, noen kan også være litt bøyd uten at man ser det helt. ESS Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 jeg klarte til slutt måte presse lit men da jeg startet den da slo ikke skjermen seg på Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 jeg klarte til slutt måte presse lit men da jeg startet den da slo ikke skjermen seg på Det er helt normalt, det. "Måtte presse litt" .... tulling! Jeg tipper du har flere bøyde pinner nå enn før du "presset litt". 2 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Du skal aldri bruke makt når du bygger PC ... Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 jeg klarte til slutt måte presse lit men da jeg startet den da slo ikke skjermen seg på Det er helt normalt, det. "Måtte presse litt" .... tulling! Jeg tipper du har flere bøyde pinner nå enn før du "presset litt". så da jeg presset litt da gik flere pinner? osen får jeg den op igjen da? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 jeg klarte til slutt måte presse lit men da jeg startet den da slo ikke skjermen seg på Det er helt normalt, det. "Måtte presse litt" .... tulling! Jeg tipper du har flere bøyde pinner nå enn før du "presset litt". så da jeg presset litt da gik flere pinner? osen får jeg den op igjen da? 1. Du tar av kjøleren/viften 2. Du vipper opp spaken 3. Du løfter ut CPU'en og inspiserer undersiden. 4. Rett opp bøyde pinner 5. Sett CPU'en nedi sokkelen igjen uten å bruke krefter! 6. Vipp ned spaken igjen mens du holder CPU'en nede med en finger e.l. 7. Sjekk at termisk pasta er påført i et tynt lag på toppen av CPU'en 8. Sett på kjøler/vifte Prøv igjen. Det kan hende du har skadet CPU'en mens du har håndtert den, enten ved statisk elektrisitet eller ved at det har blitt et brudd pga bøying av pinner. I så fall er den død. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Jeg fik den op igjen men må si da jeg bøyde dem tilbake i stad så knak noen pinner er den prossesoren ødilakt da? her er foresten et lite bilde av den Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg tipper på at ts troller så jævlig 3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg fik den op igjen men må si da jeg bøyde dem tilbake i stad så knak noen pinner er den prossesoren ødilakt da? Sannsynligvis er den det. Flere av pinnene er vel koblet til "jord", så det er vel en teoretisk mulighet for at CPU'en kan leve selv om en av disse blir knekt, men det er nå liksom meningen at alle pinnene er der av en grunn, da. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg fik den op igjen men må si da jeg bøyde dem tilbake i stad så knak noen pinner er den prossesoren ødilakt da? her er foresten et lite bilde av den Gratulerer, du eier nå din første defekte CPU. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Må vel si at jeg er en idiot .jaja er glad for at jeg har hat planer lenge om en ny CPU. Jeg har foresten socket AM2 og lurer på en prossesor til en bilig penge som er over 2.10 ghz? Helst AMD prossesor. Men tusen takk for hjelpen hvarfall Endret 20. august 2010 av Man of war 1945 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hva heter hovedkortet ditt da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg