Gå til innhold

Sapphire radeon 9600 A PRO eller 9600 A PRO FireBlade E.?

Anbefalte innlegg

Skal som dere sikkert skjønner ha meg skjermkort. Jeg skal ha radeon 9600, siden det er bygget med 0,13/0.013 (et eller annet :wink: ) micron, og produserer mindre varme, og da kan jeg klokke det lengere. Men skal jeg 9600 A PRO eller 9600 A PRO FB E. ?? :shrug:

Hvilket kort klokker best?

..MixMaster

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kortet har 2.8ns memory for this first lot...

Ekstremt kjapp kort..... Jeg skulle kjøpe GeForce 4 6800 kort.... men ble anbefalt dette (se i sign) Får det til mandag (konplett er tom får dem atm)

Jeg er ATI hater (liker ikke dem) men han som jobber på konplett (en jeg kjenner) hatet det oxo... til han hadde prøvd dette....... Jeg bruker 3D'en mye mot hard graffikk....... så han anbefalte dette... jeg har oxo en Thermaltake Giant II kjøle system til kortet...... (får dem som ikke bruker vannavkjøling) extrem god kjøler.....

Lenke til kommentar

Beklager, men å kjøpe 9600pro i dag er ikke serlig smart. Du har rett i at 9600 er bygd på en ny kjerne, men det trenger ikke å være bra. Den er dårligere enn 9500pro, grunnet den lave Pixel Fillrate. Den går fra 2.2 Gigapixel/s på radeon 9500pro til 1.6 Gigapixel/s på radeon 9600pro. Jeg regner med at du har sett litt rundt på tester og slikt?

Jeg foreslår at du leser denne og denne. Som du ser så slås 9600pro oftest av 9500pro. Den er aldri i nærheten av 9700, som noen ganger er mer en dobbetl så rask som den. Tro meg, du klarer ikke å overklokke den til 9700 hastighet om du så kjølte den med flytende nitrogen.

The Radeon 9600 Pro is the perfect example of bigger numbers not necessarily meaning higher performance; as we noted in our overview of the RV350's technology, the Radeon 9600 Pro is actually more like a regular Radeon 9500 than a Radeon 9500 Pro.

Newer is not automatically synonymous with better, as this review shows. From ATi's perspective, the Radeon 9600 PRO is a success, as it is able to beat the FX 5600 Ultra in the majority of the tests. At the same time, it costs less to produce than the older 9500 PRO model. From the consumer's perspective, the newcomer is a step backwards, though, considering the better overall performance of the "old" 9500 PRO. The performance gap between the generations becomes especially apparent when FSAA and/ or anisotropic filtering is used.

Og når 9600pro koster ca 1700,- og 9700 koster ca 2200,- så vil jeg kalle det en no-brainer.

Om du fortsatt vil sitte her å diskutere Fireblade edition så vær så god, personlig hadde jeg valgt det dobbelt så gode kortet til småpenger ekstra.

Lenke til kommentar

Jeg tok det fireblade ed. kortet ( :roll: ) fordi det gikk på krona. :wink: Og jeg gadd heller ikke å leite etter et 9500 PRO kort, å det hadde ikke lønt seg å kjøpe bare skjermkort fra fra en eller annen nettbutikk (ergo jeg hadde ikke hatt råd..

Og uansett er kortet sikkert greit nok for meg. :yes:

Glemte og takke dere! :woot::D:woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...