Terrasque Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Hei, ser etter en ny mobil til far, og har litt problemer med å finne alternativer. Punkter * Han er langsynt, så klart display og store taster er klart å foretrekke * Han jobber som båt mekaniker, så mye metallstøv, og sjangs for vann og slag. -- Har tenkt på en av de IP-sertifiserte mobilene, men alle tester der går på -- "se, den kan ringe under vann" og lite annet (som f.eks skjerm). * God dekning er en fordel (ofte utenfor de "vanlige" områdene, og sketchy mobildekning der) * Høy lyd på både telefonsamtaler og ringetone er en klar bonus * Så enkel som mulig. Han skal bruke den til å ringe med, ingenting annet -- Hvis den har bluetooth og kan kobles til en pc for tethering, er det en liten bonus, -- men langt fra nødvendig. * Mulighet for etui med klips på er must, han er ganske bastant på akkurat det. Noen som har ideer til telefoner jeg kan se nøyere på? Har sett på B2100, B2700, Sonim XP3 og Samsung Xcover, men tester der viser bare hvor mye de tåler, ikke hvordan de er i bruk.. Nett før jeg bestiller 7-8 mobiler, lar han velge ut en, og sender resten i retur... Endret 19. august 2010 av Terrasque Lenke til kommentar
Ranglefanten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Kjøpte en B2100 som jobbtelefon, men gikk tilbake til N82 pga gps og skikkelig kamera som jeg savnet. Nå er den ferietelefon og nødtelefon på fjelltur. Den har bra batteri, grei skjerm, knallgod dekning (etter min mening). Perfekt telefon til å "bare ringe med". Eneste er at den er litt knotete å skrive meldinger med siden jeg bruker Nokia til vanlig. Ellers er det en helt topp mobil. Ikke så avskrekkende pris heller. Har ikke mistet den i bakken noe særlig ennå, men den har tålt godt utendørs bruk i mang slags vær. Ellers kan jeg jo nevne Nokia 5210 og den litt nyere 5140 (arbeidshesten). Får du tak i en pent brukt av de, har du arbeidstelefon i mange år fremover. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Takk for informasjonen, B2100 ser forsåvidt ut til å ha ganske klar skjerm, fra de få bildene jeg klarte å finne online. Hvor stor er tallene når man slår inn eller mottar en samtale, forresten? Brukes mesteparten av skjermen, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå