ShareFun Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei. Har XP installert på D: Formaterte C: for å legge inn Linux. Har nå Fedora 13 installert på C: og får ikke til å boote windows lengre. Det kommer ikke noe boot-alternativ under oppstart. En Windows LiveCD har jeg ikke tilgang til for øyeblikket. Kan noen hjelpe meg til å få bootet windows? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Antagelig var C: System for Windows, dvs den partisjonen som inneholder bootfilene. Det er ikke så enkelt å rettet opp, spesiellt hvis D: er en logisk partisjon. wiberos var den som kunne forklare slikt, se innleggene hans i denne tråden: (finner ikke linken akkurat nå) Endret 19. august 2010 av Hårek Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Er rimelig sikker på at D: er definert som systemdisk. Har også sett litt på innleggene til wiberos. Er det noen som vet av en måte å reparere boot-filen til Windows? Har ikke tilgang på CD-brenner for øyeblikket. Ser for meg en løsning hvor jeg installerer et slags recovery-verktøy på USB, og booter derifra. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Selv om Windows ligger på D: kan skjulte systemfiler (bootfilene) ligge på C:. Disse har forsvunnet når du la inn Linux. Du trenger en Windows CD (her XP) for å kunne reparere dette. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Problemet er at selv om du velger å installere windows på D: , vil alltid noen systemfiler legges på C: som default. Boot.ini bl.a. som er "boot menyen". Muligens noe andre ting også, som NTLDR (windows sin boot-sekvens-fil). Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Kan du legge ut bilde av diskbehandlingen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå