larhog Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Meget interessert i ett nytt objektiv med bedre/nærmere zoom, tele eller hva man kaller det. Mitt dilemma mellom tidligere nevnte(tittel)objektiver, gjør meg noe usikker.. Noen tips? Når jeg nevner kompensere, snakker jeg om å bytte ut 18-105mm linsa til noe tilsvarende, men kun til totalt 70mm om jeg går for 70-300 linsa... Som dere kanskje skjønner jeg kun hobby/amatør. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Ville supplert med telezoom, ikke byttet ut. Lenke til kommentar
larhog Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Ville supplert med telezoom, ikke byttet ut. Ålreit. Takk. Jeg kom over ett sigma objektiv, to for å være korrekt. Ett til snaue 1000,- ikke OS (70-300mm) og det andre til ca 4000,- Jeg har mine tvil om at dette objektivet kommer til å bli brukt mest, for å si det slik, men brukt kommer det til å bli. Skal på rundreise, jorda rundt i februar, prøver å tenke litt økonomisk også.. Men nå skal jeg først kjøpe, så da kjøper jeg noe som jeg blir fornøyd med. Kjøper jeg rimelig, kjøper jeg uansett flere objektiver, siden jeg da lurer meg selv til å tro at jeg har spart så mye penger, og får råd til flere.. Men sparer jeg egentlig "penger" på å kjøpe rimelig? Vil jeg merke store forskjeller? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Shitma sine 70-300 er ikke verdt pengene. Greit nok så får du brennvidden, men med på kjøpet så får du også supertreig autofokus, dårlige farger, dårlig skarphet og generelt dårlig ytelse på det meste. I nikon sin så får du veldig mye for pengene. Helt klart et objektiv som kunne ha forsvart en pris på ihvertfall 7000,- Lenke til kommentar
larhog Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Shitma sine 70-300 er ikke verdt pengene. Greit nok så får du brennvidden, men med på kjøpet så får du også supertreig autofokus, dårlige farger, dårlig skarphet og generelt dårlig ytelse på det meste. I nikon sin så får du veldig mye for pengene. Helt klart et objektiv som kunne ha forsvart en pris på ihvertfall 7000,- Neivel, men hva med dette da: Tamron SP 70-300 mm F/4-5.6 Di VC USD for Nikon Det er Eisa vinneren i år, beste teleobjektiv..? Skal jeg fremdeles gå for nikon? Samme pris. Kan det lønne seg å vente til jeg entrer asiatiske land eller liknende? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Det er ikke nødvendigvis billigere i utlandet og du mister 5 års reklamasjonsrett. Nikon 55-200 VR leverer bra for pengene, det samme gjør Nikon 70-300 VR som du vil kunne ha glede av i mange kameragenerasjoner. Lenke til kommentar
larhog Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 jo, takk. Går for 70-300 fra Nikon, idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå