Erav Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Trykk her for direkte til problemposten Gammel post Nettopp bygget ny PC. Startet opp greit, men skjermen blinker bare i standby, kobler jeg skjermen til den gamle stasjonære reagerer det med en gang. Nye PCn min har jeg kun koblet Skjerm til, ikke mus, tastatur og noe annet. Vet ikke om dette har noe å si. Grunnen er at jeg ikke får Operativsystem før i morgen. Kan dette også være årsaken? Skjermkort: MSI Radeon HD 5850 1GB "Twin Frozr II" hovedkort: ASUS P7P55D-E LX, P55, Socket-1156 Ram: Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB CPU: i7-870 Takker for all hjelp Endret 21. august 2010 av Erav Lenke til kommentar
Erav Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Skrev en lang og god post, tar den egentlig veldig kort nå fordi gammle PCn klikka. fordi jeg gidder ikke det samme igjen Ny Pc, startet fint opp. Skjermen viser ingen respons, ser ut som den står i standby. Startet når jeg koblet den til den gamle PCn. Har ikke koblet noe annet til, dvs. mus, tastatur, høytalere eller noe. Har heller ikke OS innstalert, fordi den kommer i morgen. Kan dette være grunnen? Skjermkort: MSI Radeon 5850 1GB "Twin Frozr II" CPU: i7-870 2,93GHz Hovedkort: ASUS P7P55D-E LX, P55, Socket-1156 RAM: Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 4GB Håper noen kan hjelpe Edit: Kan slettes, dette var egentlig tredje forsøk på å poste. Endret 20. august 2010 av Erav Har flettet sammen to tråder til en. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei! Jeg har nettopp satt sammen ny PC selv og har nøyaktig samme problem selv. at vi har samme problem øker sjansen for at det er brukerfeil. Noe jeg håper for begges skyld Lenke til kommentar
Erav Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 mener du produksjons feil, eller hva er brukerfeil? Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Jeg løste problemet med å gjøre den ene tingen jeg ikke hadde tenkt på(Det var en kompis av meg som tipsa). Skiftet plass på minnebrikkene. Prøv dette. Evt. bare kjør en om gangen og test alle sporene. Hovedkortet kan være ganske vanskelig på den måten før OS er installert. Edit: Det er meg og deg som er brukerene Og jeg har Geforce 460 GTX. Endret 20. august 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Erav Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Ok, takker. Da skal jeg ta på meg noe statisk avledning saker å hive meg ut i det Men brukerfeil er ikke ødeleggt, men heller bare koblet feil. Avventer bekreftelse Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 har du ikke hørt uttrykket brukerfeil før? nei det betyr ikke nødvendigvis at det er ødelagt,men det kommer vel an på graden av brukerfeil. Lenke til kommentar
Erav Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 har du ikke hørt uttrykket brukerfeil før? nei det betyr ikke nødvendigvis at det er ødelagt,men det kommer vel an på graden av brukerfeil. jo, men ble usikker nå da han sa "...er brukerfeil. Noe jeg håper for begges skyld" Men det funket ikke, så får vente på OS og se om det blir noe liv i skjermen da Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hei. Jeg kan nesten garantere deg at du trenger ikke å vente til du får OS. Det er ikke Oset som bestemmer om du får bilde på skjermen eller ikke. Grunnnen til at jeg sier det er fordi at det nok kan hende at du må inni BIOS for å konfiguere den til å boote fra CD/DVD som første boot. Dette må du da gjøre i BIOS og det igjen resulterer i at du MÅ ha bilde på en skjerm for å få det til å fungere. Tror du heller skal gå over alle kablene i PC`en din og se om alt står riktig i/om at ikke noe mangler. Har du et ganske kraftig skjermkort så må du ha en ekstra strømledning til skjermkortet. Hvis du ikke har den kobla til så kan nok dette resultere i null bilde på skjermen. Men for de av dere som tror det da. Av en eller annen grunn så kan jo trådstarter laste ned en Linux-LiveCD da som f. eks heter Parted Magic og se om det gjør susen. Hehe. Gjør nok ikke det serru. Linux kan gjøre mye altså, men Linux kan ikke å trylle . Lykke til. Lenke til kommentar
Erav Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Hei. Jeg kan nesten garantere deg at du trenger ikke å vente til du får OS. Det er ikke Oset som bestemmer om du får bilde på skjermen eller ikke. Grunnnen til at jeg sier det er fordi at det nok kan hende at du må inni BIOS for å konfiguere den til å boote fra CD/DVD som første boot. Dette må du da gjøre i BIOS og det igjen resulterer i at du MÅ ha bilde på en skjerm for å få det til å fungere. Tror du heller skal gå over alle kablene i PC`en din og se om alt står riktig i/om at ikke noe mangler. Har du et ganske kraftig skjermkort så må du ha en ekstra strømledning til skjermkortet. Hvis du ikke har den kobla til så kan nok dette resultere i null bilde på skjermen. Men for de av dere som tror det da. Av en eller annen grunn så kan jo trådstarter laste ned en Linux-LiveCD da som f. eks heter Parted Magic og se om det gjør susen. Hehe. Gjør nok ikke det serru. Linux kan gjøre mye altså, men Linux kan ikke å trylle . Lykke til. Kan prøve å forklare hvilke uttak fra PSUen jeg har brukt. Har denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=386812 Bak så er det fire røde koblinger. Radene går nedover. BOLD er der jeg har plugget den til. Rad 1 Øverst: bilde av et skjemkort og en rød ramme rund "v.3" Nederst:PCI >> Express Rad 2 Øverst Bilde av et skjemkort, og en blå ramme rundt "v.4" Nederst: PCI > Express bildet av skjemkortene er sånne uten noe deksel eller noe, og en vifte midt på Skal prøve å få tak i ett bildet. Lenke til kommentar
Erav Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Om noen har samme feil Koble etter like farger fra PSU, måtte bytte om på det jeg hadde koblet. Vips, nå funker den men har et nytt problem, ang. CPU vifta Når jeg starter, så står det i oppstarten CPU FAN FAIL skjønner at dette er en feil med vifta, men hva får jeg gjort? Har sjekket at den går rundt, den lager ingen lyder, er stock-vifta som fulgte med CPUen. Endret 21. august 2010 av Erav Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Sjekk at du har koblet til viftekabelen til prosessorviften din i "CPU-fan" (e.l.) og ikke "Sys-fan" (e.l.), da viften din fungerer normalt vil jeg tro det er dette du har gjort. Jeg hadde en meget obskur feilmelding i Windows for omtrent et år siden og da viste det seg at problemet var at jeg hadde plugget CPU-viften i "Sys-fan" og ikke "CPU-fan". Lenke til kommentar
RoXx Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Om noen har samme feil Koble etter like farger fra PSU, måtte bytte om på det jeg hadde koblet. Vips, nå funker den men har et nytt problem, ang. CPU vifta Når jeg starter, så står det i oppstarten CPU FAN FAIL skjønner at dette er en feil med vifta, men hva får jeg gjort? Har sjekket at den går rundt, den lager ingen lyder, er stock-vifta som fulgte med CPUen. Hvis du er sikker på at du har satt i ledningen riktig så kan du omgå denne feilmeldingen hvis biosen støtter det. Du finner det antagligvis på hardware monitor og vifter, sett cpu vifta på ignore så slipper du den. Det finnes også andre måter å gjøre det på under boot "halt on errors" godt mulig du kan fjerne "cpu fan fail" der også. Hvis vifta som du har er har 3 ledninger og hovedkortet har 4 pinner så er den siste mest sannsynlig for å avlese hastigheten på vifta. Hvorvidt det er å anbefale å slå av denne advarslen , vel. I verste fall så kan CPU`n gå varm og gi blåskjerm. Sjekk ledningen først Sjekk at du har koblet til viftekabelen til prosessorviften din i "CPU-fan" (e.l.) og ikke "Sys-fan" (e.l.), da viften din fungerer normalt vil jeg tro det er dette du har gjort. Jeg hadde en meget obskur feilmelding i Windows for omtrent et år siden og da viste det seg at problemet var at jeg hadde plugget CPU-viften i "Sys-fan" og ikke "CPU-fan". godt tips, det tenkte jeg ikke på engang.. Lenke til kommentar
Erav Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Sjekk at du har koblet til viftekabelen til prosessorviften din i "CPU-fan" (e.l.) og ikke "Sys-fan" (e.l.), da viften din fungerer normalt vil jeg tro det er dette du har gjort. Jeg hadde en meget obskur feilmelding i Windows for omtrent et år siden og da viste det seg at problemet var at jeg hadde plugget CPU-viften i "Sys-fan" og ikke "CPU-fan". Takker, funket. Plugget den i en identisk kontakt som var 5mm. Tenker det var en sys-fan som du sier. takker og bukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå