Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Neon på moped

glhf1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er helt korrekt du er på villspor, dog er det engang sånn at ute av syne ut av sinn. eller som det sies: "det som purken ikke ser, det har ikke purken noe med" ;)

men så lenge du har det montert så skal det være i henhold til lov og forskifter vis ikke er det ulovlig uansett om det er i bruk eller ikke.

Lenke til kommentar

det er helt korrekt du er på villspor, dog er det engang sånn at ute av syne ut av sinn. eller som det sies: "det som purken ikke ser, det har ikke purken noe med" ;)

men så lenge du har det montert så skal det være i henhold til lov og forskifter vis ikke er det ulovlig uansett om det er i bruk eller ikke.

Hva om du kjøper en motorsykkel brukt, og under kåpa sitter det fastlimt et par neonlys som ikke er kobla til som du ikke ser. Hvis den da er inne på kontroll, vil de da reagere på det ?

Edit: leif

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall hørt gjentatte ganger gjennom livet mitt at neon og led lys er lovlig, så lenge du ikke kjører med dem, og at du må stå utenfor en viss metersgrense fra offentlig vei.

Siden grunnen til at det er ulovlig er at det ikke skal stjele oppmerksomheten til sjafører ute på vegen, likt som at det er en metersgrense på reklame-skilt ved vei.

Om dette stemmer eller ikke, vet jeg ikke sikkert, men er dette jeg alltid har hørt ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...