Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli sammen med en pakistansk jente.


Gjest guttoslo

Anbefalte innlegg

Gjest guttoslo

Heisann,

jeg er en gutt som har blitt kjent med en helt nydelig jente. hun er pen, utrolig søt, morsom, nydelige øyner og har utrolig søtt vesen. Jeg liker henne!

Problemet er at hun er fra Pakistan.

Jeg lurer på, hvordan hadde det vært dersom jeg hadde blitt sammen med henne. Sånn sett fra en pakistansk vinkel.

Hun er ikke født i norge, og bare bodd her i 4 år, så hun har fremdeles en del av den pakistanske kulturen i seg enda.

Vi flørter litt sammen, og sende masse meldinger, og tuller og syns vi er begge veldig hyggelige mennesker.

 

Problemet er..har jeg noe sjans? er det noe vitsi...er hun allerede lovet bort til en eller annen fetter?...hun blir nå og da hentet av en eller annen fetter når hun slutter sent på jobb. Vil han gi meg juling dersom jeg prøver meg?

 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre fordi jeg ikke tørr og gjøre noe og fordi jeg ikke vet hvordan man skal gå frem...for øyeblikket har hun ramadan (faster) så jeg kan foreksempel ikke be henne på middag...ja det er liksom så mange ting jeg føler jeg må ta hensyn til.

 

Er det noen ute som har noen erfaringer?

Ønsker gjerne komentarer fra pakistanske brukere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips? Gå frem som om det skulle vært hvem som helst, og når noe mer er aktuelt, så spør du henne rett ut om hva det har å si for henne i et kjærlighetsforhold. Før det, så må du ikke være redd for å spørre om småting som har med bakgrunnen hennes å gjøre, sannsynligvis vil hun like å ha en norskfødt venn å snakke med om nettopp det. Ikke lag det til et ikke-tema, det gjør det bare vanskelig. Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet er vel ikke å få napp eller få henne til sengs, det ordner du som med hvilken som helst jente.

Problemet er heller at i etterkant vil du og dama kunne risikere å bli drept av en pappa eller fetter, eller få syre i ansiktet, dersom noen av slektningene finner det ut.

 

Jeg foreslår at du bare kjører på, og så har du dette i bakhodet, og snakker med henne om hvorvidt hun har slektninger som kan reagere ille på dette, og at du sier fra at det nok er best at de ikke finner ut om det sånn med det første.

Lenke til kommentar

Få syre i ansiktet? Det er da mennesker vi snakker om her, ikke gærne dyr?

jeg synes at du bør få enda mer kontakt med henne og snakke med henne om følelsene dine og spørre angående familien. Beste måten er å finne det ut på. Spekulasjoner får du ingenting igjen for. Jeg er kanskje ikke rett person til å si det her, men om jeg hadde nok selvtillit hadde det vært min fremgangsmåte :)

Lenke til kommentar

Få syre i ansiktet? Det er da mennesker vi snakker om her, ikke gærne dyr?

 

Det får være opp til deg å vurdere hva du vil kalle folk.

Men det er et faktum at diverse pakistanske og muslimske jenter av andre nasjonaliteter har fått syre kastet i ansiktet for å vansire de, fordi de datet "feil" gutt, dvs en "vantro".

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Problemet med norsk gutt/pakistansk jente, er at i følge islam får barn religionen til faren. Familien hennes vil selvsagt at de skal ha muslimske barnebarn. Svært mange islamske foreldre er derfor VELDIG negative til at døtrene dere får seg norske menn. Motsatt vei, dvs. pakistanske menn/norske kvinner går jo fint, for der blir jo barna muslimer automatisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Få syre i ansiktet? Det er da mennesker vi snakker om her, ikke gærne dyr?

 

Det får være opp til deg å vurdere hva du vil kalle folk.

Men det er et faktum at diverse pakistanske og muslimske jenter av andre nasjonaliteter har fått syre kastet i ansiktet for å vansire de, fordi de datet "feil" gutt, dvs en "vantro".

 

Herregud, fordi det skjedde en gang i norge og det stod på vg, så betyr ikke det at hver eneste muslimske eller pakistanske familie er sånn :roll: og selvfølgelig er de like mye mennesker som det vi er, rasistiske holdninger som det der hører ikke hjemme på diskusjon.no.

 

Personlig var jeg i samme situasjonen for et år tilbake, bare med en bosnisk jente (ooo, enda farligere folkeslag, right Ideal?). Jeg var faktisk med hun til bosnia og besøkte familien, uten at vi hadde noe forhold og hele familien skjønte at vi rota sammen. Der nede møtte jeg diverse fettere og onkler, og til den dag i dag, så har jeg aldri møtt en mer hyggelig familie. Selve kulturen de hadde der nede er så utrolig mye bedre enn den kulturen vi har i norge når det gjelder sosiale antenner. Faren tok meg en alvorsprat med meg under middagsbordet (med venninna mi som tolk fordi han pratet ikke engelsk) og sa at hun helst ikke skulle ha en type før hun ble ferdig med utdannelsen, og det var alle problemene jeg møtte etter å ha bodd en uke hos dem.

 

Så ikke hør på hva mediaforvrengte personer som kjøper alt de leser på vg og tror at den muslimske verden består av gale personer som vil ta over norge. Kjør på, kanskje du lærer enkelte ting av kulturen dems som vil forandre deg som person. Det gjorde jeg.

 

Problemet med norsk gutt/pakistansk jente, er at i følge islam får barn religionen til faren.

 

Er du helt sikker på dette? Det har jeg aldri hørt noe om.

Endret av DMN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Personlig var jeg i samme situasjonen for et år tilbake, bare med en bosnisk jente (ooo, enda farligere folkeslag, right Ideal?)

Bosninske muslimer er svært moderate sammenlignet med andre muslimer.

 

Trådstarter bør snakke med henne om foreldrene hennes og finne ut om de ville akseptere at hun hadde en norsk kjæreste. Bare hvis foreldrene og slekt er moderate og vil akseptere forholdet, bør han gå frem på normal måte.

Lenke til kommentar
Personlig var jeg i samme situasjonen for et år tilbake, bare med en bosnisk jente (ooo, enda farligere folkeslag, right Ideal?)

Bosninske muslimer er svært moderate sammenlignet med andre muslimer.

 

Islam i seg selv er egentlig en nokså moderat religion. Bosnia har høy fattigdom, nokså nylig opplevd krig, høy dophandel, spenning mellom serbere og overall en voksen befolkning som står litt stille i tid mtp gamle tradisjoner osv. Derfor mente jeg det var "enda farligere".

Lenke til kommentar
Personlig var jeg i samme situasjonen for et år tilbake, bare med en bosnisk jente (ooo, enda farligere folkeslag, right Ideal?)

Bosninske muslimer er svært moderate sammenlignet med andre muslimer.

 

Islam i seg selv er egentlig en nokså moderat religion. Bosnia har høy fattigdom, nokså nylig opplevd krig, høy dophandel, spenning mellom serbere og overall en voksen befolkning som står litt stille i tid mtp gamle tradisjoner osv. Derfor mente jeg det var "enda farligere".

Langt ifra. Hvis muslimer er generelt moderate. Hvorfor er det så mye ekstremisme i svært mange muslimske land. Bare ta en titt på jødehatet, lovene mot homofile, lovene mot å ikke gå tildekket, sharialovene, etc.

 

Nei, Bosnia er ikke enda farligere. Ja, de har opplevet krig og elendighet, men det har jammen meg sør-korea også gjort og det er helt trygt sted. Du kommer ikke bort ifra at bosniske muslimer er mer moderate enn pakistanske muslimer.

Lenke til kommentar
Personlig var jeg i samme situasjonen for et år tilbake, bare med en bosnisk jente (ooo, enda farligere folkeslag, right Ideal?)

Bosninske muslimer er svært moderate sammenlignet med andre muslimer.

 

Islam i seg selv er egentlig en nokså moderat religion. Bosnia har høy fattigdom, nokså nylig opplevd krig, høy dophandel, spenning mellom serbere og overall en voksen befolkning som står litt stille i tid mtp gamle tradisjoner osv. Derfor mente jeg det var "enda farligere".

Langt ifra. Hvis muslimer er generelt moderate. Hvorfor er det så mye ekstremisme i svært mange muslimske land. Bare ta en titt på jødehatet, lovene mot homofile, lovene mot å ikke gå tildekket, sharialovene, etc.

 

Nei, Bosnia er ikke enda farligere. Ja, de har opplevet krig og elendighet, men det har jammen meg sør-korea også gjort og det er helt trygt sted. Du kommer ikke bort ifra at bosniske muslimer er mer moderate enn pakistanske muslimer.

 

Å bare se på ekstremistene blir helt feil. Vi kan fint gjøre det med kristendommen og finne like mye hat mot andre kulturer/religioner, homoseksualitet og kvinnediskriminering. Veldig mange som går under islam forkaster sharialovene, det at noen ledere i enkelte land tvinger på denne loven for befolkningen, betyr ikke at den er representativ for hele religionen.

Lenke til kommentar

Å bare se på ekstremistene blir helt feil. Vi kan fint gjøre det med kristendommen og finne like mye hat mot andre kulturer/religioner, homoseksualitet og kvinnediskriminering. Veldig mange som går under islam forkaster sharialovene, det at noen ledere i enkelte land tvinger på denne loven for befolkningen, betyr ikke at den er representativ for hele religionen.

Jeg vet ikke hvorfor du har en syk trang til å forsvare islam. F.eks. jødehat er ikke noe som bare lederene i muslimske land støtter,

pewsurvey300x308.jpg

 

Vi vet også at blandt britiske muslimer mellom 16-24 år, så er det 37% som støtter Sharia, 36% som mener at muslimer som konverterer skal få dødstraff, 74% som ønsker at muslimske jenter skal ha på seg hijab. Dette er britiske muslimer som er langt mer moderate enn muslimer i Pakistan og spesielt i f.eks. Palestina.

 

Så dette er ikke bare noe noen ledere tvinger ned på befolkningen, men holdninger som mange folk i de landene støtter. Og hvordan kan du en gang sammenligne med kristendommen? De fleste kristne land i dag er langt mer moderate enn muslimske land, også USA.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Først av alt; hva skal den statistikken du har avbildet bevise innenfor jødehat?

 

Vi vet også at blandt britiske muslimer mellom 16-24 år, så er det 37% som støtter Sharia, 36% som mener at muslimer som konverterer skal få dødstraff, 74% som ønsker at muslimske jenter skal ha på seg hijab.

 

Det vet hvert fall ikke jeg, så hva med å gi ut kildene på dette. Og det med at 37% av dem støtter sharialoven, beviser jo bare det jeg sier med Veldig mange som går under islam forkaster sharialovene.

 

Og det var du som startet med å sammenligne opp mot kristendommen, majoriteten av de religiøse i sør korea er kristne.

 

Og jeg liker å forsvare islam fordi jeg syntes veldig mange i den vestlige verden har et helt feil inntrykk av religionen, særlig i norge hvor vg.no er den viktigste kilden til kritikk av islam.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Først av alt; hva skal den statistikken du har avbildet bevise innenfor jødehat?

 

Vi vet også at blandt britiske muslimer mellom 16-24 år, så er det 37% som støtter Sharia, 36% som mener at muslimer som konverterer skal få dødstraff, 74% som ønsker at muslimske jenter skal ha på seg hijab.

 

Det vet hvert fall ikke jeg, så hva med å gi ut kildene på dette. Og det med at 37% av dem støtter sharialoven, beviser jo bare det jeg sier med Veldig mange som går under islam forkaster sharialovene.

 

Og det var du som startet med å sammenligne opp mot kristendommen, majoriteten av de religiøse i sør korea er kristne.

 

Og jeg liker å forsvare islam fordi jeg syntes veldig mange i den vestlige verden har et helt feil inntrykk av religionen, særlig i norge hvor vg.no er den viktigste kilden til kritikk av islam.

Når 0-10% sier at de har et godt inntrykk av jøder, mens 90-100% sier at de har et dårlig inntrykk uten at en eneste jøde har satt foten sin i landet deres, så er det et klart tegn på jødehat.

 

Her er kilden for dataene

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6309983.stm

Og poenget mitt var aldri at majoriteten av muslimer i vestlige land ikke forkaster sharialover. Poenget mitt var at muslimer generelt er ikke moderate, og du blir ikke moderat fordi du forkaster sharialover. Da er du bare ikke en ekstremist. Når 37% er ekstremister i England, så de ikke en gang nærheten av å være moderate.

 

Og iforholdtil tema, å date en muslimsk jente fra pakistan vil skape problemer i de aller fleste tilfeller. Det er fordi det er mange familiemedlemmer, og fordi det er langt flere muslimske foreldre som ikke vil like at barna deres dater en som ikke er muslim.

 

Du kan godt forsvare islam, men ikke driv å kom med feilinformasjon. Muslimer generelt er ikke moderate. Det er mye overdrivelser fra nordmenn om muslimer, men ikke gå andre veien og lat som om de ikke har ganske radikale meninger.

 

Og hva i all huleste har relgionen til Sør-Korea med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...