fflex Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Mulig å be om bilde av SLI setupen din? Har 1 Gigabyte GTX 460 1GB OC selv, men kjeder meg og har lyst til å kjøpe et til for moro Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Klart jeg kan slenge opp et par bilder av SLI oppsettet. Kan si så mye at kort 2 kan bli varmt fordi viftene på kort 1 blåser luften ned på kort 2. Har hatt opp til 96 grader på kort 2 under stress test. Men under normal spilling er det ikke noe problem, kort 2 blir ikke noe varmere enn 80 - 85 grader og vifte styring er bare helt topp på Gigabyte sine kort. Du vil ikke angre på det hvis du kjøper et Gigabyte GTX 460 kort til. Ytelsen i forhold til pris er helt utrolig. Og jeg var ATI "fanboy". Endret 24. august 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Lange Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det var høye temperaturer. Mitt ene kort holde seg på 50c under maks stress. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det var ganske høyt ja ... En jeg kjenner som kjører samme Asus kortet, og han haver litt over 60 grader maks liksom. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Det er høyt ja, men det kun kort 2 somm blir så varmt, kort 1 ligger mye lavere. Da jeg kun hadde et kort i kom det i 70 - 72 grader maks med en rom temperatur på 28 grader, idle 34 grader. Har dessverre ikke A/C i huset der jeg bor i Spania. Mulig sidepanel viften forstyrrer luftstrømmen for kortene, kanskje jeg skal snu den viften slik at den drar ut luften. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg hadde temperaturer på 80c, men det hjalp veldig å snu sideviften ja. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 hva med 2 stk HD 5850 ? hehe Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Jeg hadde temperaturer på 80c, men det hjalp veldig å snu sideviften ja. Hjalp ikke en dritt å snu viften i sidepanlet. Men som nevnt, hjelper ikke mye med rom temperatur på 27-28 grader heller da. Tar sjansen på at det går bra uansett, er jo ikke like varmt hele året da. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det går bra ja. Langt under hva som er farlig. Sett nye testen til Techspot? Koster 15% mere, men hele 43% raskere i gjennomsnitt enn et HD5870. I tillegg til ligger like bak rompa på et par HD5870 i crossfire av og til. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Testen til Techspot forbauser meg ikke i det hele tatt. Jeg har vært ATI "fanboy" så og si hele tiden, men dettte har kanskje kommet til en slutt med 2 stk utrolig bra Geforce GTX 460 kort. Er rett og slett imponert over kortene og hva de presterer. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Jeg har vært på Tenerife på ferie, så denne tråden har vært "død" en stund, men har en liten 3DMark Vantage test å slenge opp. Det er Xtreme testen som er gjort. Synes fortsatt at temp på kort 2 blir høy, var oppe i 90 grader under 3DMark testen i følge HW Monitor. MSI Afterburmer påstår derimot at det er kort 1 som blir varmt. Rom temperatur er fortsatt rundt 28 grader. Kan ikke si at jeg liker dette at et av kortene blir så varmt. Edit: Spilte nettopp BC2 og temp på kort 2 (eller kort 1) var oppe i 95 grader!! Mulig jeg prøver å bytte om på kortene for å se om temp følger kortet. Endret 3. september 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Er det noen her i forumet som har SLI oppsett med 2 x GTX 460 kort? Jeg spilte nettopp Modern Warfare 2, og kort 2 (eller kort 1) var oppe i 96 grader!!! Det andre kortet var oppe i maks 70 grader. Skjønner liksom ikke hvorfor det andre kortet blir så varmt. Er dette normalt da? Kortene sitter i PCI-E slot 1 og 2, altså tett sammen. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hvordan er viftene plassert? Sett det opp sånn at luften går inn foran og ut bak/sidene. Har ikke hatt SLI oppsett før selv, så vet ikke hvordan det påvirker luftgjennomgangen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Kabinettet har totalt 4 vifter, 1 vifte i topp som suger ut luft, 1 vifte i bakkant som også suger ut luft, 1 vifte i forkant som drar luft inn og 1 sidepanel vifte som drar luft inn. Alle viftene kan jeg kontrollere hastighet på, men det hjelper ikke en dritt om viftene går på fullt eller minimum. Kort 2 (eller kort 1) blir varmt som fy. Lurer på om jeg skal prøve å bytte plass for kortene eller skifte strømkabel. Er ganske så tom for ideer akkurat nå. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Her er noen med samme problem.. http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=651814 Han ene løste det visst ved å bytte case Endret 5. september 2010 av Lange Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Jeg ville tenkt på det som et problem. Det er et godt poeng å ha GPUer som skyver ut den varme luften bak og ikke ned. Eventuelt kan du skaffe deg en sånn Scythe Kama GPU fan som blåser kald luft rett inn Ang. syke CPU scores så får du skru av PPU i Vantage. (PPU=PhysX) Det får du med andre ord med 460 GTX kortene, og selv om det er kjekt ved spilling, så tar det all stresset vekk fra CPUen din og setter det på GPUen i stedet så det blir litt "feil" Forøvrig så er det kanskje litt høye temps, men det går helt fint også. Hvis det går over 100'C må du gjøre noe hvis ikke kan levetiden bli kort, men husk at max temp er 125'C, så du har fremdeles et delta på over 30'C. Så lenge du ikke er plaget av viftestøy så går det fint EDIT: Er det Storm Sniper jeg ser der? Jeg ville kanskje prøvd meg på litt bedre cable management. Syntes nå det så litt rotete ut, også hvis det er Sniper så kan du montere en 120mm i bunnen som gir god luft til GPUene. Endret 5. september 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Det er Storm Sniper kabinett ja, men dessverre er det ikke mulig å sette inn en vifte i bunnen på den. Jeg hadde en 120 mm vifte der tidligere, men da jeg skiftet PSU var den nye Antec PSU så lang at jeg ikke fikk inn de modulære kablene så viften måtte vike, dessverre. Joda, er enig i at det ser litt rotete ut med de kablene, men jeg har ikke funnet noen annen måte å gjøre det på. Kablene fra PSU går bak HK så de er ute av veien. Kablene til kabinettet, power, reset etc, er ikke så lett å reroute. Dessuten blokkerer ikke de kablene for luftstrøm slik jeg ser det. Jeg kan jo prøve å flytte kort 2 til PCI-E slot 3 som er x8 slot. Mister nok ikke noe særlig fres fra kortene av den grunn. Men da må jeg nok til å legge om de kablene du nevnte, Maccan. Sukk, who said life was easy?? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Jada, det gikk jo rett i dass å skifte kort 2 til PCI-E slot 3 fordi Sniper kabinettet er ikke høyt nok. Det er ikke plass til kortet på grunn av PSU. Hjalp heller ikke å bytte om kortene, men det regnet jeg nesten med. Jeg skulle nok ha kjøpt det Antec Dark Fleet DF-85 kabinettet jeg lurte på, og så montert de nye komponentene til madamen i mitt "gamle" Storm Sniper, men neida, så glup var ikke gutten nei. Angrer også litt på at jeg ikke kjøpte Asus Rampage III Extreme HK. Litt mer fleksibelt med tanke på alle de PCI-E slotene der, selv om det krever en annen PSU enn den jeg har. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Jeg tror jeg setter denne tråden lit Løst. Gjorde en liten forandring med en vifte slik at den går på maks hele tiden og maks temp på kort 1 (som jeg tror er rett og ikke kort 2 som HW Monitor påstår) kom opp i 85 grader under Modern Warfare 2 og 3DMark Vantage test med High setting. Mulig det blir et nytt kabinett til neste år en gang, jeg får se. Takker så mye for alle innspill. Edit: Går noe galt så får jeg heller opprette en ny tråd. Endret 5. september 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå