Gå til innhold

Justering av Canon EOS 7D video

Anbefalte innlegg

Jeg har en Canon EOS 7D og har tatt en del bilder, disse blir bra etter redigering på pcen for farge osv.

Men problemet mitt er når jeg skal videofilme med den, jeg synest videoene blir så matte og farge løse.

Er det noen her som har erfaring med video på en EOS 7D og som har noen tips til meg om innstillinger for å få en skarp og fin farge på videoene jeg lager?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt tips er at du prøver deg frem med bildestilvalgene i kameraet. Tilfør skarphet, fargemetning og kontrast ettersom du ønsker - sjekk videoene i etterkant på PC/Mac. Skyter du stillbilder i råformat trenger du ikke bekymre deg over at fargene blir helt "feil" i ettertid.

Et annet tips er å lagre videoinnstillinger med bildestil etc på en av kameraets C-funksjoner på modushjulet.

Lenke til kommentar

Mitt tips er at du prøver deg frem med bildestilvalgene i kameraet. Tilfør skarphet, fargemetning og kontrast ettersom du ønsker - sjekk videoene i etterkant på PC/Mac. Skyter du stillbilder i råformat trenger du ikke bekymre deg over at fargene blir helt "feil" i ettertid.

Et annet tips er å lagre videoinnstillinger med bildestil etc på en av kameraets C-funksjoner på modushjulet.

Dette har jeg gjort. C1 er min videomodus. Her har jeg 1/50, f/5.6 og auto-ISO, som standard (justerer selvfølgelig ved behov).

Egendefinert bildestil:

Skarphet: 5

Kontrast: +1

Fargemetning: +2

Fargetone: 0

Dette gir litt mer "smell" i filmene.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Dette har jeg gjort. C1 er min videomodus. Her har jeg 1/50, f/5.6 og auto-ISO, som standard (justerer selvfølgelig ved behov).

Egendefinert bildestil:

Skarphet: 5

Kontrast: +1

Fargemetning: +2

Fargetone: 0

Dette gir litt mer "smell" i filmene.

Takk skal teste dette. hadde litt lavere verdier selv. Tester i morgen viss det er fint vær. Må sikkert lage endringer etter lysforhold og lagre det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...