Kimlorentz Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg har en Canon EOS 7D og har tatt en del bilder, disse blir bra etter redigering på pcen for farge osv. Men problemet mitt er når jeg skal videofilme med den, jeg synest videoene blir så matte og farge løse. Er det noen her som har erfaring med video på en EOS 7D og som har noen tips til meg om innstillinger for å få en skarp og fin farge på videoene jeg lager? Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Kan du laste opp en råvideo rett fra kameraet uten redigering og omkoding/justering? Så kan jeg se hva som mangler. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Mitt tips er at du prøver deg frem med bildestilvalgene i kameraet. Tilfør skarphet, fargemetning og kontrast ettersom du ønsker - sjekk videoene i etterkant på PC/Mac. Skyter du stillbilder i råformat trenger du ikke bekymre deg over at fargene blir helt "feil" i ettertid. Et annet tips er å lagre videoinnstillinger med bildestil etc på en av kameraets C-funksjoner på modushjulet. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg har opplevd det samme. Har ikke fått testet det ordentlig ennå, men jeg tror det kan være på grunn av hvilken bildestil som er valgt. Prøv å filme litt med standard eller landscape bildestil og se om det bedrer seg. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Mitt tips er at du prøver deg frem med bildestilvalgene i kameraet. Tilfør skarphet, fargemetning og kontrast ettersom du ønsker - sjekk videoene i etterkant på PC/Mac. Skyter du stillbilder i råformat trenger du ikke bekymre deg over at fargene blir helt "feil" i ettertid. Et annet tips er å lagre videoinnstillinger med bildestil etc på en av kameraets C-funksjoner på modushjulet. Dette har jeg gjort. C1 er min videomodus. Her har jeg 1/50, f/5.6 og auto-ISO, som standard (justerer selvfølgelig ved behov). Egendefinert bildestil: Skarphet: 5 Kontrast: +1 Fargemetning: +2 Fargetone: 0 Dette gir litt mer "smell" i filmene. Endret 21. august 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Og jeg har satt min til Skarphet: 0 Kontrast: 0 Fargemetning: -2 Fargetone: 0 ... for best utgangspunkt i etterbehandlingen. :!: Lenke til kommentar
Kimlorentz Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Mitt tips er at du prøver deg frem med bildestilvalgene i kameraet. Tilfør skarphet, fargemetning og kontrast ettersom du ønsker - sjekk videoene i etterkant på PC/Mac. Skyter du stillbilder i råformat trenger du ikke bekymre deg over at fargene blir helt "feil" i ettertid. Et annet tips er å lagre videoinnstillinger med bildestil etc på en av kameraets C-funksjoner på modushjulet. Dette har jeg gjort. C1 er min videomodus. Her har jeg 1/50, f/5.6 og auto-ISO, som standard (justerer selvfølgelig ved behov). Egendefinert bildestil: Skarphet: 5 Kontrast: +1 Fargemetning: +2 Fargetone: 0 Dette gir litt mer "smell" i filmene. Takk skal teste dette. hadde litt lavere verdier selv. Tester i morgen viss det er fint vær. Må sikkert lage endringer etter lysforhold og lagre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå