krobert Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 :-? Har en maskin med XP home og en maskin med W2000 pro skal koble de sammen, fra xp maskinen ser jeg 2000 maskinen men får ikke tilgang, og fra 2000 maskinen får jeg bare denne meldingen hver gang jeg forsøker se den andre maskinen på nettverket. The list of servers for this Workgroup is not currently available Lenke til kommentar
Skiboms Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 skru av brannmur på XP maskina. Aktiver deling av filer kan være en fordel å sette IP på de to PC'ne Kan også være greit å sette de i samme arbeidsgruppe Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 er TCP/IP protokollen lagt inn på begge maskiner? hva med Klient for Microsoft nettverk? prøv med samme arbeidsgruppe på begge maskinene. og del noe av begge. flere ideer har jeg ikke. Lenke til kommentar
krobert Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Takker så mye for hjelpen, det var firewall'en på 2000 maskina jeg måtte skru av TAKK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå