Gå til innhold

Sjenert gutt. Eller?

€uropa

Anbefalte innlegg

Hei..

Begynte på ny skole på mandag. Kjenner ingen. Er veldig sjenert og egentlig veldig usosial.

For eksempel:

- Jeg vil alltid sitte bakerst i klasserommet (eller andre steder.)

- Hater å sitte foran. Dette fordi jeg er redd noen ser på meg (hvor stygg jeg er. hvor dum jeg ser ut). Alle kan se alt jeg gjør. Hater det.

- Tør ikke gå bort til noen. Er redd for hva de vil synes om meg. Tør ikke. Hvis noen snakker til meg svarer jeg, men der stopper det. Tør ikke snakke med de. Dette føler jeg spesielt gjelder jenter..

- Tør ikke rekke opp hånda. De andre kommer til å høre på hva jeg sier. Lytte til meg, og kanskje snu seg og se på meg. Redd for å bli sett på, redd for hva de syns om meg.

I dag skulle vi "fremføre" en liten oppgave på skolen. Jeg var som vanlig livredd for å gå opp for å fremføre. All oppmerksomheten til meg!!? Sånn er det alltid. Uansett hvor eller hva.

Jeg var vel egentlig slik på ungdomsskolen også. Hvis ikke jeg var veldig god venn med noen, var jeg sjenert. Spesielt jenter. Selv om jeg hadde snakket med de på facebook, skoleforum osv. Klarer ikke å si hei.. D

Det er vel dårlig selvtillit eller "selvsyn"?

Hm. er vel mer å si, men kommer ikke på mer akkurat nå.

Er det noen andre som har det som meg? Eller noen som kan gi meg noen råd?

- Gutt, 16 år (1 VGS), norsk

12 minutter senere dukker denne posten opp i et annet forum, av samme bruker.

Hei alle sammen :) Litt vanskelig å skrive, men...

Jeg har noe jeg selv opplever som et stort problem. Er kåt stort sett hele tiden.

Lurer på om jeg kanskje er avhengig? Dette har gjort at jeg har gjort endel dumme ting gjennom ungdomsårene. Har hatt endel tilfeldig(?) sex på fest, med mennesker jeg ellers ikke vil ha noe kontakt med. Og det angrer jeg på. Men allikevel, når jeg har møtt disse personene igjen på fest, tar kåtheten overhånd og jeg ignorerer det at jeg faktisk har angret fra tidligere ganger. Ikke fordi jeg ikke ville hatt sex, men ... mm.. tror kanskje det har noe med rykter å gjøre? Rykter går fort, og jeg hater det! "Har du knulla hu? Æsj..". --- eller "Ser du han der?" "Han er en jævla player.."

Har oppigjennom årene også prøvd med kjærester. Det har ikke funka, fordi de ikke vil ha sex, de er ikke klare osv. Det fører enten til at jeg "sier opp", eller at jeg er utro... Utrolig frustrerende med denne kåtheten! Selvfølgelig er det deilig, men kan ikke ha noe forhold!

Noen som har det på samme måte? Noen som har noen råd? :(

16 år gutt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...