Mara10 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei, jeg vurderer å bruke hotwire.com som søkemotor når jeg reiser til Orlando i November. Men jeg lurer på noen enkle spørsmål 1. Får man svar dirkete etter bestilling om hvilket hotell man får? 2. Oppererer de med det samme "stjerne" systemet som f.eks expedia? 3. Har noen brukt hotwire,com, er dere fornøyde? 1 Lenke til kommentar
Emma79 Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Hei, jeg vurderer å bruke hotwire.com som søkemotor når jeg reiser til Orlando i November. Men jeg lurer på noen enkle spørsmål 1. Får man svar dirkete etter bestilling om hvilket hotell man får? 2. Oppererer de med det samme "stjerne" systemet som f.eks expedia? 3. Har noen brukt hotwire,com, er dere fornøyde? 1) Ja. 2) Det vet jeg ikke, men hvordan stjernene er blir forklart på Hotwire siden. 3) Jeg har brukt den 1 gang foreløpig og var knallfornøyd. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Jeg har brukt Hotwire mange ganger. Ingen problemer så langt. De bruker samme stjernesystemet som andre steder, men det er jo fra tid til annen noen nokså tvilsomme vurderinger som ligger bak disse stjernene -- uavhengig av hvor du bestiller overnattingen. Med Hotwire er du naturlig nok mer utsatt for slike «feilratinger» enn på andre steder, ettersom du har begrenset med annen informasjon å gå etter. Lenke til kommentar
Mara10 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 tenker å reise 2 uker i slutten av november, lønner det seg å vente til det nærmer seg, eller ville dere anbefalt å bestille med en gang? Lenke til kommentar
Emma79 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Du følger med på prisen på det hotellet du har sett deg ut, se om det svinger iløpet av en mnd. Når du syntes prisen er lav nok, så slår du til. Jeg gjorde slik og endte opp med et fantastisk 4 stjerners hotell i Miami Der varierte prisen på det hotellet jeg hadde sett meg ut med alt fra 129 dollars til 99 dollars pr døgn i løpet av mnd. Lenke til kommentar
Mara10 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Det var en fin pris. Men er det ikke slik at du velger deg et spesefikt område og stjernekvalitet, også plukker hotwire et hotell for deg? Eller kan du følge med et spesefikt hotell? Lenke til kommentar
Emma79 Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Det var en fin pris. Men er det ikke slik at du velger deg et spesefikt område og stjernekvalitet, også plukker hotwire et hotell for deg? Eller kan du følge med et spesefikt hotell? Har du ikke vært innom Hotwire og sett? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Du får uansett et visst inntrykk av prisutviklingen i et område, og du kan jo legge inn en slik varsel på Hotwire som sender deg mail når prisene synker. De virkelig absurd gode tilbudene får man naturlig nok ved bestilling rett før i situasjoner der det er mange ledige rom, men da løper du en betydelig risiko; kan jo godt hende det ender opp med å ikke være særlig mange ledige rom ... Ikke godt å si hva som er rett løsning for akkurat deg i ett område på ett tidspunkt, med andre ord. Vil du være sikker på å få noe relativt billig er det bestilling forholdsvis tidlig som gjelder, de virkelig gode kuppene plukker man opp rett før (eller etter!) avreise. Lenke til kommentar
Mara10 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 takk for svarene, regner med jeg avventer og ser om prisene vi falle enda mere. har funnet 4-stjernes hotell i Orlando i perioden før 59$, det virker som en veldig god pris! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 En grei måte å få et første estimat på hvordan «forwardkurven» ser ut er å sjekke hva det koster å book for opphold om 1,2,3,4 ... uker osv. Det kan selvsagt være variasjoner i den perioden du skal være der, spesielle begivenheter eller annet underveis i perioden som gir noen «forstyrrelser», men det finnes ingen enkle måter å få et godt estimat på. (Hadde det vært det ville det ikke vært nødvendig å bruke stort av tid for å finne billig overnatting, og da ville ikke hotellene klart å differensiere mellom kundene som er villige til å betale en del og de som er svært følsomme for priser.) Lenke til kommentar
Mara10 Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Enig! God ide! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå