MFT Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Er det mulig å bruke en splitter fra vegguttak (Lyse, altibox) til ruteren og dekoderen? en sånn som dette: (eller lignende) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=116575 Endret 19. august 2010 av Andrelunde Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Det kommer litt an på.. For du må kjøre 2 kabler inn i en splitter, for så å sende en kabel videre, for så å sette på en ny splitter, som igen gir det 2 uttak. F.eks om du har modem/router med flere porter, så kan du kjøre 2 kabler inn der, for så å sette på splitter, som så sender signaler inn i kablen som går till vegg-uttaket, hvor du igjen må sette på en splitter som gir 2 porter etter vegg-uttaket. *om vegg-uttaket ditt er som jeg tror da (altså, går en kabel fra modem/router til vegg uttaket)* Lenke til kommentar
MFT Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Wow, det var forvirrende. Vet ikke om jeg/du forstod riktig, jeg 2 uttak fra veggen men den ene fungrer ikke, så jeg kan kun ha internett eller TV på om gangen. Så jeg lurte på om det var mulig å ha en splitter fra vegguttaket, der den ene går til ruteren (internett) og den andre til dekorderen (TV). Kan hende jeg missforstod svaret ditt Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 det går an, men er ikke anbefalt. Du trenger da en slik splitter i hver ende av kabelen slik du får sendt internett og tv signaler på hver sine par i lederen. Lenke til kommentar
MFT Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Åja, skjønte no :-D Tror jeg dropper det, blir litt mye stress. Får bare mase litt på husverten til å prøve å fikse problemet. Takk for hjelpen :-D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå