Gå til innhold

dhcp-server fra min ruter, i tillegg til nettverk fra modem

Ztaeyn

Anbefalte innlegg

Hei, jeg får koble meg på internett både kablet og trådløs hos de jeg leier kjellerleilighet hos, men de har et lite problem tydeligvis med at modemet kobler ut eller noe, jeg mister ihvertfall tilkobing.

Selv har jeg koblet med kabel fra dem til mitt linksys wrt54g (med dd-wrt firmware), koblet til pc, wdtvlive, og xbox. Hittil er linksysen i dhcp-forward-status, så hele mitt lokale nettverk faller ut.

Det jeg ønsker er at min linksys skal selv dele ut adresser til mine egne enheter, slik at wdtvlive fortsatt kan streame fra pcen når modemet kobler ut hos de over.

Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gå fram og fortsatt få internettilkobling, og klarer ikke å formulere meg rett på google i denne saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må deaktivere "DHCP-forward", dette da pcen din får IP fra huseier. Hvis du deaktiverer dette må du sikkert sette opp ett eget subnett hos deg. (Som regel 192.168.1.x, mulig dette kommer automatisk.)

Da deler din router ut IP, og da går du ikke via huseier for å få kontakt med utstyret på ditt LAN.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...