Ayb Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Er det vanlig at netthastigheten (Telenor) faller hardt og gæli på kveldene? Har en 8mbit-linje som absolutt hver kveld faller til rundt 0,4-0,5 mbit. Dette er jo sinnsvakt >.< Tenker at det har noe med at på kvelden sitter det flest folk i området her online, men lurer altså på om jeg er den eneste som opplever et fall på kveldene. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Overbooking er noe alle isp-er gjør. Kontakt Telenor og fortell dem om det store hastighetsfallet om kveldene. Kanskje de øker båndbredden til sentralen Endret 19. august 2010 av Uderzo Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Får gjøre det, selv om jeg har snakket med dem tidligere også. Nytter jo ikke å betale 400kr/mnd for 0,5mbit Lenke til kommentar
runerask Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Eneste Telenor bryr seg om er å få betalt for tjenestene sine, så får det være med resten xD Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Eneste Telenor bryr seg om er å få betalt for tjenestene sine, så får det være med resten xD Ikke for å forsvare Telenor, men "overbooking" er helt vanlig praksis blant isp-er dessverre Fordi folk bruker nettlinjene sine til forskjellige tider og til forskjellige tjenester, er det ikke økonomisk bærekraftig å ha en stor båndbredde som dekker 100%. Det hender at aktiviteten går over grensen og da vil kundene oppleve hastighetfall. Det eneste som nytter er å klage, som forhåpentligvis vil bidra til å belyse problemet i ditt området. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Eneste Telenor bryr seg om er å få betalt for tjenestene sine, så får det være med resten xD Ikke for å forsvare Telenor, men "overbooking" er helt vanlig praksis blant isp-er dessverre Fordi folk bruker nettlinjene sine til forskjellige tider og til forskjellige tjenester, er det ikke økonomisk bærekraftig å ha en stor båndbredde som dekker 100%. Det hender at aktiviteten går over grensen og da vil kundene oppleve hastighetfall. Det eneste som nytter er å klage, som forhåpentligvis vil bidra til å belyse problemet i ditt området. I gjengjeld så har de fleste ISP`ene full kontroll over hvor mye av den totale båndbredden blir brukt. Som oftest så utvider de båndbredden til sentralen så snart kapasiteten når 80-90% Trådstarter opplever nok en mangel av båndbredde ut fra sentralen, ring Telenor så burde de få ordnet det. Utvidelse av slikt kan ta alt fra 1-6uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå