noobn Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei folkens! Nå går jeg på data ingeniør studie. Men jeg opplever at jeg ikke får en deltidsstilling innenfor yrket. Hva er galt....? lurer jeg... Går som sagt på dataingeniør studiet, med en d i gjennomsnitt. Men har ingenting å kunne vise meg frem på, altså kildekoder og etc som jeg har gjort i fritida... Hva er da sjansen for å få jobb? Er for øvring IKKE erfaren på de ulike programmerings språkene. Så hva har du/dere opplevd? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hva er galt? "D i snitt, ingenting å kunne vise meg fram på, ikke erfaren i programmering." Du lister jo opp alt som er galt selv. Så: - Få bedre karakterer - Skaff deg noen praktiske prosjekter (nettside, open source prosjekt, iphone spill, whatever) De praktiske prosjektene vil igjen gi deg erfaring å vise til og erfaring med de språkene du velger. Du må ha noe å komme med for at en arbeidsgiver vil ansette deg, og der må du gjøre en innsats. Med svake karakterer må du finne noe annet å kompensere med og da er praktiske prosjekter en god vei å gå. Lenke til kommentar
noobn Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Hva er galt? "D i snitt, ingenting å kunne vise meg fram på, ikke erfaren i programmering." Du lister jo opp alt som er galt selv. Så: - Få bedre karakterer - Skaff deg noen praktiske prosjekter (nettside, open source prosjekt, iphone spill, whatever) De praktiske prosjektene vil igjen gi deg erfaring å vise til og erfaring med de språkene du velger. Du må ha noe å komme med for at en arbeidsgiver vil ansette deg, og der må du gjøre en innsats. Med svake karakterer må du finne noe annet å kompensere med og da er praktiske prosjekter en god vei å gå. Takker for svaret Endret 19. august 2010 av noobn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå