Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med testiklene?

Gjest Bekymret :(

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting er at jeg egentlig ikke føler meg sent utviklet, og de andre ser på meg ikke slik heller. Stemmen min er mørk, den er ikke så lys som andre jeg kjenner som er forferdelig og høre på. Alt er der egentlig, utstyret er det normal størrelse på, begynt å svette mye osv. Det eneste er at jeg ikke har så mye hår (litt i underlivet.) og jeg ikke har fått sæd, noe jeg syntes er underlig siden jeg har koset med meg selv siden jeg var veldig liten. Jeg har ikke lyst til å være seksuelt aktiv når jeg er 14, jeg vil heller vente et par år. Og ja, jeg er ikke fjorten enda.

Lenke til kommentar

[quote name=Bekymret :(' date='19. august 2010 - 23:04' timestamp='1282251867' post='16100934]

En ting er at jeg egentlig ikke føler meg sent utviklet, og de andre ser på meg ikke slik heller. Stemmen min er mørk, den er ikke så lys som andre jeg kjenner som er forferdelig og høre på. Alt er der egentlig, utstyret er det normal størrelse på, begynt å svette mye osv. Det eneste er at jeg ikke har så mye hår (litt i underlivet.) og jeg ikke har fått sæd, noe jeg syntes er underlig siden jeg har koset med meg selv siden jeg var veldig liten. Jeg har ikke lyst til å være seksuelt aktiv når jeg er 14, jeg vil heller vente et par år. Og ja, jeg er ikke fjorten enda.

Sansynligvis bekymrer du deg uten grunn :-)

Lenke til kommentar

Håper det, selv om det er klumpen jeg er mest redd for... Den ene testikkelen er mer ruglete enn den andre. Noe som jeg syntes er merkelig, og av og til gjør den bare ondt. Noe som kan være ekstremt irriterendes, heldigvis er det ikke ofte.

Lenke til kommentar

[quote name=Bekymret :(' date='19. august 2010 - 23:10' timestamp='1282252256' post='16100980]

Håper det, selv om det er klumpen jeg er mest redd for... Den ene testikkelen er mer ruglete enn den andre. Noe som jeg syntes er merkelig, og av og til gjør den bare ondt. Noe som kan være ekstremt irriterendes, heldigvis er det ikke ofte.

Du må ialfall følge med om klumpen forandrer seg. Mange grunner til at det er klump der, bl.a. brokk og lignende. Som ikke er direkte farlig. ruglede hud kan godt ha noe med at du er i puberteten

Er leggetid for meg nå, men skal prøve å sjekke innom her igjen i morgen hvis du har mer du trenger å prate om. Du kan eventuellt legge meg til msn, [email protected], hvis du vil det. :-)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på grunnene sånn at jeg kan søke opp å vite hva jeg kanskje kan få, å være forberedt isåfall. Liker å vite risken med mye, kanskje derfor jeg vil ha et yrke innenfor medisin.

Lenke til kommentar

[quote name=Bekymret :(' date='19. august 2010 - 23:23' timestamp='1282253020' post='16101049]

Jeg lurer på grunnene sånn at jeg kan søke opp å vite hva jeg kanskje kan få, å være forberedt isåfall. Liker å vite risken med mye, kanskje derfor jeg vil ha et yrke innenfor medisin.

Så flott at du liker medisin studie. Hvis du lurer er det jo bare å søke på Google, men det kan være litt dumt å sitte alene når du studerer resultatene på nettet. Det er vanlig at man blir veldig bekymret når man tar saken på egen hånd. Er lurt å ha iallfall venner eller noen du kjenner sammen med deg når du søker om slike ting på nettet, eller i bøker.

Hvis du er interesert i medisin er det iallfall ikke noe du trenger å være redd for å si til foreldrene dine:-)

Lenke til kommentar
Gjest nullstress

Ingen grunn til bekymring! Har det samme på ene testiklen min. En lege har tafset på testiklene mine for et par år siden (ikke på grunn av klumpen). Alt var ok :)

Ta forøvrig en titt på dette

Lenke til kommentar
Gjest Alt går bra

Ingen er like i puberteten. Jeg har hår i rompa, mørk stemme, dun- og dunbart i trynet. Men, jeg er helt hårløs under armene. Vanligvis så er det ting som kommer av seg selv, helt naturlig. Puberteten slutter som oftest ikke skikkelig før 18-20 årene.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...