Nichiatu Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Hei. På min PS3 har jeg NAT type: Moderate. Jeg vil gjerne ha den Open, i og med at privategaming med venner fungerer som kommunisme i praksis. For øyeblikket er jeg koplet på det mest håpløse routersystemet på jord, nemlig: Altibox. For å logge på må det gå igjennom nettsidene deres, som forsåvidt er greit. Det eneste der, er at det ikke er noen "UPnP" altså, universial plug n play. På nettet er det bare tutorials for dette til Modern Warfare 2 på PC. Jeg vil veldig gjerne ha dette til PS3! Hjelp meg. Edit: Har nå prøvd å kople PS3 via DMZ, fant en fin guide til det. Nå har jeg NAT type: Open, men NAT type 2? Endret 19. august 2010 av Nichiatu Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) http://portforward.c...n_Warfare_2.htm 5223,3478,3479,3658 både som tcp og udp må redirectes. Du bør også sette statisk ipadresse på ps3. Edit: ifølge denne siden her betyr nat type 2 at du ikke bør ha problemer. http://www.pregamelobby.com/t5618/ Selve natingen blir du ikke kvitt, NAT står for network address translation og gjør slik at alle maskinene du har hjemme har f.eks adresser 192.168.10.xx internt på nettverket, men ut mot internett har alle maskinene samme adresse f.eks 208.67.222.222 NAT vil nok bli brukt så lenge vi har ipv4 i hvertfall pga det er snart tomt for adresser. Når alle går over til ipv6 kommer har vi så mange adresser at nat ikke blir nødvendig lenger. Endret 19. august 2010 av trrunde Lenke til kommentar
Robot92 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 jeg spiller black ops. ingame står det at min nat type er moderate, men når jeg tar internett test sier den at jeg har nat type 2. hva må jeg gjøre for å få nat type open istedenfor moderate? har også telsey router fra altibox som trådstarter har. jeg kan ikke noe om dette temaet men har lest rundt på nettet idag og finni ut at nat type 2 er bra, men ikke nat type moderate in game. lol skjønner ikkeno. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Du må logge deg inn på "min side" hos din altibox partner, så setter du opp portforwarding. Lenke til kommentar
Robot92 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Du må logge deg inn på "min side" hos din altibox partner, så setter du opp portforwarding. nå er dette en gammel tråd, men kansje noen som leser dette som har bruk for det. eneste jeg trengte å gjøre for å få NAT open, var å ta portforwarding på ps3 min, etter det har jeg open på alle spill. jeg mente da altså å åpne portene til ps3. ps3 har egne porter man må åpne. Endret 16. april 2012 av Robot92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå