Lied Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei I sommer var jeg hjemme hos foreldrene mine, men etter at jeg dro tilbake til hybelen begynte alle spill å lagge pga lav fps. Det eneste som er forandret er at jeg bruker en annen skjerm på hybelen (BENQ G2200W, analog). Tidligere kunne jeg spille MW2 på høy grafikk uten noen problemer, nå lagger jeg sinnsykt med laveste grafikk. skjermkort, nvidia geforce 98 prosessor, intel ® core 2 duo cpu 3.00Ghz 4g ram vista 32 bit Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Nå er det litt vanskelig å si konkret problemet. Har du sjekket tempraturene? På sommeren vil nok tempraturen økes litt, så da er det lurt med god kjøling. Hva med å diskdefragmentere harddisken? Tviler på du har SSD, men hvis du har det, bør du ikke defragmentere. Sjekk også maskinen for støv, det vil dempe mulighetene for viftene å dra bort luften, men som regel vil maskinen bli mere ustabilt en tregere. Er maskinen overklokket? Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Når du begynner å lagge, sjekk ut "prosesser" og sjekk om det er noe som suger opp minne/CPU. Det kan iallefall ikke ha noe med skjermbyttet å gjøre. Lenke til kommentar
Lied Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Nå er det litt vanskelig å si konkret problemet. Har du sjekket tempraturene? På sommeren vil nok tempraturen økes litt, så da er det lurt med god kjøling. Hva med å diskdefragmentere harddisken? Tviler på du har SSD, men hvis du har det, bør du ikke defragmentere. Sjekk også maskinen for støv, det vil dempe mulighetene for viftene å dra bort luften, men som regel vil maskinen bli mere ustabilt en tregere. Er maskinen overklokket? Hybelen min er i lillehammer, hvor høy temp ikke er et stort problem:P Renset den for støv just in case. Jeg prøvde å diskfragmentere, men det har hat liten til ingen virkning. Hva vil det si å overklokke? Btw kan legge til at ellers fungerer PC-en helt fint, surfing, skriving, nedlasting etc fungerer like fint som før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå