Gå til innhold

Lære norsk online?

ntec

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en kompis på besøk fra Latvia. Han ønsker å jobbe i Norge, og er veldig interessert i å lære seg norsk.

Hvordan skal han norsk på best mulig måte?

Finnes det noen kurs online, eller for nedlastning?

Samma om det er gratis / betal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg faktisk lærer språket meg selv og bor i USA. Jeg kjenner ikke om latviske resurser for lære, men hvis kan han noe engelsk der er mange nettsteder som kan jeg anbefale.

Hvis bruker han en sosialnettverkende nettsted ofte, som facebook eller twitter, da måtte han bytte kontrollspråket til norsk. Det kan litt forvirrende på begynnelsen, men blir man veldig kjente med hvor ser språket ut og også nyttige ordene som: venner, bilder, meldinger etc.

Nettstedet Livemocha er god for å lære seg språker. Veien som virker det er ganske like til den dyrt dataprogramen Rosetta Stone, men det er totalt gratis. Èn ting om Livemocha som liker jeg mye er at kan man kan enklelig komunisere med morsmålbruker og likeså folk som lære morsmålet sitt kan kontakte man. http://www.livemocha.com

Google Translate for sikkert er nyttig men man bør ikke stole på det fordi er et dataprogram og slik naturlig vil oversette ting galt noen ganger.

Min norsk er ikke perfekt selv, men håper jeg at disse hjelper

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...