sondrena Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hei Har nå hatt en pc (Asus stasjonær) med utgått Windows 7, slik at hver 2 time restarter den seg selv automatisk opp igjen, men nå fryste bildet seg, og jeg skrudde av pcn (hold inne av knappen i 10 sekunder) Men når jeg prøver å slå den på igjen nå så kommer det ikke noe bilde på skjermen, viftene går og den lager 2 høye pipelyder etter at den har vært på i noen sekunder. Jeg har lest at det kan fungere å restarte BIOS'en, men jeg finner ikke CLRTC 'jumpern' noen plass på hovedkortet ( Er det ikke alle som har den)( Hovedkortet heter: PSN-E SLI) Noen som har en Ide? Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Hvis det ikke er noen jumper, kan du prøve å ta ut batteriet på hovedkortet. Det er et lite rundt batteri ca. midt på vil jeg tro. Dra det ut, og vente litt før du setter det på plass igjen. Det kan også være lurt å skru av strømmen helt før du drar ut batteriet. Lenke til kommentar
sondrena Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Ja det har jeg allerede prøvd, kan det hende at er bare blind og ser ikke CLRTC jumpern? Litt nedenfor batteriet er det et lite felt der det står: CLRTC 1-2 3-4 ellerno, men ingen bryter. Lenke til kommentar
sondrena Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Her er et bildet av hele hovedkortet: http://www.techspot.com/articles-info/43/images/Image_11.jpg Lenke til kommentar
sondrena Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Kan det være skjermkortet? Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Du sier også at det kommer to pipelyder, hvordan høres de ut? Er det feks to lange, eller to korte eller en lang og en kort. Lenke til kommentar
Minsc Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 (endret) "AwardBIOS Beep Codes 1 short: System boots successfully 2 short: CMOS setting error 1 long 1 short: DRAM or M/B error 1 long 2 short: Monitor or display card error 1 long 3 short: Keyboard error 1 long 9 short: BIOS ROM error Continuous long beeps: DRAM error Continuous short beeps: Power error" Da jeg hadde det samme problemet som deg, viste det seg at en av rambrikkene hadde løsna.. så sjekk at alle rambrikkene dine sitter ordentlig i. Annet alternativ er vel å prøve én og én brikke, for å eliminere om noen ikke funker? Og ser jo kanskje ut som det er noe problem med ram - hvis du har ett langt og ett kort pip. Endret 20. august 2010 av Minsc Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Ja det har jeg allerede prøvd, kan det hende at er bare blind og ser ikke CLRTC jumpern? Litt nedenfor batteriet er det et lite felt der det står: CLRTC 1-2 3-4 ellerno, men ingen bryter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå