Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskin skrur seg av, restarter og skrur seg av igjen.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg satt og surfet på min PC, jeg drev og så litt på bil og kjørte ikke maskinen hardt på noen som helst måte. Helt plutselig så skrur datamaskinen seg av, før det går 3 sekunder også starter den igjen. Den kommer helt til login, jeg skriver inn passordet og kommer inn, plutselig slår den seg av igjen før den restarter etter et par sekunder. Dette gjør den hver gang jeg prøver å slå den på nå, noen ganger kommer jeg til login, men oftest skrur den seg av et par sekunder etter at jeg har slått den på.

Noen som har en anelse om hva som kan være galt? Jeg bygget PC'en for 2 år siden, og den har fungert helt uten problemer fram til nå. Setter stor pris på om noen kunne hjulpet meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.gif siden det ikke er bærbar og selvbygd så tror jeg ikke at overoppheting burde være problemet. du tar vel å blåse igjennom PCen 1 gang i måne eller sånn?

Du burde kanskje likevel sjekke temperaturene på PCen? SpeedFan er vel en grei program for det. Men vis dem er i orden og det ikke skjer igjen er det vel ikke stort å bryr seg om, kanskje OSet var i dårlig humør eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Som sagt fungerte pcen problemfritt en periode, før den gjorde det samme igjen, men denne gangen kunne jeg bare logge inn igjen og bruke den en stund. Dette skjedde 3 ganger, først når jeg skrudde på en film, den restarta og jeg startet en episode av Carnivale, den skrudde seg av, skrudde seg på igjen og jeg fikk se ca 10 min inn i episoden før den skrudde seg av igjen. Merk også at aller første gang den skrudde seg av, var i det jeg kom inn på en youtube film. Problemet er nå at etter at den skrudde seg av den siste gangen, er skjermen helt svart mens pcen går helt normalt.

Må innrøme det at jeg ikke har vært veldig flink med å blåse gjennom maskina, er vel nesten et år siden sist gang nå... Hadde en vifte med termometer på siden av kabinettet (Antec 900) og denne viste som regel rundt 26 grader. Så da trenger jeg plutselig hjelp med å få orden på problemet igjen. :)

Lenke til kommentar

Kan være en del ting :

*Mye støv på cpu eller skjermkort : Få blåst det rent og fjern støvet.

*Defekte komponenter, anbefaler at du feilsøker først minnet (memtest86 ) så cpu linpack test (occt perestroika eller prime95 test).

*Problemer med psu, kan testet ved å koble ut noen enheter og se om det går bedre da (eller klokke godt ned).

Lenke til kommentar

Okei, tenkte jeg skulle ta maskina ut og få blåst den rein nå. Angående testing så er det litt vanskelig ettersom skjermen er helt svart og jeg ikke får gjort noe som helst.

EDIT: Har nå vært ute og blåst maskina rein, og jøye meg for en mengde med støv, jeg hadde tåkesyn en periode... Når jeg startet opp maskina igjen skrudde den seg på og restarta 2 ganger, på tredje forsøket kom jeg inn og det er den jeg skriver på nå. Skal kjøre igjennom de ulike testene du nevnte nå Malvado.

Endret av Alkaw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...